Devana Skrevet 16. juli 2005 #1 Del Skrevet 16. juli 2005 Noen som har noen erfaringer fra dette stedet? Hvordan er strendene? Byen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Guest Skrevet 18. juli 2005 #2 Del Skrevet 18. juli 2005 Hei! Vi har nettopp vært på ferie der. Golden Sand er som følger: - Vi hadde litt dårlig vær da, halvparten av tida var det kaldt og regna. - Utrolig billig, mye "fake" Puma/Diesel osv. klær og sko - Ta taxi inn til Varna på shopping (koster ca. 150,- tur/retur med taxi) og besøk markedet der (pass på verdisaker). - Mat/drikke - billig og bra (en del av oss fikk litt magetrøbbel, så ta med Imoduim og drikk mye vann). - Litt sånn "martna" preg på byen, med masse boder osv. osv. - Fin og lang sandstrand - Utrolig billig og bra massasje, manikyr, pedikyr, ansiktsbehandling (anbefales og ta dette) - Det finnes mange dyktige tegnere/malere som lager bilder til en billig penge. Har dere barn eller ønsker bilde av dere selv - ta med et fotografi som dere liker nedover og la dere bli tegnet/malt. - For de litt yngre er det en egen pubgate, der man kan feste til tidlig morgen. - Vi lånte oss bil, billig og greit å finne fram (fikk sett litt mer av landsbygda). Kort oppsumert: Golden Sand er et veldig typisk, typisk "syden-turist-mål". Billig og fine strender, men mangler sjarm. Alt er bygd opp rundt turisme, men helt greit hvis du skal dit kun for sol og bad. God tur. Spør, hvis du lurer på noe spesielt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Guest Skrevet 18. juli 2005 #3 Del Skrevet 18. juli 2005 ..en ting til: Taxfree - liten butikk når dere reiser hjem, handle det dere skal på vei nedover/flyet/i Golden Sand. Taxfree butikken i Varna tar bare Euro, ikke Bulgarsk leva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesten Skrevet 18. juli 2005 #4 Del Skrevet 18. juli 2005 Det med taxfree er kanskje ikke så farlig om man ender opp på Gardermoen. Man kan få kjøpt dette ved ankomst nå. Mer info: http://www.osl.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devana i.i. Skrevet 18. juli 2005 #5 Del Skrevet 18. juli 2005 Hvordan var de som bor der? Hyggelige? Kan jeg spørre hvilket reiseselskap du reiste med, og hvilket hotell? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Totten Skrevet 19. juli 2005 #6 Del Skrevet 19. juli 2005 Jeg var i Bulgaria i juni og var også litt uheldig med været i et par dager, men jeg regner med at det er mer stabilt vær nå, samt litt varmere om kveldene, men det kan være lurt å ta med en ekstra jakke og bukse til kvelden i tilfelle... Ellers var beskrivelsen over ganske bra. Jeg likte meg ganske godt i Bulgaria og syntes stedet hadde sin skjarm som var litt annerledes fra andre typisk "syden" steder jeg har vert i. Men denne skjarmen kom nok fra de bulgarske menneskene som var svert hyggelige. Det fantes en del innkastere fra restauranter og slikt, som på så mange andre steder, men etter hvert begynte disse å kjenne oss igjen, og bare hilse når vi gikk forbi, da de fant ut at vi ikke var interessert i deres restaurant likevel. Hadde det en del artig med disse og traff en del hyggelige mennesker. Ellers er engelsken nok litt dårligere enn i en del andre land, men dette var befriende da man fikk være en del mer i fred. Som konklusjon har jeg bare positive ting å si om Golden Sands, maten var god, menneskene var hyggelige og shopingen var bra(men drinkene mindre bra) Forresten er Bulgaria verdens tredj største vin produsent, og hadde masse nydelig vin. Men det er viktig å legge merke til det en del reiseselskaper sier, det er litt laver standarder på hotellene i Bulgaria så man bør ikke forvente superflotte luksus hoteller, da mange er fra 70-tallet... Kan være greit å undersøke hotellet litt ekstra angående bygge år, renovering og se bilder fra rommene... Ha en fin tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå