AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #1 Skrevet 12. august 2020 Min jente på snart 4 mnd (3 mnd korrigert) er så slapp i kroppen. Hun ble født en mnd for tidlig og sov og spiste stort sett de første mnd. Hun har blitt flinkere til å ligge på magen og kan holde hodet oppe i noen minutter. Men hun har dårlig kontroll på hodet når hun blir båret og hun virker svak i ryggen. Når jeg løfter henne opp er hun slapp som en potetsekk, klarer ikke å stive av kroppen hvis dere skjønner. Venninner med barn i samme alder (3-4 mnd) er stive og sterke i kroppen og holder hodet helt fint. Jeg er redd noe er galt 😔 Er hun unormalt treg? Andre med «trege» babyer? Anonymkode: 89151...2b8
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #2 Skrevet 12. august 2020 Snakk med helsestasjonen hvis du er bekymret. De fleste har fysio som kan se på babyen din. Men at baby i den alderen er «slapp» er som regel et godt tegn. Min hadde favorittside og en del stivhet i ryggen fordi hun strammet den for mye. Har gått mye hos fysio og manuellterapaut for å løse opp. Anonymkode: 5439b...7fe
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #3 Skrevet 12. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snakk med helsestasjonen hvis du er bekymret. De fleste har fysio som kan se på babyen din. Men at baby i den alderen er «slapp» er som regel et godt tegn. Min hadde favorittside og en del stivhet i ryggen fordi hun strammet den for mye. Har gått mye hos fysio og manuellterapaut for å løse opp. Anonymkode: 5439b...7fe Skal ta det opp på neste kontroll 😊 Hun har også favorittside og er stiv i nakken. Går til manuellterapeut pga det. Han hadde vel sagt noe hvis han mente hun er treig? Anonymkode: 89151...2b8
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #4 Skrevet 12. august 2020 Kan hun har hypermobile ledd?!? Da er ofte babyene slappe i ledd/muskler og være en «potetsekk«. Anonymkode: 8ee3f...a1d
mammahjarte Skrevet 12. august 2020 #5 Skrevet 12. august 2020 Det kan være hypoton muskulatur https://www.babyverden.no/baby/vekst-og-utvikling/hypoton-muskulatur-hos-barn/ Snakk med helsestasjonen :)
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #6 Skrevet 12. august 2020 Er du flink og har magetrening med henne? Anonymkode: add19...7ff
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #7 Skrevet 12. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan hun har hypermobile ledd?!? Da er ofte babyene slappe i ledd/muskler og være en «potetsekk«. Anonymkode: 8ee3f...a1d 1 time siden, mammahjarte skrev: Det kan være hypoton muskulatur https://www.babyverden.no/baby/vekst-og-utvikling/hypoton-muskulatur-hos-barn/ Snakk med helsestasjonen :) Ville ikke dette blitt oppdaget av Manuellterapeuten i såfall? 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du flink og har magetrening med henne? Anonymkode: add19...7ff Vi har flere økter om dagen. Hun orker ikke lenge av gangen og blir fort grinete. Anonymkode: 89151...2b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå