Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig klar for litt avlastning når far kommer hjem fra jobben, men baby (3 mnd.) hyyyyler når far skal holde. Det ender med at jeg bare må få henne tilbake og da er hun helt svett og hyperventilerer. Jeg har SÅ behov for å få spist litt, dusjet, gått på do, jeg blir helt gal av å ha henne klistret på meg 24/7. Mannen blir jo også litt brydd. Han har gledet seg til å holde datteren sin og skape et bånd med henne den lille tiden de hat sammen. 

hva hadde dere gjort? Gi opp og innse at jeg må være alenemor for henne? Tvinge igjennom at far og datter skal kunne tilbringe tid sammen? 

Anonymkode: 5a52b...53d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var sånn her og i den alderen. Han holdt baby mye da vi var sammen og lekte med oss sammen.  Jeg gikk og dusjet selv om. Baby hadde det ikke vondt.

Nå er baby 10 mnd og storkoser seg med faren. 

Skrevet

Du må gå vekk. Ut av synet. Her har baby alltid grått de første 5-10 min jeg er borte, deretter koser han seg med far. Men dersom han ser meg, vil han bare til meg. Er jeg ute/borte/i kjelleren/i dusjen eller whatever går det fint med far. Så snart han ser meg gråter han og vil bare være med meg 😛 

Anonymkode: a1389...179

• Liker 4
Skrevet

Du må bare gå unna. Babyen merker nærværet dutt. Legg evt t-skjorten din på skulderen til far slik at babyen kjenner lukten av deg, babyen har ikke vondt, den får trøst, gå å dusj ❤️

Anonymkode: 1445a...164

• Liker 2
Skrevet

Reis vekk en helg. 

Anonymkode: df0f2...d2d

Skrevet

Var sånn her også i den alderen, men gikk over :) Ved 4-5 mnd kunne far være med henne så lenge han underholdt ganske aktivt, ved 6 mnd kunne han være med henne i ganske lange strekk uten at det var noe stress.

Anonymkode: 97724...39d

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Reis vekk en helg. 

Eh, baby er 3 mnd. Og fullammes! 

ts

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Reis vekk en helg. 

Man kan da ikke bare dra fra en 3 mnd gammel baby 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eh, baby er 3 mnd. Og fullammes! 

ts

Gi mme, så far slipper til. Er ikke rart babyen blir knyttet til deg når du kun ammer. 

• Liker 1
Skrevet

Gi mme, så far slipper til. Er ikke rart babyen blir knyttet til deg når du kun ammer. 

Ærlig talt... det der er virkelig ikke god nok grunn til å begynne med mme når amming går fint 

• Liker 18
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt... det der er virkelig ikke god nok grunn til å begynne med mme når amming går fint 

Helt innafor det. Slipp far mer til.

Anonymkode: 7b2ef...b2f

• Liker 2
Skrevet

Var sånn her også. Nå er hun 1 år og far og hun storkoser seg. Men når jeg er hjemme er det helst meg hun henger på :P

Anonymkode: ca60a...4ff

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Helt innafor det. Slipp far mer til.

Ikke når det går ut over amming nei 

• Liker 9
Skrevet

Ikke når det går ut over amming nei 

Pump og la far ta flaske. 

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Pump og la far ta flaske. 

Ja det er noe annet. Så lenge produksjonen opprettholdes så er det ingenting i veien for å pumpe 

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ!? Når babyen er 3 mnd.! Det kommer jeg absolutt ikke til å gjøre. 

ts

• Liker 10
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Pump, slik at far får mate.

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var sånn her også. Nå er hun 1 år og far og hun storkoser seg. Men når jeg er hjemme er det helst meg hun henger på :P

Anonymkode: ca60a...4ff

Ja, jeg ser flere sier det, men problemet er jo ikke at jeg er redd for at de ikke skal få et godt forhold på sikt, det vet jeg at de får, men at jeg regelrett kveles! Jeg samsover med henne, så hun er på eller i umiddelbar nærhet av kroppen min 24 timer i døgnet i 3 måneder nå. Jeg har behov for å kunne sette meg ned 10 minutter, å kunne spise et varmt måltid, tatt en dusj, etc. 

ts

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Det er bare et troll, ikke bry deg om sånne idiotiske kommentarer!

Anonymkode: 9fb78...16c

• Liker 5
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg ser flere sier det, men problemet er jo ikke at jeg er redd for at de ikke skal få et godt forhold på sikt, det vet jeg at de får, men at jeg regelrett kveles! Jeg samsover med henne, så hun er på eller i umiddelbar nærhet av kroppen min 24 timer i døgnet i 3 måneder nå. Jeg har behov for å kunne sette meg ned 10 minutter, å kunne spise et varmt måltid, tatt en dusj, etc. 

ts

Fungerer det at far tar henne med på trilletur? Min på 7 måneder er inne i en sånn fase akkurat nå. Inne vil hun bare til meg. Vanvittig slitsomt, men det fungerer heldigvis fint at far tar henne med på trilletur. Og så er hun jo så stor nå at hun fint kan ligge alene på gulvet en stund. Og så vet jeg at det snart går over. Sånt kommer gjerne i faser. Spesielt det med at de skal være inntil mor 24/7, det går over snart. Med begge mine klistremerkebabyene har det gitt seg mellom 3 og 4 måneder. 

Pass på at far og datter får tid sammen og kan bonde mens du er der, uten at det betyr at han holder babyen og du går. Babyen bør ikke forbinde far med at mor går. Legg babyen på matte på gulvet og sett dere ned begge to. Dull, kos og lek med babyen sammen. Eller la ham bonde med henne mens hun sitter på fanget ditt. Jeg vet at det er slitsomt, men det går over ♥️ Jeg er ikke enig med de som sier at du bare skal gå og dusje og la babyen gråte de ti minuttene det tar. Da lærer babyen at når far kommer blir mor borte, og det er ikke riktig måte å danne en god relasjon på. Babyen vet jo ikke at du kommer tilbake igjen.  

Anonymkode: 0cb91...2a6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...