AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #1 Skrevet 12. august 2020 Synes arbeidsgiveren er useriøs og uansvarlig, selv om det er et stort firma med godt rykte. Han sitter på kontor, med mange andre. De har hvert sitt kontor da, men de går jo oppi hverandre i gangene og andre steder. Alt han gjør kan gjøres hjemmefra på tlf og pc. Sjefen argumenterer med at det er viktig å være der fordi enkelte kunder liker å komme innom og møte dem, selv om det faktisk er totalt unødvendig. Som sagt, alt kan fint tas på telefon/mail. Og det er stort sett det som skjer likevel. For når de bare dropper innom uanmeldt så kan han sjelden svare på stående fot, må sjekke med leverandører osv først uansett. Så da blir det til at de uansett ikke får svaret før etter noen timer/dager, og da på telefon/mail. Helt enig i at det er god kundeservice altså, men vi er i en litt spesiell situasjon nå. Kjæresten må ta kollektivtransport gjennom oslo sentrum for å komme dit og hjem igjen, og han har et lite helseproblem som gjør at han er i en risikogruppe. Dette har han informert sjefen og sjefen over der igjen om, men til ingen nytte. De sier at de er i en samfunnskritisk bransje (varene de leverer er viktige). Det stemmer jo forsåvidt, men kjæresten driver ikke med transport eller noe, han er rådgiver på de tekniske løsningene. Og kan gjøre absolutt alt fra hvor som helst. Når skolene/bhg var stengt så fikk noen av dem ha hjemmekontor. Men kun de med barn under ti år. Det har ikke han. Er det bare vi som reagerer på dette? Når alt av myndigheter anbefaler hjemmekontor? Anonymkode: 77480...1fa 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #2 Skrevet 12. august 2020 Dere er ikke alene, det er mange arbeidsgivere som vil ha folk tilbake på jobben nå. Forståelig nok, men det gjelder også oss som kan gjøre hele jobben like godt hjemmefra. Det eneste som hjelper er nok strengere retningslinjer fra myndighetene igjen. Anonymkode: b1111...882 14
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #3 Skrevet 12. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere er ikke alene, det er mange arbeidsgivere som vil ha folk tilbake på jobben nå. Forståelig nok, men det gjelder også oss som kan gjøre hele jobben like godt hjemmefra. Det eneste som hjelper er nok strengere retningslinjer fra myndighetene igjen. Anonymkode: b1111...882 Men han fikk ikke ha hjemmekontor tidligere heller. Kun de med små barn. Og når regjeringen, fhi, ordfører og alle! sier at det er anbefalt? Men de nekter... Anonymkode: 77480...1fa 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #4 Skrevet 12. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men han fikk ikke ha hjemmekontor tidligere heller. Kun de med små barn. Og når regjeringen, fhi, ordfører og alle! sier at det er anbefalt? Men de nekter... Anonymkode: 77480...1fa Jeg tror bare noen sjefer ikke klarer å stole på at de ansatte gjør jobben sin like godt, kanskje bedre, uten sjefen tilstede. Og så finnes det jo alltids noen som er slappe på hjemmekontor som de kan skylde på. Anonymkode: b1111...882 12
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #5 Skrevet 12. august 2020 Kjæresten din får finne seg i det de fleste andre må nå, nemlig at han må være på jobb som han får betalt for, og ikke sitte hjemme i joggebuksa med en kaffi og "jobbe" litt sporadisk mens han henger på nettet eller gamer. Anonymkode: 245b2...18b 19
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #6 Skrevet 12. august 2020 Jeg får ikke ha hjemmekontor, jeg heller. Selv om det er mye smitte i mitt område, og jeg har nesten 1,5 timers pendlervei til jobb med kollektivtrafikk (hver vei, har ikke bil). Jobben er overhodet ikke samfunnskritisk, og jeg kunne like gjerne ha gjort arbeidsoppgavene med bredbåndsoppkobling hjemmefra. Jeg synes at arbeidsgiver er helt urimelig. Har sterk helse og er ikke i noen risikogruppe, så jeg er ikke så redd for å bli smittet. Men jeg er redd for å ta med meg smitte til arbeidsplassen, eller smitte noen på bussen. De sier jo at man kan være smittebærer selv om man er helt symptomfri. Anonymkode: 0feab...baf 11
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #7 Skrevet 12. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjæresten din får finne seg i det de fleste andre må nå, nemlig at han må være på jobb som han får betalt for, og ikke sitte hjemme i joggebuksa med en kaffi og "jobbe" litt sporadisk mens han henger på nettet eller gamer. Anonymkode: 245b2...18b Er det det du gjør på hjemmekontor? Det finnes folk som har bedre arbeidsmoral og selvdisiplin enn det du tydeligvis har. Anonymkode: 1ed8a...52d 31
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #8 Skrevet 12. august 2020 Null sympati, han får pelle seg på jobb slik mange av oss har gjort hele tiden. Anonymkode: efd45...cb3 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #9 Skrevet 12. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Null sympati, han får pelle seg på jobb slik mange av oss har gjort hele tiden. Anonymkode: efd45...cb3 Å, så misunnelig. Anonymkode: 1ed8a...52d 8
