Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går på universitetet og studerer statsvitenskap. Stefaren min er professor og jeg har hatt han i internasjonal og komparativ politikk, og har han nå i geopolitisk risiko og teorier og modeller i politisk økonomi. Det har seg sånn at jeg besøkte han og moren min, og vi hadde en samtale om karakterene mine. Han har gitt meg B i alle fagene jeg hadde han i, og spøkende nok sa jeg «du kan vel forandre karakterene mine til A?». Jeg var ikke seriøs, men han sa «Jo, jeg kan jo det». Jeg visste ikke hva som skjedde, men han sa gjentatte ganger at han var seriøs. Han sa han kunne forandre alle til A hvis jeg ville. Jeg sa at jeg skulle tenke på det. 

Burde jeg si ja? Det er snakk om fra B til A, ikke sånn C til A feks. Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: bf9ba...54b

Videoannonse
Annonse
Gjest marie1998
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går på universitetet og studerer statsvitenskap. Stefaren min er professor og jeg har hatt han i internasjonal og komparativ politikk, og har han nå i geopolitisk risiko og teorier og modeller i politisk økonomi. Det har seg sånn at jeg besøkte han og moren min, og vi hadde en samtale om karakterene mine. Han har gitt meg B i alle fagene jeg hadde han i, og spøkende nok sa jeg «du kan vel forandre karakterene mine til A?». Jeg var ikke seriøs, men han sa «Jo, jeg kan jo det». Jeg visste ikke hva som skjedde, men han sa gjentatte ganger at han var seriøs. Han sa han kunne forandre alle til A hvis jeg ville. Jeg sa at jeg skulle tenke på det. 

Burde jeg si ja? Det er snakk om fra B til A, ikke sånn C til A feks. Hva hadde dere gjort?

Jeg synes du burde takke ja. Så lenge dere ikke sier til noen andre, hva kan gå galt?

Skrevet

Det er ulovlig, så jeg ville ikke gjort det. Du kommer til å tenke på det resten av ditt liv og lure på om du ville fått de samme mulighetene om du ikke forandret karakterene.

Anonymkode: 65705...137

Skrevet (endret)

Her er det jo noe feil. Dere har såpass nær relasjon at han har ikke lov til å gi deg tellende karakterer. Det er uansett for sent å endre karakterer nå. De er rapportert inn

Så dette tror jeg er tull. Nei, jeg vet. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Her er det jo noe feil. Dere har såpass nær relasjon at han har ikke lov til å gi deg tellende karakterer. Det er uansett for sent å endre karakterer nå. De er rapportert inn

Så dette tror jeg er tull. Nei, jeg vet. 

Det var det jeg også tenkte, men han sa at han kunne forandre de til A. Hadde du sagt ja hvis du fikk muligheten?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ulovlig, så jeg ville ikke gjort det. Du kommer til å tenke på det resten av ditt liv og lure på om du ville fått de samme mulighetene om du ikke forandret karakterene.

Det var det jeg tenkte, men en B til A er ikke så mye forskjell, bare hjelper meg litt videre

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var det jeg også tenkte, men han sa at han kunne forandre de til A. Hadde du sagt ja hvis du fikk muligheten?

Nei det hadde jeg ikke. 

Og dette er fortsatt ikke sant. 

• Liker 2
Skrevet

Kanskje han skal teste moralen din?

• Liker 3
Skrevet

På mitt studie kunne man ikke sensurere eksamen til noen på et kull der det gikk et familiemedlem. Høres ikke riktig ut

• Liker 1
Skrevet

Kanskje han skal teste moralen din?

Jeg håper ikke...

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

På mitt studie kunne man ikke sensurere eksamen til noen på et kull der det gikk et familiemedlem. Høres ikke riktig ut

Han ble min stefar for en måned siden. Før det så datet han moren min. Jeg skal ha han til neste år, så får garantert A fra han!

Skrevet

Hvorfor ikke heller spørre om hva som må til av arbeidsinnsats/faglig innsikt for å gjøre seg fortjent til en A. Kan godt hende tipsene hjelper deg i andre fag.

Anonymkode: 9d031...1e1

• Liker 3
Skrevet

Han ble min stefar for en måned siden. Før det så datet han moren min. Jeg skal ha han til neste år, så får garantert A fra han!

🤦🏻‍♀️ 

Anonymkode: 0fee2...d78

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ikke heller spørre om hva som må til av arbeidsinnsats/faglig innsikt for å gjøre seg fortjent til en A. Kan godt hende tipsene hjelper deg i andre fag.

Anonymkode: 9d031...1e1

Ja skal det også! Men han har gitt meg B uten å være snill med meg, kan sikkert spørre om han kan gi meg noen gode tips

Skrevet

Hva tror du han vil ha i retur, da? Og hva skjer dersom moren din dumper ham?

Hva om han blir sur på deg fordi du ikke rullerer tallerknene i skapet og deler godtesnopet ditt?

Anonymkode: a463c...b4c

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eksamenskarakterer på universitets- og høyskolenivå gis jo anonymt. Sensor vet ikke hvem han/hun bedømmer når karakter gis. 

Anonymkode: b389b...72a

• Liker 5
Gjest marie1998
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror du han vil ha i retur, da? Og hva skjer dersom moren din dumper ham?

Hva om han blir sur på deg fordi du ikke rullerer tallerknene i skapet og deler godtesnopet ditt?

Anonymkode: a463c...b4c

Endret av marie1998
Gjest marie1998
Skrevet
Akkurat nå, marie1998 skrev:

Bra sagt

Skrevet

Når du har skrevet det her har du avslørt deg selv. Uetisk og umoralsk 

Anonymkode: 653b4...252

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du har skrevet det her har du avslørt deg selv. Uetisk og umoralsk 

Anonymkode: 653b4...252

Skal si nei😭

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...