Gå til innhold

Gode opplevelser under korona?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som en liten motvekt mot all elendighet her inne, har du opplevd noe positivt som følge av pandemien? Jeg kan begynne.

Hjemmekontor. For meg har det vært som et nytt liv, sparer masse tid og jobber mye mer effektivt. 

Kulturopplevelser. Ja, merkelig nok, selv om det meste har blitt avlyst så har det dukket opp mange fine kulturinnslag på nettet. Folk har virkelig vært kreative.

Slipper å klemme og håndhilse. Har aldri likt noen av delene.

Gjenopptatt kontakt med god gammel venn som alltid har skydd sosiale medier, men som kom på andre tanker under pandemien.

Oppdaget steder og severdigheter jeg ikke kjente til i hjembyen min.

Spart mye penger (ja, hovedsaklig grunnet avlyste reiser osv, men likevel)

Setter mer pris på små gleder.

Anonymkode: 00b00...632

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For meg har det vært;

- Mer tid med ungene (både på godt og vondt😅).

- Hjemmekontor som har gitt meg muligheten til å sove i lunchen siden jeg jobber hjemme, som igjen gjør at jeg klarer jobbe 100% og ikke 80% som jeg har jobbet tidligere. Spart reisetid iom at jeg jobber hjemme, som gir mindre stressende morgener og tidligere henting i barnehage.

- Kjøpt kaffemaskin som vi har tenkt på lenge siden vi har vært så mye hjemme, og den lager himla god kaffe🤗

- Mindre sosialt stress i ferien. Følte ikke på presset om å måtte reise steder eller gjøre noe stort og flott i ferien. Holdt i massevis å være hjemme og på besøk til nær familie.

- Mer tid med mannen❤️, som ble delvis permitert. Med det funnet ut at han definitivt er mannen for meg - er ingen andre jeg heller ville vært «innesperret» med, og han får meg til å le hver eneste dag.

- Utforsket nærområdet (nytilflyttet).

- Sluppet å sminke meg, og kan gå i akkurat de klærne jeg vil (slipper kleskode på jobb og å stase meg opp på dager jeg ikke har følt meg bra).

- Gjort masse oppussing, og med null dårlig følelse for at det var til det alle feriepengene gikk i år.

—— Føler generelt at coronatiden har gitt meg et lite pusterom i hverdagen. Selv om situasjonen i sin helhet er skikkelig ræva og er noe vi helst skulle vært foruten å oppleve (de dårlige tingene overveier de positive så veldig), så må jeg si at vi ikke har det så ille hvis det fortsetter slik det er nå. Vi klarer oss❤️ ——

Endret av Megplussto
  • Liker 5
Skrevet

Lært meg å planlegge innkjøp og greier meg med storhandel hver 10.dag eller sjeldnere. Lært meg å utnytte alle rester bedre og kaster minimalt med mat. Lager enda mer mat fra bunnen nå. 

Anonymkode: f384c...12e

• Liker 4
Skrevet

- Hjemmekontor

- Mer tid med min samboer:)

- Ingen klemming (hater det)

- Fred og ro, og mindre press om å være sosial

- Blitt bedre kjent med naboene (i trygg corona avstand)

- Fått gjort masse hjemme, og blitt ennå mer glad for at vi bor som vi bor (stort, gammelt hus på landet)

• Liker 4
Skrevet

- mindre press om sosial

- Hjemmeeksamen(har eksamensangst, håper for dt samme til høsten)

- Mer tid for meg selv.

- Slapp klemming og håndhilsing🙏

Anonymkode: 4c33f...f38

• Liker 2
Skrevet

"Gode opplevelser" vet jeg ikke men nyttig lærdom i alle fall. Har lært om hvor mye man trenger for en forlenget bug in situasjon i tillegg til kunnskap om smittevern og om hvordan børsene reagerer på en pandemi. Blir å være enda bedre forberedt når neste pandemi kommer.

Skrevet

Vi (familie på fem) har spart styggmye penger på å ikke reise utenlands. Jeg tipper rundt 2-300 000.

Anonymkode: 94cd3...979

Skrevet

Ferie i Bulgaria og Tsjekkia med nesten ingen andre turister. Mye jobb, og dermed mye penger, takket være mange ekstravakter og overtid på sykehus. Kom godt med :)

Anonymkode: 75198...f21

• Liker 1
Skrevet

Hjemmekontor sammen med mannen er virkelig helt topp. Riktignok kun så lenge barna er i barnehagen - hjemmekontor og hjemmebarnehage var en fryktelig kombinasjon. Har også spart mye penger, kunne vært enda mer, men har valgt å legge igjen litt ekstra rundt i nisjebutikkene som jeg håper at overlever.

Anonymkode: 90ab1...9f6

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi (familie på fem) har spart styggmye penger på å ikke reise utenlands. Jeg tipper rundt 2-300 000.

To-tre hundre tusen? :overrasket: Hvor hadde dere tenkt dere hen?

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, every woman skrev:

To-tre hundre tusen? :overrasket: Hvor hadde dere tenkt dere hen?

Ikke på én tur, da, men vi hadde egentlig tenkt å reise 14 dager til "syden" rundt påsketider, 2-3 ukers sydentur i sommer, samt en ukes tur til Paris i sommer. Vi bor bra når vi reiser, og det koster når vi er fem.

Skrevet

Vi gikk fra venninner til bestevenninner pga all tiden vi fikk tilbringe sammen. 

Anonymkode: 2e09b...8db

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ferie i Bulgaria og Tsjekkia med nesten ingen andre turister. Mye jobb, og dermed mye penger, takket være mange ekstravakter og overtid på sykehus. Kom godt med :)

Jobber på sykehus og drar på utenlandsturer. Takk til sånne som deg og den tafatte regjeringen som tillater det for at vi får en ny bølge nå.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Iceman skrev:

Jobber på sykehus og drar på utenlandsturer. Takk til sånne som deg og den tafatte regjeringen som tillater det for at vi får en ny bølge nå.

Er det friske folk som tar ekstravakter og jobber overtid på sykehus vi skal ta nå, virkelig?

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det friske folk som tar ekstravakter og jobber overtid på sykehus vi skal ta nå, virkelig?

Sykehusansatte som drar til utlandet under en pandemi, ja.

Skrevet

Ser ikke helt problemet egentlig. Negativ prøve før avreise, negativ prøve etter hjemkomst. Syt og klag til krampa tar deg, din nisse. 

Skrevet
6 minutter siden, Iceman skrev:

Sykehusansatte som drar til utlandet under en pandemi, ja.

Er jammen godt det er noen som kan passe på fordeling av skam og skyld her omkring, mens andre gjøre mindre viktige ting, som å ta ekstravakter på sykehus under en pandemi.

Skrevet

Tiden etter bhg er ikke stressende og slitsom siden jeg forbereder middag i lunsjen eller mens jeg snakker i telefon med kunder

Mye mer effektiv på hjemmekontor, ingen som avbryter meg hele tiden

den perioden mannen var permittert var fin, vi ser ikke så mye til hverandre i hverdagen ellers pga odde arbeidstider

barnet og pappa ble skikkelig bestevenner under hjemmebhg tiden siden jeg var innelåst på hjemmekontor og de hang sammen hver dag.

mer søvn siden jeg ikke trenger å reise til jobb

kommet i en fin treningsrutine 

Anonymkode: ce74a...6ea

• Liker 1
Skrevet

De ukene i lock down Har vært en av de beste tidene her. 

Vi fikk mer tid sammen, hadde mye mer sex. 

Vi merket stor forskjell på barnet vårt av å være så mye sammen, han ble mer harmonisk. 

Vi fant på mye ting sammen, mye turer, mye lek. 

Vi begynte også å trene og spiste bedre. 

Så for min del kan det bare bli stengt ned igjen. 

Anonymkode: de875...a6d

• Liker 1
Skrevet

Full lønn uten å jobbe under nedstenging. at folk ikke setter seg ved siden av det på bussen. En hel mnd uten kontroller på bussen. Nesten ingen på flyplassen

• Opprett ny...