Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Det er vel en blanding. Jeg liker den saligheten man kan få etter ett glass vin en kveld man er sliten, men jeg liker ikke å være full. Da jeg gikk på videregående drakk jeg kun to ting: enten søte tyske hvitviner eller Cinzano Bianco blandet med appelsinjuice, rett og slett fordi jeg ikke kjente alkoholsmaken da.

Etterhvert har jeg lært meg å sette pris på forskjellige ting; jeg er glad i tørr hvitvin, en gin&tonic, Caipirinha, Bloody Mary (men bare en!), en god cognac eller whisky liker jeg også noen ganger. Øl har jeg vel et halvlunkent forhold til, men jeg liker hveteøl, aller helst belgisk, noen få typer lyst øl og faktisk god, gammeldags bayer.

Videoannonse
Annonse
Gjest Guest
Skrevet
Rusen er deilig av og til, og sex er morsommere med syns nå iallefall jeg.

Au! Sikker på at partneren din har funnet den rette?

Gjest gjest1
Skrevet

Da jeg var ung drakk jeg for å bli full, som de fleste ungdommer gjør.

Nå drikker jeg i selskap, men liker ikke å bli full. De gangene det skjer, er det fordi jeg ikke har fulgt med, og andre enn meg selv fyller glasset mitt. Men det er s¨jeldent. Som regel mister jeg lysten etter ca tre glass vin... og det er like greit.

Jeg drikker ikke ting jeg ikke liker smaken på. Hvorfor i allverden skal jeg utsette meg for ting som smaker pyton?

Skrevet

Da jeg var yngre drakk jeg for å bli full, men jeg drakk bare øl og vin likevel. Har kun drukket sprit på fest et par ganger, og jeg liker ikke hvordan jeg blir når jeg drikker det. Så bortsett fra en drink på byen (noe det sjelden blir noe av, da jeg heller drikker øl), så er sprit ikke aktuelt lenger. Whiskey er æsj bortsett fra i irish coffee, konjakk er nam nam (i hvert fall noen typer) til kaffen, rødvin er godt, så det drikker jeg, hvitvin var min fjortisfyll, så det klarer jeg ikke lenger, og øl er bare kjempegodt!!! Ja, ikke alle slag da..

Konklusjon? Smaken er avgjørende for hva jeg skal drikke, uansett om det er for kosens skyld eller for rusens skyld :)

Skrevet

Jeg er av den typen som ikke skjønner hvorfor man skal drikke alkohol hvis man ikke liker smaken. Folk får drikke, men jeg klarer ikke å drikke noe jeg ikke liker smaken på. Jeg klarer meg like godt med brus og alkoholfriedrinker, som jeg liker. Har ikke noe behov for en ekstra rus, men meg om det.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Øl er faktisk så godt at jeg kan kjøpe en munkholm i stedet for en brus! Nam nam!

Når det er midt i eksamensperioden så pleier mine venner og jeg å gå ut og ta oss én øl hver - og virkningen er helt fantastisk! Skuldrene, som nesten har grodd fast i ørene av stress, faller ned en halvmeter, man blir rolig inni seg, glemmer alt stresset for en stund og sover innmari godt den natten! Vi gjør det som regel bare én gang da, men det er jammen godt den ene gangen!

Jeg kan ikke tenke meg noe som kan være med avslappende på like kort tid i en sådan situasjon! :)

Skrevet

Tror begge deler er omtrent like viktig for meg, men det kommer også an på situasjonen (om jeg er på fest eller sitter hjemme og ser på tv).

Jeg drikker aldri øl, fordi jeg ikke liker det, og aldri sprit fordi jeg ikke tåler det.

Tar gjerne et glass vin eller cider, både fordi jeg liker smaken, og fordi jeg liker rusen (begge deler i moderate mengder).

Gjest gjest1
Skrevet

Smaken er for meg ikke så viktig - jeg drikker jo ikke noe jeg synes smaker VONDT såklart, men grunnen til at jeg liker å drikke alkohol er at jeg forbinder det med kos, fest, sosialt lag, god stemning, frihet. Dette er smaken jeg kjenner!

