Gå til innhold

Føler alt er så meningsløst og sliter med å finne mening

Anbefalte innlegg

Skrevet

For første gang i mitt liv sliter jeg med å finne mening med tilværelsen. Lurer på om jeg er deprimert... men er usikker faktisk. 

Er helt tom for krefter, og orker ikke annet enn å daffe rundt her hjemme, og følge opp ungene på det mest nødvendige. Er ekstremt nærtagende og blir lei meg for den minste ting, føler at folk ikke liker meg. 

Så er det altså denne evige rastløsheten og uroen. Den følger meg overalt! Har hatt mange ferieuker fra jobb, så jeg er ikke overbelastet der, men nå har sjefen store planer for prosjekter jeg må igang med når jeg er tilbake. Og jeg reagerer med nærmest panikk, får ubehag bare ved tanken. Takler liksom ikke ansvar.

Har vært gjennom noen ekstremt tøffe år, med et barn som har sterk grad av ADHD. Hun er 10 år nå og ting går litt bedre med henne. Har fått medisin og god oppfølging i BUP, ting er liksom litt mer på stell. Så hvorfor føler ikke jeg meg bedre, nå som ting går bedre??? 

Skjønner ingenting! 😥

Anonymkode: 27b2d...b80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg, livet er meningsløst. Om hundre år er alt glemt. Om noen milliarder år er alle tegn etter mennesket fullstendig utslettet untatt noen radiosignaler og noen romsonder på vei vekk fra oss. Du må lage din mening med livet ditt og holdefast ved at det er miningsfullt.

Anonymkode: 25d7c...58e

• Liker 2
Skrevet

Kan det være du er deprimert? Hvis det går bedre med ring nå så kan dere hende du nå har tid til å «kjenne etter»? Jeg ville gått til legen.

Anonymkode: 34cfb...f1e

Skrevet

Har du råd til terapi? Ville tatt slike tanker seriøst allerede nå slik at du slipper å havne i en depresjon med all lidelsen det innebærer. Ønsker deg lykke til og håper du tar rådet ❤️

Skrevet

Kanskje er det nå din reaksjon på disse tøffe årene kommer? Tidligere har du vært nødt til å være sterk og stå i det, men nå som ting går bra faller du litt sammen etter å ha vært flere år i kampberedskap? Jeg ville tatt det opp med fastlegen og fått en vurdering på om det er aktuelt med terapi ❤️

Skrevet

Jeg vil tro man kan bli ganske utbrent etter 10 slitsomme år...
Og at reaksjonen først kommer når man kan senke skuldrene litt.
Ville pratet med legen!

Ellers er det kanskje de klassiske for å unngå depresjon, får du trent nok? Får du innimellom vær sosial utenom mann og barn (ikke lett i disse tider - og det påvirker iaf meg!)? Får du litt tid til deg selv til bare å slappe av? Er det for mye sosiale medier og et stadig jag etter oppdateringer?

Jeg har bare friske barn på 2 og 4 år og på mandag skulle jeg gå meg en tur og tenkte å prøve UTEN musikk, podcast eller noenting annet enn å gå en tur i 30 minutter i lunsjen fra hjemmeontoret. Oh my God. 5 minutter uten å skulle gjøre noe annet enn bare å gå - det var lenge! Tror ikke jeg var i nærheten av avslappet før etter minst 20 minutter. Hadde jeg puttet en podcast på ørene som normal hadde jeg aldri blitt avslappet eller koblet av. Det er helt sykt vanskelig å koble av etter over 4 år konsant påkoblet. Jeg kan bare tenke meg etter 10...

Forøvrig kan ferie med barn være vel så stressende...
I fjor (og hadde gjort det i år hadde det ikke vært for korona) avsluttet jeg 3 uker ferie med antistress-behandling på SPA og da kjente jeg hvor sykt høye skuldrene var etter ferien. Det var helt absurd...  Men føltes mye bedre etter en lang god massasje og avspenning.

Så, det kan være mange årsaker, men snakk med legen din.
Og sjekk også at det fysiske er på plass da, at du ikke mangler noe etc. Jeg må ta mye mer d-vitamin enn normalen for å opprettholde nok d-vitamin fant vi ut, og det hjalp ganske mye bare det. 

Anonymkode: 32948...f14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...