AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #1 Skrevet 12. august 2020 Jeg syns det er trist at man ikke kan reise til utlandet som før. Jeg takler ikke munnbind, får helt angst av det. Håper ikke det blir påbudt med munnbind på offentlig transport, da blir jeg jo sperret inne resten av livet og kan ikke være sosial eller dra noe sted Dette kommer til å tære på psyken! Spesielt for oss som bor alene. Hva syns dere er verst med corona? Anonymkode: 914d9...032 5
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #2 Skrevet 12. august 2020 Sånne som deg. Som bare klager. Anonymkode: f36e8...ae0 36
Aragorn ll Elessar Skrevet 12. august 2020 #3 Skrevet 12. august 2020 Folk som syter og klager fordi de må være inne litt mer enn hva de har pleid å være. Eller at de en sommer ikke får reist på ferie. 24
Den Sagnomsuste Skrevet 12. august 2020 #4 Skrevet 12. august 2020 Munnbind er greit og det er det meste annet også, men jeg hater hvordan dette fortrenger ALT annet i hodene våre. Alt koker ned til denne forbaskede basilusken liksom! Er så trøtt av dette kinesiske viruset! Fotball, damer, reise og studier har blitt uinteressant - alt skal handle om Corona! 12
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #5 Skrevet 12. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg syns det er trist at man ikke kan reise til utlandet som før. Jeg takler ikke munnbind, får helt angst av det. Håper ikke det blir påbudt med munnbind på offentlig transport, da blir jeg jo sperret inne resten av livet og kan ikke være sosial eller dra noe sted Dette kommer til å tære på psyken! Spesielt for oss som bor alene. Hva syns dere er verst med corona? Anonymkode: 914d9...032 Giddaløse folk som tar fly etter å ha blitt påvist smitte.... gidder ikke være i karentene men må på byen. Det verste er at vi har sliti oss gjennom lockdown og enda er det folk som ikke tar det på alvor. Hele systemet plager meg. Vi hadde hatt mye lavere tilfeller hvis landet var stengt i 1 år. Da kan vi fortsatt være trygge i norge uten å måtte stenge butikker osv...men neida måtte åpne grensene...studenter bare MÅ på fest. Føler at vi aldri blir ferdig. Savner utesteder jeg og liksom .... Anonymkode: c8d5e...502 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #6 Skrevet 12. august 2020 Det værste er folk som forventer at du skal ofre din frihet, jobb, skolegang, sosialisering, reiser, og sette hele livet på vent. Slutt å legg din helse i andres hender også isolerer du deg selv hvis du ikke vil bli smittet. Ikke min feil at du er i risikogruppen Anonymkode: aba56...85f 12
Kågebruker Skrevet 12. august 2020 #7 Skrevet 12. august 2020 - Folk som lufter totalitære fantasier om hvordan samfunnet bør være. - At folk ikke takler være hjemme i Norge en sommer - At det ikke er noe å gå på( konserter, teaterforestillinger osv - At jeg blir nedstemt av alle de negative nyhetene - At dette ikke er et mareritt, det er virkeligheten. 14
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 12. august 2020 #8 Skrevet 12. august 2020 Sånne som deg, TS som bare syter og klager.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #9 Skrevet 12. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånne som deg. Som bare klager. Anonymkode: f36e8...ae0 Jamen assa.. når jeg får pusteproblemer av munnbind, da blir jeg jo sperra inne. Er det så vanskelig å forstå at ikke alle syns det er så stas? Anonymkode: 914d9...032 7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #10 Skrevet 12. august 2020 At det er så langvarig. Skal ikke se bort fra at det blir hjemmekontor ut året - og kanskje også lenger enn det. Anonymkode: b0461...aa1 5
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #11 Skrevet 12. august 2020 Lynsjestemningen og shamingen som kommer frem i samfunnet Anonymkode: 73cec...547 18
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #12 Skrevet 12. august 2020 1 minutt siden, Den Sagnsomsuste skrev: Munnbind er greit og det er det meste annet også, men jeg hater hvordan dette fortrenger ALT annet i hodene våre. Alt koker ned til denne forbaskede basilusken liksom! Er så trøtt av dette kinesiske viruset! Fotball, damer, reise og studier har blitt uinteressant - alt skal handle om Corona! Nettopp. Det har jo gått helt i hode på enkelte folk. I dag var jeg og hentet noe hos barnefar, og han ba meg om å ta koronatest på våre 3- og 5-åring. Kun fordi vi har vært og besøkt familie på Sørlandet og reist med fly. Fordi hans nye samboer er i risikogruppen. Måtte da forklare ham at vi kan ikke bare dra og teste oss når barna verken har symptomer, har vært i er rødt land eller er nærkontakt med en smittet. De tester ikke folk bare fordi de har lyst. En annen ting er å utsette så små barn for en smertefull test unødvendig. Jentungen har tette neseganger, så testen vil være veldig smertefull for henne. Jeg sa bare nei, at han heller får overta den 10 dager etter vi kom til hjemfylket. Har for øvrig bestilt legetime til treåringen og spurt om vi må teste oss eller utsette timen i vår situasjon, sykepleieren sa at det ikke var nødvendig. Anonymkode: 9f86b...783 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #13 Skrevet 12. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det værste er folk som forventer at du skal ofre din frihet, jobb, skolegang, sosialisering, reiser, og sette hele livet på vent. Slutt å legg din helse i andres hender også isolerer du deg selv hvis du ikke vil bli smittet. Ikke min feil at du er i risikogruppen Anonymkode: aba56...85f Nettopp! Sånn tenker jeg også. Jeg innretter meg etter retningslinjene jeg, men det ser jo ikke ut som det blir noe bedre de neste årene.. Og det virker som det er spesielt de som bor med noen som har 0 forståelse for at det er tungt for oss som bor alene. Anonymkode: 914d9...032 7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #14 Skrevet 12. august 2020 At det er dødelig og at mange kan dø. Anonymkode: 0f268...47d 9
Mrs Robinson Skrevet 12. august 2020 #15 Skrevet 12. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jamen assa.. når jeg får pusteproblemer av munnbind, da blir jeg jo sperra inne. Er det så vanskelig å forstå at ikke alle syns det er så stas? Anonymkode: 914d9...032 Da kan du tenke deg hvor stas det er å pådra seg Corona og potensielt få lungeskader med tilhørende pustevansker. Eller å gi dette til andre. Hurra for ulseviskheten 10
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #16 Skrevet 12. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Lynsjestemningen og shamingen som kommer frem i samfunnet Anonymkode: 73cec...547 Nettopp. Hadde mistanke om at mange av dem jeg kjenner var drittsekker, men nå fikk jeg bekreftet det. Veldig greit egentlig, da vet jeg hvem de egentlig er. Sånn som den ene naboen. Hans kollega besøkte sin døende mor i Ungarn, som har tilnærmet null smitte. Naboen kom med masse skjellsord om kollegaen og ønsket at kollegaen døde av korona siden hun har vært så egoistisk og bare måtte reise. Vel, mora hennes ligger for døden. Hun kan ikke utsette reisen i 3-4 måneder. Hun har ikke gått på jobb før 14 dager etter hjemkomst og hadde ikke vært smittet. Anonymkode: 9f86b...783 13
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #17 Skrevet 12. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp! Sånn tenker jeg også. Jeg innretter meg etter retningslinjene jeg, men det ser jo ikke ut som det blir noe bedre de neste årene.. Og det virker som det er spesielt de som bor med noen som har 0 forståelse for at det er tungt for oss som bor alene. Anonymkode: 914d9...032 Og de som har hele familien, partner og barn i Norge har null forståelse for folk som bare har nær familie i utlandet. De kan jo bare oppdra barna sine på Skype og pleie forholdet til ektefellen på Messenger. Anonymkode: 9f86b...783 7
Gjest AineAvive Skrevet 12. august 2020 #19 Skrevet 12. august 2020 11 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Folk som syter og klager fordi de må være inne litt mer enn hva de har pleid å være. Eller at de en sommer ikke får reist på ferie. Du vet ikke om det er snakk om en sommer. Ingen vet.
tussi84 Skrevet 12. august 2020 #20 Skrevet 12. august 2020 Mennesker som kommer med hatefulle kommentarer på et forum/facebook ovenfor hverandre, fordi dem tror selv at dem har fasiten på hvordan man skal oppføre seg/forolde seg til viruset, og som lett overtolker anbefalingene + lager strengere regler enn det som egentlig er gjeldene. Ikke bare skal disse reglene gjelde dem selv, men også alle andre, og gjør du det ikke Vel da er du morder, eller kanskje du får ønsker om at "håper noen i familen din dør" Eller så skal du skamme deg, og gjerne stå i en gapestokk og bli spyttet på (slik det var for lenge siden) for å bli hånet/brakt skam over. Jeg synes hele denne metaliten minner om mobbing, og tenker at dette er absoutt noe jeg ikke håper barn plukker opp og bringer videre til skolen. Barn lærer jo av de voksne, og de voksne skal lære barna at mobbing ikke er greit. Så hvorfor gå foran som et så dårlig eksempel.. Jeg synes hatet er det verste med hele coronaen.. 19
Anbefalte innlegg