Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest TomKrus
Skrevet

Jeg drikker ikke seks halvlitere eller en flaske vin for smakens skyld. Den første enheten smaker som regel veldig godt (iallfall hvis det er lenge siden sist), mens resten nok konsumeres for å opprettholde godfølelsen som følger den første. Og den lystbetonte følelsen kommer selvfølgelig av rusen.

Videoannonse
Annonse
Gjest bankboks
Skrevet

Smaken er alfa og omega!!

Øl, vin og likører.. nam, nam...

Øl finnes det alkoholfri variant av, så der velger jeg ofte denne.. "alkoholfri vin" smaker bare dritt... Desverre..

Folk som finner på å drikke for å bli fulle og ikke liker smaken må jeg bare riste på hodet av.. :roll:

Skrevet

Må smake godt. Klarer ikke å drikke noe jeg synes smaker vondt.

Liker godt smaken på øl, vin og sprudlevann (ikke alle typer riktignok, men vanligvis).

Cognac og annet brunt brennevin liker jeg ikke, og drikker det derfor ikke fordi jeg synes det smaker vondt. Da er jeg heller edru.

(Enkelte syrlige drinker liker jeg også, men klarer ikke å drikke Marguerita fordi jeg får hetta når jeg smaker saltet på kanten av glasset. :rodme:)

Men det er jo av og til at noe jeg trodde jeg ikke likte blir godt, men det er vanligvis fordi jeg har drukket masse av det jeg alltid synes er godt først.... :sjenert:

Gjest seroxata
Skrevet

jeg drikker ikke alkoholen om jeg ikke liker smaken!

øl går så godt som aldri ned i meg, og det gjør heller ikke whisky!

Ellers simpelthen elsker jeg smaken av en godt blandet drink!

Gjest Gulltopp
Skrevet

Jeg drikker ikke noe jeg ikke liker. Det betyr at det eneste jeg faktisk drikker av alkohol, er cognac og enkelte drinker. Men tidligere hendte det at jeg drakk mye rart bare for å bli full, det skal innrømmes.

Skrevet

Jeg setter pris på god vin, men har jeg klart å bomme på bestillingen på restaurant og får en vin som jeg ikke er begeistret for, drikker jeg den likevel.

På den annen siden drikker jeg ofte Munkholm, fordi jeg synes det blir stusselig med vann til mat på restaurant og fordi jeg ikke synes brus og mat hører sammen.

Konklusjon; jeg liker smaken og rusen av alkohol. Noen ganger er det ene siktig, andre ganger er det andre viktig.

Gjest Øl er godt
Skrevet
Hvor viktig er smaken av alkoholholdig drikk jfr. rusen?

I "Er avholdsfolk kjedelige?"-tråden ble spørsmålet "Hvorfor skal jeg drikke alkohol når jeg ikke liker smaken?" stilt. Et modig spørsmål synes jeg, da jeg mistenker at smaken ofte er underordnet.

Selv liker jeg i utgangspunktet ikke alkohol. Nå drikker jeg øl som en svamp, men før jeg fylte 20 tvang jeg i meg sprit, da dette ga mest effekt på minst mulig volum. Øl var uaktuelt. I likhet med mange andre nordmenn har jeg gått gradene. Jeg synes ikke øl er vondt, men det kunne ikke falle meg inn å drikke det for smakens skyld. Da kunne jeg like gjerne drukket vann.

For min del er alkoholkonsum (fortrinnsvis øl) et spørsmål om rus og sosiale ritualer. Noe sier meg at jeg ikke er alene om det.

Hvor mange har sagt "Nå var det jaggu meg godt med øl!", hvor velværen strengt tatt var mest relatert til det koselige aspektet med sosialt samvær og viten om at rusen er i anmarsj?

Smaken har mere å si enn rusen. Har du sett folk står og drikker brunt brennevin i en bar? De griner på nesen og grøsser. Tydeligvis at det er rusen som styrer. Mulig dette er langtkommende?

Synes øl er godt. Det er uaktuelt som drikke en hel kveld. Pga det renner jo rett igjennom. Så øl blir brukt her om sommeren. Da sola har gått ned er det godt med en øl. etter en arb.økt ute er det godt med en øl. Kan godt drikke alkofri,men tror alkoholen gjør noe med smaken? Vet ikke. Drikker kun Ice.

Drikker ikke hva som helst ute heller. Blir ca tre cognac. Og har falt på Braastad

Det er kanskje ikke helt politisk korrekt å si "jeg drikker alkohol (kun) for å bli ruset?". Selv innrømmer jeg det gjerne, vel vitende om at jeg slettes ikke er unik.

Skrevet

Avhenger på settingen. Sitte hos venninner og kose seg, så er det smaken som er viktigst (hvitvin). Men noen ganger så drikker jeg for å bli full, selv om spriten ikke smaker noe særlig.

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener. For meg er smaken er viktig. Personlig kunne jeg aldri klart å bli beruset på noe jeg ikke liker om ingen da tvang det i meg med makt. Jeg synes feks musserende vin en varm sommerdag med frisk frukt til smaker fortreffelig, eller en strawberry daquriy for den saks skyld...

En iskald øl kan også være godt, men er ikke alltid i "humør" til øl. Da kjøper jeg det ikke. Akkurat sånn er det med kaffe også...

-viXen-

Skrevet

Det er vel de færreste som begynner å drikke alkohol fordi de liker smaken...? Altså, noen drikker vin til maten fordi de liker det, og noen synes det er godt med øl, men jeg tror nok ikke at smaken er det avgjørende når folk flest smaker alkohol for første gang. Ergo er det først og fremst rusen man er ute etter.

Det er jo en grunn til at man selger sprit. (Jeg har i alle fall aldri hørt om folk som drikker sprit fordi det er godt) Men det er jo klart at man kan lære seg til å like det meste, og når man tar seg et glass vin til maten eller ei flaske lettøl til fotballkampen er det vel ikke akkurat for å bli beruset..

Skrevet
Det er jo en grunn til at man selger sprit. (Jeg har i alle fall aldri hørt om folk som drikker sprit fordi det er godt).

Vel, det er faktisk mange som synes sprit er godt... Tror du folk kjøper en veldig dyr cognac bare for å bli fulle?

Gjest Guest
Skrevet
Vel, det er faktisk mange som synes sprit er godt... Tror du folk kjøper en veldig dyr cognac bare for å bli fulle?

Jeg tenkte mer på feks. vodka. Som bare er til for å sprite opp drinker som ville smakt bedre uten.

Gjest Madeline
Skrevet
Smaken betyr alt. Drikker ikke noe om det ikke er godt. Gøy får jeg det uansett hvis det er et hyggelig lag.

Signerer på denne.

Skrevet

Jeg drikker bare det jeg syns er godt, men sier ikke nei takk til rusen som kommer med. Hvis jeg ikke vil oppnå rus gjelder det å styre seg slik at jeg klarer å stoppe i tide ;) Det er ofte jeg ikke drikker for rusen sin skyld også..

Skrevet (endret)
Jeg tenkte mer på feks. vodka. Som bare er til for å sprite opp drinker som ville smakt bedre uten.

Kjenner nå mange som koooser seg med en iskald gin&tonic. Eller aquavit.

Selv er jeg ikke alltid i humør til øl, så da drikker jeg ikke det. Men noen ganger (særlig når det er varmt) får jeg lyst på det, og jeg husker enda hvor godt særlig to øl har smakt.

Vin er jeg stort sett alltid i humør til å drikke, koser meg veldig. Og er jeg i godt lag drikker jeg så klart mer enn jeg drikker på jobblunsj.

Og en deilig daquiri eller mojito...MMM!!!

Endret av Melk
Gjest Rhoswen
Skrevet
Det at dine kolleger kjøper alkohol til deg til tross for at du har sagt du ikke vil ha, er kanskje et signal om at du faktisk ikke er så morsom når du er edru som du kanskje tror?

:overrasket:

Denne kommentaren lo jeg først av, for jeg så for meg noen som synes de var veldig vittige mens de ikke var det. Men egentlig må jeg si meg enig med Aline her; folk blir rett og slett litt satt ut hvis man sier man ikke drikker. Enten de vil eller ei, så hemmer de seg selv også, de prøver å få deg med, godtar ikke når du sier du har det like godt uten.

Men det er som regel ikke noe problem for meg - jeg liker å gå ut og ta en drink, jeg. Bor midt i byen gjør jeg også, så jeg slipper å tenke på kjøring og styr.

Men jeg skjønner ikke dem som drikker bare for rusens skyld. Skal ikke si det aldri har forekommet, jeg liker den avslappete følelsen man får etter det første glasset med et eller annet. Men det kunne gjerne stoppet der for min del - resten blir for mye fjas, og dårlig dagen etter.

Jeg elsker:

Strawberry daquiri (laget ordentlig, med friske jordbær)

GT

god konjakk

gode ikke altfor klisne drinker

rund og fin rødvin

kald tørr hvitvin

champagne

whiskey på is

kald øl - den første halvliteren er fantastisk...

hvis jeg hadde fått tre ønsker, ville mitt tredje ønske (etter verdensfred og god helse for meg og mine :ler: ) være at all deilig drikke kun holdt 2% alkohol, og likevel smakte det samme som det gjør nå.

Tenk deg lange varme sommerkvelder, starter med grilling i fem tiden, tusler hjem i ni tiden om morgenen dagen etter :ler: etter nattbad og nachspiel med gitar og sang - TENK deg hvor mye bedre mandagen kunne vært hvis man bare kunne drikke og kose seg uten å få noen ettervirkninger.

(For ikke å snakke om alle idiotene som ikke skjønner at de er kjipe i fylla, enten de blir kranglete, sippete, gnålete, voldelige eller bare mister dømmekraften aldeles... og tenk hvor mange unger som ville fått bedre ferier, juler, hverdager for den saks skyld.)

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Jeg drekker bare de gangene jeg vil slåss. Smaken betyr ingenting.

Gjest SumoBryter
Skrevet

Selvfølgelig er ikke smaken like viktig som rusen.

Rusen er deilig av og til, og sex er morsommere med syns nå iallefall jeg.

Gjest Rhoswen
Skrevet
sex er morsommere med syns nå iallefall jeg

Uffda. Sikker på du har funnet den rette sexpartneren?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...