Gå til innhold

Endret luktesans over 4 mnd etter covid-19. Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde korona i mars. Mistet blant annet all lukt og smak i nesten to uker. Fremdeles-ca 4 måneder etterpå- er luktesansen ikke som før.

Flere ting lukter feil. Melk og yoghurt og kjøtt bl.a. Og bæsjebleier😅 Vanskelig å beskrive luktene, de er ubehagelige! Bæsjebleier lukter tranlignende og surt (jobber i bhg) og melkeprodukter veldig surt og litt «kjemisk». Parfyme lukter heller ikke som det pleier. 

La merke til dette rundt april og jeg antar den endrede luktesansen kommer av korona, men vet jo ikke.

Lurer på om andre har erfart dette? Med eller uten korona i forkant?

Anonymkode: f4f90...d73

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde korona i mars. Mistet blant annet all lukt og smak i nesten to uker. Fremdeles-ca 4 måneder etterpå- er luktesansen ikke som før.

Flere ting lukter feil. Melk og yoghurt og kjøtt bl.a. Og bæsjebleier😅 Vanskelig å beskrive luktene, de er ubehagelige! Bæsjebleier lukter tranlignende og surt (jobber i bhg) og melkeprodukter veldig surt og litt «kjemisk». Parfyme lukter heller ikke som det pleier. 

La merke til dette rundt april og jeg antar den endrede luktesansen kommer av korona, men vet jo ikke.

Lurer på om andre har erfart dette? Med eller uten korona i forkant?

Anonymkode: f4f90...d73

Batwoman?

Anonymkode: 2b6b4...277

Skrevet

Veldig interessant at du deler dette! Det eneste jeg har hørt om som "kanskje" kan være litt likt, er de som blir bitt av giftige slanger. De kjenner gjerne en rar smak i munnen, og giften kan forandre på lukt og smak systemet.

Hvem vet, kanskje corona kommer fra slanger? 

Håper du blir bedre igjen TS.

Anonymkode: 2de6d...56c

• Opprett ny...