Gå til innhold

Tusenfryd korona og avstand i kø

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på tusenfryd med barnet mitt i dag og stod i kø til en av turene. To damer bak meg i ca 50 alderen stod klin inntil oss. Jeg forklarte ( høyt) til sønnen min hvorfor vi står med en meter avstand og hvorfor det er merket på bakken. Damene bak rikket seg ikke, eller ikke andre gangen når jeg forklarte og pekte slik at sønnen min skulle se.

Hvorfor gjør voksne folk sånn? Forventa ikke at viltre ungdommer skal tenke slik. Men de var eldre damer. De var klassisk foreldretyper begge to. De hørte godt hva jeg sa.

Anonymkode: 08c52...77a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som typiske kg brukere. Kanskje de svarer i tråden her etterpå

Anonymkode: 3511c...c3e

• Liker 1
Skrevet

Hva med å si det direkte til dem? Ikke sikkert de hørte på samtalen hvor du passiv aggressivt snakket til dem via ungen din. 

Anonymkode: fecc8...eb9

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor drar du til Tusenfryd om du er redd for korona?

Anonymkode: 580fd...235

• Liker 2
Skrevet

Be de holde avstand, ikke snakk om det med sønnen din og håp at de skal høre på deres samtale 😂

Anonymkode: e775f...6b7

• Liker 1
Skrevet

Herregud, prat TIL dem, ikke via sønnen din og så klage på forum etterpå fordi de ikke flyttet seg. Ohoi....

Anonymkode: 75f06...cfe

• Liker 2
Skrevet

Først kan man godt være passiv aggressiv ts, men funker ikke det så må du gi DIREKTE beskjed. :) 

Ellers så tenker jeg at man må være forberedt på at folk gir faen, det er en av grunnene for at vi ikke reiste på ferie og grunnen til at vi ikke har gått i fornøyelsesparker dette året. Vi har hatt en veldig bra ferie uansett. 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, prat TIL dem, ikke via sønnen din og så klage på forum etterpå fordi de ikke flyttet seg. Ohoi....

Anonymkode: 75f06...cfe

Dette burde de kunne selv.

Anonymkode: 08c52...77a

Skrevet

Jeg gir klar beskjed til folk. 

Jobber selv i dagligvare og må daglig minne på godt voksne folk å overholde 1 meters avstand. Har kunder som tar på meg og jeg sier høflig at nå må vi holde avstand i disse tider. Folk blir fort ille berørt har jeg merket. Jeg er ikke redd for å si ifra. 

Sa her en dag høyt i kassekøen på butikken. «Hei tror folk har glemt helt 1 meters avstand. Rart at vi ikke kan holde oss bak streken når vi står i kø.»  Da var jeg ikke på jobb, men handlet selv 😂

Samtlige ungdommer flyttet seg, men de sure eldre damene rikket ikke på seg. Merker at eldre generasjonen er værre på dette. Vi skal liksom ikke fortelle hva de skal gjøre. 

Anonymkode: 150af...b34

• Liker 1
Skrevet

Fordi (en del) folk er idioter, men du burde snakket direkte til dem.  

Sier meg igrunnen enig i at de middelaldrende er verst. Ble utrolig glad her en dag på nærbutikken da en gutt i 15-16 års alderen kom gående med en voksen dame (moren?) på slep. Gutten satte straks kursen mot en håndvask for å vaske hender før han gikk inn i selve butikken mens damen bak sukket: "MÅ vi vaske nå igjen?" Svaret fra den yngre generasjon var et kontant: "Ja, det må vi."

Anonymkode: cdd9e...0db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...