Gå til innhold

Nyresykdom?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mann eller dame?

Anonymkode: 10dac...45f

Dame 27 år. Ts

Anonymkode: ba83f...764

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mann eller dame?

Anonymkode: 10dac...45f

?

Skrevet

Jeg har en nyresykdom som ga meg nyresvikt. Skyhøyt kolesterol, protein i urinen og store hevelser, men da hadde det kommet veldig langt hos meg. Men jeg hadde ikke urinveisinfeksjoner. Har du hevelser eller gått opp i vekt uten en forklaring, ville jeg mast litt ekstra på legen for å ta andre blodprøver. MCD som jeg har krever andre blodprøver enn de "vanlige" for at det skal oppdages, og det kan være noe hos deg som ikke syns på de vanlige prøvene. Det finnes mange typer glomerulonefritt feks. Sannsynligvis er det noe harmløst, men det er alltid greit å få det sjekket ut hos flere leger. 

Anonymkode: babac...7aa

Skrevet

Det med at du svetter, kom det rundt samme tid som de andre symptomene?

Kan det være høyt stoffskifte? Du kan jo ta det opp med legen.

Anonymkode: b41f2...271

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det med at du svetter, kom det rundt samme tid som de andre symptomene?

Kan det være høyt stoffskifte? Du kan jo ta det opp med legen.

Anonymkode: b41f2...271

Hei. Ja det har kommet nå i det siste. Spesielt at jeg er tungpustet og blir fort småsvimmel. Og kan få brekninger også uten noe spesielle grunner. Tror de faktisk har sjekket det, er usikker. Men skal høre med legen. Takk for tips 😁 ts

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en nyresykdom som ga meg nyresvikt. Skyhøyt kolesterol, protein i urinen og store hevelser, men da hadde det kommet veldig langt hos meg. Men jeg hadde ikke urinveisinfeksjoner. Har du hevelser eller gått opp i vekt uten en forklaring, ville jeg mast litt ekstra på legen for å ta andre blodprøver. MCD som jeg har krever andre blodprøver enn de "vanlige" for at det skal oppdages, og det kan være noe hos deg som ikke syns på de vanlige prøvene. Det finnes mange typer glomerulonefritt feks. Sannsynligvis er det noe harmløst, men det er alltid greit å få det sjekket ut hos flere leger. 

Anonymkode: babac...7aa

Hei! Her har e ingen hevelser, kun hevelse i akillesen , jeg har kronisk acillesbetennelse. Så tror ikke det har en sammenheng da. Men skal ta å høre litt med legene, ka blodprøver dem har tatt. Eneste symptomer jeg har er av og på med urinveisinfeksjoner uten grunn, alltid spor i urin(i mange mnd, med eller uten urinveisinfeksjon) en del andre plager som annpusten viss jeg gjør småting og trøtt. Når jeg ligger på siden så må jeg av og til hjelp til å snu meg tilbake på ryggen pga d e så sårt og ømt på sidene. Heilt jævlig rett og slett. Trist å høre at du har nyresvikt og håper alt står bra til med deg ❤️ hadde du noe varsellampene før det blei så ille eller ? Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...