Det går mest i øl, fordi det smaker for meg mest av de nevnte stemningene. Vin må man liksom sitte og nippe til, så det smaker mer av intellektuell beherskelse og kultur, og høflighetsprat med noen man ikke kjenner så veldig godt.

(Pluss at det er et stort hinder at jeg får blå tenner og lepper med EN gang)

Drinker smaker av disko og bytur med dansegale venninner (mens jeg selv foretrekker livlige samtaler på en koselig pub).

På den måten smaker øl best for meg :)

Gjest SumoBryter
Skrevet
Au! Sikker på at partneren din har funnet den rette?

Ja, jeg er sikker på det, vi har et godt sexliv, men jeg kan jo være litt sjenert av meg i senga, men alkohol gjør en jo som kjent mer løssluppen og mindre bekymret....

Gjest porselen
Skrevet

Før, da jeg var yngre var rusen det viktigste. Da drakk jeg sprit, både hjemmelaget og butikkkjøpt (Vinmonopolet) i tillegg til øl, vin var ikke noe populært på bøgda.

Nå drikker jeg i selskap, og kun vin som skal være god. Drikker kun alkohol jeg synes smaker godt, brunt brennevin er ikke noe for meg. Men jeg kan godt ta en irish coffee eller to. Jeg koser meg like godt med alkoholfrie drikker som smaker godt, er ikke avhengig av at det må være alkohol.

Noen ganger må jeg ha alkohol for å komme i stemning på fest, mens andre ganger klarer jeg meg godt uten, det kommer helt an på dagsformen. Enkelte personer blir morsomme i fylla mens andre blir helt ufyselige, et par av de mest kjekkeste folkene jeg vet om blir helt ufyselig i fylla - og jeg blir like overrasket hver gang. Jeg har et par onkler som er utrolige morsomme når de har drukket, de blir aldri overstadig beruset - de er fulle av vitser og gode historier og jeg ler kjeven av ledd hver gang jeg er sammen med de i et familieselskap - et løft for ethvert selskap.

Skrevet

Øl er godt i sommervarmen, rødvin er deilig til en bedre middag. Hvitvin er alltid godt!!!!

Skrevet
Ja, jeg er sikker på det, vi har et godt sexliv, men jeg kan jo være litt sjenert av meg i senga, men alkohol gjør en jo som kjent mer løssluppen og mindre bekymret....

Signerer på denne..Sånn er det nok for flere ;)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg drikker sjelden alkohol, men hvis jeg skal gjøre det så er smaken jammen viktig.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg drikker for rusens skyld, og har flaks som syns det smaker godt i tillegg.

Skrevet

Kunne ikke ramle meg inn å drikke noe jeg ikke liker, da får det heller være det samme med rusen, for å si det sånn. Kan ikke fordra vin, liker heller ikke sprit, men Irish coffee er kjempegodt da. Men jeg er en hund etter øl, elsker både smaken og følelsen som følger med..

Skal innrømme at når jeg var yngre var det ikke så nøye hva det var, bare man ble full...har blitt mer selektiv med årene, heldigvis.

• 4 uker senere...
Gjest Gjest_Undrende_*
Skrevet

Når jeg begynte å drikke var det ene og alene for rusens del. Nå når jeg har drukket en del og blitt eldre, så liker jeg godt både øl og vin (og baileys).

Øl kan jeg drikke som tørstedrikk (og for kos) vin til god mat og baileys til kos og godt. Da blir det bare med ett glass eller to. Men jeg drikker også ofte alkoholfri, og lettøl spesielt er svært godt. Alkoholfri vin er ikke så godt utviklet ennå dessverre, men god alkoholfri hvitvin er lett å få tak i, men god alkoholfri rødvin har jeg bare smakt 1(2) av.

Når jeg drikker i små mengder eller alkoholfri varianter drikker jeg på grunn av smak. Men jeg har heller ingen problem med å innrømme at jeg av og til bare drikker for å bli drita full. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...