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #10 Skrevet 12. august 2020 Mange ufine svar her inne, er det bare sjefer i tråden? Anonymkode: b1111...882 17
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #11 Skrevet 12. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får ikke ha hjemmekontor, jeg heller. Selv om det er mye smitte i mitt område, og jeg har nesten 1,5 timers pendlervei til jobb med kollektivtrafikk (hver vei, har ikke bil). Jobben er overhodet ikke samfunnskritisk, og jeg kunne like gjerne ha gjort arbeidsoppgavene med bredbåndsoppkobling hjemmefra. Jeg synes at arbeidsgiver er helt urimelig. Har sterk helse og er ikke i noen risikogruppe, så jeg er ikke så redd for å bli smittet. Men jeg er redd for å ta med meg smitte til arbeidsplassen, eller smitte noen på bussen. De sier jo at man kan være smittebærer selv om man er helt symptomfri. Anonymkode: 0feab...baf Kan legge til at jeg våknet med hoste og halsvondt, men fikk beskjed av sjefen at jeg måtte komme på jobb såfremt jeg ikke allerede kunne vise til en positiv koronatest. 😳 Dersom jeg prøver å ta opp saken med sjefen min, kommer han med ekle antydninger; «Tenk på alle de som blir permittert i disse tider, de skulle sikkert ønske de hadde en jobb å gå til. Vi skal jammen være glade for at ingen hos oss har blitt permiterte, enda.» (Hint, hint; ikke vær vrang! Det kan straffe seg.) Anonymkode: 0feab...baf 6
ItchyBitchySpider Skrevet 12. august 2020 #12 Skrevet 12. august 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får ikke ha hjemmekontor, jeg heller. Selv om det er mye smitte i mitt område, og jeg har nesten 1,5 timers pendlervei til jobb med kollektivtrafikk (hver vei, har ikke bil). Jobben er overhodet ikke samfunnskritisk, og jeg kunne like gjerne ha gjort arbeidsoppgavene med bredbåndsoppkobling hjemmefra. Jeg synes at arbeidsgiver er helt urimelig. Har sterk helse og er ikke i noen risikogruppe, så jeg er ikke så redd for å bli smittet. Men jeg er redd for å ta med meg smitte til arbeidsplassen, eller smitte noen på bussen. De sier jo at man kan være smittebærer selv om man er helt symptomfri. Anonymkode: 0feab...baf Hvorfor holder du ikke avstand på arbeidsplassen? 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #13 Skrevet 12. august 2020 Han er ikke typen til å sluntre unna. Han elsker jobben sin. Tar alltid telefonen og svarer på mail selv om han har ferie f eks. Vi er redd for at han skal bli smittet, og vi er redd for at andre skal bli smittet. Og redd for at det medfører total nedstengning igjen, med alt det medfører av problemer for oss og andre. Han er absolutt ikke lat og kommer ikke til å slappe av og game (!, noe han aldri har gjort. Ikke interessert i det) Anonymkode: 77480...1fa 4
ItchyBitchySpider Skrevet 12. august 2020 #15 Skrevet 12. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å, så misunnelig. Anonymkode: 1ed8a...52d Misunnelig? Mange av oss synes det er så mye lettere å jobbe på jobben. 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #16 Skrevet 12. august 2020 2 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev: Misunnelig? Mange av oss synes det er så mye lettere å jobbe på jobben. Det virket ikke som vedkommende var så veldig fornøyd med det, jfr «pelle seg på jobb slik mange av oss har gjort hele tiden» Andre synes det er færre distraksjoner og skravlesyke medarbeidere hjemme, naturlig nok. Anonymkode: 1ed8a...52d 9
tangent Skrevet 12. august 2020 #17 Skrevet 12. august 2020 Jeg skjønner frustrasjonen og synes det er ganske urimelig. Men det er nok lite å gjøre... Arbeidsgiver har styringsrett og kan kreve oppmøte. 1
I Grosny Skrevet 12. august 2020 #18 Skrevet 12. august 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får ikke ha hjemmekontor, jeg heller. Selv om det er mye smitte i mitt område, og jeg har nesten 1,5 timers pendlervei til jobb med kollektivtrafikk (hver vei, har ikke bil). Jobben er overhodet ikke samfunnskritisk, og jeg kunne like gjerne ha gjort arbeidsoppgavene med bredbåndsoppkobling hjemmefra. Jeg synes at arbeidsgiver er helt urimelig. Har sterk helse og er ikke i noen risikogruppe, så jeg er ikke så redd for å bli smittet. Men jeg er redd for å ta med meg smitte til arbeidsplassen, eller smitte noen på bussen. De sier jo at man kan være smittebærer selv om man er helt symptomfri. Anonymkode: 0feab...baf Jeg kan ikke ha hjemmekontor, pga arbeidets art, har nesten 1,5 timers reisevei kollektivt, som jeg unngår. Det går fortere på sykkel Det hender at jeg tar bil også.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #19 Skrevet 12. august 2020 Be han om å ta kontakt med spesialisten sin sånn at han kan få en spesialisterklæring da! Anonymkode: a4e63...879 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #20 Skrevet 12. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Be han om å ta kontakt med spesialisten sin sånn at han kan få en spesialisterklæring da! Anonymkode: a4e63...879 Må de la ham ha hjemmekontor da? Han var på en undersøkelse for ikke så lenge siden, og da nevnte han at han var bekymret. Legen snakket om håndvask og sprit og slikt. Ts Anonymkode: 77480...1fa
Anbefalte innlegg