Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min jente på snart 4 mnd (3 mnd korrigert) er så slapp i kroppen. Hun ble født en mnd for tidlig og sov og spiste stort sett de første mnd. Hun har blitt flinkere til å ligge på magen og kan holde hodet oppe i noen minutter. 

Men hun har dårlig kontroll på hodet når hun blir båret og hun virker svak i ryggen. Når jeg løfter henne opp er hun slapp som en potetsekk, klarer ikke å stive av kroppen hvis dere skjønner. Venninner med barn i samme alder (3-4 mnd) er stive og sterke i kroppen og holder hodet helt fint.

Jeg er redd noe er galt 😔 Er hun unormalt treg? Andre med «trege» babyer?

Anonymkode: 89151...2b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med helsestasjonen hvis du er bekymret. :) De fleste har fysio som kan se på babyen din.

Men at baby i den alderen er «slapp» er som regel et godt tegn. Min hadde favorittside og en del stivhet i ryggen fordi hun strammet den for mye. Har gått mye hos fysio og manuellterapaut for å løse opp.

Anonymkode: 5439b...7fe

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med helsestasjonen hvis du er bekymret. :) De fleste har fysio som kan se på babyen din.

Men at baby i den alderen er «slapp» er som regel et godt tegn. Min hadde favorittside og en del stivhet i ryggen fordi hun strammet den for mye. Har gått mye hos fysio og manuellterapaut for å løse opp.

Anonymkode: 5439b...7fe

Skal ta det opp på neste kontroll 😊 
Hun har også favorittside og er stiv i nakken. Går til manuellterapeut pga det. Han hadde vel sagt noe hvis han mente hun er treig? 

Skrevet

Kan hun har hypermobile ledd?!? Da er ofte babyene slappe i ledd/muskler og være en «potetsekk«.

Anonymkode: 8ee3f...a1d

Skrevet

Er du flink og har magetrening med henne? 

Anonymkode: add19...7ff

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan hun har hypermobile ledd?!? Da er ofte babyene slappe i ledd/muskler og være en «potetsekk«.

Anonymkode: 8ee3f...a1d

1 time siden, mammahjarte skrev:

Ville ikke dette blitt oppdaget av Manuellterapeuten i såfall?

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du flink og har magetrening med henne? 

Anonymkode: add19...7ff

Vi har flere økter om dagen. Hun orker ikke lenge av gangen og blir fort grinete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...