AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #1 Skrevet 12. august 2020 Hei. Trenger kun seriøse svar😊 For ca 9-10mnd siden fant vi ut at jeg har hatt urinveisinfeksjon, uten noen symptomer. Jeg ble innlagt på sykehus for en annen grunn, så det var bare tilfeldig at de fant det ut. De vet ikke hvor lang tid jeg har hatt det. Så etter ei lita stund etterpå(par uker senere) så fikk jeg urinveisinfeksjon igjen (med symptomer) der det ha fullt utslag, protein i urin og blod i urin. Sånn har det vært av og på i mndsvis. Nå de siste mnd har jeg plutselig vært avhengig av å ha ett toalett rundt meg pga jeg må hele tiden på do å tisse. Jeg får tømt meg helt , og 20 min etterpå så er blæra heilt full igjen og jeg må skynte meg på do. Pågått sånn lenge. Når jeg drar til legen vises det at jeg ikke har urinveisinfeksjon men at jeg har protein i urin (1+) - og selvom jeg ikke har hatt urinveisinfeksjon og tatt test på legekontoret så har den vist at jeg har protein i urinen. Sånn har det vært i 10 mnd. Med eller uten urinveisinfeksjon. Nå skal jeg endelig legen se nermere på dette etter masse mas og fjas. Ting går utrolig treigt. Jeg svetter for ingenting og blir tungpustet for ingenting. Temperaturen min har lugget på 37.8 i maaange månder. Og noen ganger går den opp i 38. Men ikke ofte den ligger der. Nå har jeg lest litt på nett selvfølgelig, og er ganske nervøs pga alt påpeke at det jeg sliter med har noe med nyrene. Så er det noen her med en sånn nyresykdom eller kjenner til dette som kan fortelle hvordan dere/ e fant dette ut og evt symtomene ? Beklager viss det blei mye rot, bare å spør viss det var noe som var litt vanskelig å forstå 🙈 Anonymkode: ba83f...764
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #2 Skrevet 12. august 2020 Har litt samme som deg. Ble oppdaget under graviditet, men kun utslag på protein. Er under utredning for lupus nå. Anonymkode: 72258...dc0
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #3 Skrevet 12. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har litt samme som deg. Ble oppdaget under graviditet, men kun utslag på protein. Er under utredning for lupus nå. Anonymkode: 72258...dc0 Sopass? Ble du hørt på med en gang eller? Merket du noe ? Ts Anonymkode: ba83f...764
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #4 Skrevet 12. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Trenger kun seriøse svar😊 For ca 9-10mnd siden fant vi ut at jeg har hatt urinveisinfeksjon, uten noen symptomer. Jeg ble innlagt på sykehus for en annen grunn, så det var bare tilfeldig at de fant det ut. De vet ikke hvor lang tid jeg har hatt det. Så etter ei lita stund etterpå(par uker senere) så fikk jeg urinveisinfeksjon igjen (med symptomer) der det ha fullt utslag, protein i urin og blod i urin. Sånn har det vært av og på i mndsvis. Nå de siste mnd har jeg plutselig vært avhengig av å ha ett toalett rundt meg pga jeg må hele tiden på do å tisse. Jeg får tømt meg helt , og 20 min etterpå så er blæra heilt full igjen og jeg må skynte meg på do. Pågått sånn lenge. Når jeg drar til legen vises det at jeg ikke har urinveisinfeksjon men at jeg har protein i urin (1+) - og selvom jeg ikke har hatt urinveisinfeksjon og tatt test på legekontoret så har den vist at jeg har protein i urinen. Sånn har det vært i 10 mnd. Med eller uten urinveisinfeksjon. Nå skal jeg endelig legen se nermere på dette etter masse mas og fjas. Ting går utrolig treigt. Jeg svetter for ingenting og blir tungpustet for ingenting. Temperaturen min har lugget på 37.8 i maaange månder. Og noen ganger går den opp i 38. Men ikke ofte den ligger der. Nå har jeg lest litt på nett selvfølgelig, og er ganske nervøs pga alt påpeke at det jeg sliter med har noe med nyrene. Så er det noen her med en sånn nyresykdom eller kjenner til dette som kan fortelle hvordan dere/ e fant dette ut og evt symtomene ? Beklager viss det blei mye rot, bare å spør viss det var noe som var litt vanskelig å forstå 🙈 Anonymkode: ba83f...764 Nå tror ikke legen at det er lupus da, men bare lurer på om de tok det seriøst pga med meg så har det tatt sånn tid... Ts Anonymkode: ba83f...764
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #5 Skrevet 12. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Anonymkode: ba83f...764
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #6 Skrevet 12. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har litt samme som deg. Ble oppdaget under graviditet, men kun utslag på protein. Er under utredning for lupus nå. Anonymkode: 72258...dc0 Nå tror ikke legen at det er lupus da, men bare lurer på om de tok det seriøst pga med meg så har det tatt sånn tid... Ts Anonymkode: ba83f...764
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #7 Skrevet 12. august 2020 Jeg har en autoimmun nyresykdom som heter Iga nefritt. Må ta blodtrykkstabletter og gå jevnlig til kontroller. Fant det ut ved at jeg ble veldig fort utmattet, hadde høyt blodtrykk og tok da blodprøver som sendte meg til spesialist. Fikk tatt biopsi som påviste sykdommen. Den plager meg ikke nevneverdig så lenge den er under kontroll, men har til tider veldig lite energi og kan lett hovne opp i føtter. Anonymkode: 1277d...d0d
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #8 Skrevet 12. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en autoimmun nyresykdom som heter Iga nefritt. Må ta blodtrykkstabletter og gå jevnlig til kontroller. Fant det ut ved at jeg ble veldig fort utmattet, hadde høyt blodtrykk og tok da blodprøver som sendte meg til spesialist. Fikk tatt biopsi som påviste sykdommen. Den plager meg ikke nevneverdig så lenge den er under kontroll, men har til tider veldig lite energi og kan lett hovne opp i føtter. Anonymkode: 1277d...d0d Huff hvor lang tid tok det før de fant det ut? Ts Anonymkode: ba83f...764
bluedot Skrevet 12. august 2020 #9 Skrevet 12. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff hvor lang tid tok det før de fant det ut? Ts Anonymkode: ba83f...764 Det tok noen mnd. Jeg tok først ultralyd og flere blodprøver før de tok biopsi på meg. Biopsien var forrst ikke noe å gru seg for.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #10 Skrevet 12. august 2020 8 minutter siden, bluedot skrev: Det tok noen mnd. Jeg tok først ultralyd og flere blodprøver før de tok biopsi på meg. Biopsien var forrst ikke noe å gru seg for. Hvordan tok de en biopsi om jeg får spørre? 🙈ts Anonymkode: ba83f...764
bluedot Skrevet 12. august 2020 #11 Skrevet 12. august 2020 Glemte forrst å hake av på anonym, men aldri så farlig. De tar biopsi via nål i ryggen, men med bedøvelse merket jeg knapt noe.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #12 Skrevet 12. august 2020 3 minutter siden, bluedot skrev: Glemte forrst å hake av på anonym, men aldri så farlig. De tar biopsi via nål i ryggen, men med bedøvelse merket jeg knapt noe. Jeg googlet det😬 høres ikke noe godt ut selvom med bedøvelse. Men takk for svar, håper du har det bra ❤️ Anonymkode: ba83f...764
bluedot Skrevet 12. august 2020 #13 Skrevet 12. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg googlet det😬 høres ikke noe godt ut selvom med bedøvelse. Men takk for svar, håper du har det bra ❤️ Anonymkode: ba83f...764 Jeg grudde meg, men det var ikke vondt for meg iallfall. Takk ❤️
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #14 Skrevet 12. august 2020 12 minutter siden, bluedot skrev: Jeg grudde meg, men det var ikke vondt for meg iallfall. Takk ❤️ Nå har de ikke kommet så langt at de har sagt jeg skal ta biopsi. Men jeg har isåfsl hatt protein i urin i mange ganga og gjentatte urinveisinfeksjoner... Så gruer meg veldig.... Anonymkode: ba83f...764
bluedot Skrevet 12. august 2020 #15 Skrevet 12. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har de ikke kommet så langt at de har sagt jeg skal ta biopsi. Men jeg har isåfsl hatt protein i urin i mange ganga og gjentatte urinveisinfeksjoner... Så gruer meg veldig.... Anonymkode: ba83f...764 Protein i urin hadde/har jeg også. Det går nok fint skal du se. Lykke til. ❤️
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #16 Skrevet 12. august 2020 Kan evt være glomerulonefritt? Er noe som ofte oppdages under utredning for annen sykdom, og som gir blod/protein i urin. Er betennelse der filtrasjonen fra blod over i nyresystemet foregår, slik at for mye fra blodet som ikke skal være der slipper gjennom. Anonymkode: b8b98...393
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #17 Skrevet 12. august 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Sopass? Ble du hørt på med en gang eller? Merket du noe ? Ts Anonymkode: ba83f...764 Nja.. har hatt mange forskjellige symptomer siden 2013. Har alltid vært mye rart med meg. Men nå når det fortsatt var protein i urinen ringte det visst noen bjeller. Jeg har ikke høyt blodtrykk. Men har symptomer ifra mage-tarm, ledd, hud og svangerskapsforgiftning i svangerskap. 😊 Anonymkode: 72258...dc0
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #18 Skrevet 13. august 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nja.. har hatt mange forskjellige symptomer siden 2013. Har alltid vært mye rart med meg. Men nå når det fortsatt var protein i urinen ringte det visst noen bjeller. Jeg har ikke høyt blodtrykk. Men har symptomer ifra mage-tarm, ledd, hud og svangerskapsforgiftning i svangerskap. 😊 Anonymkode: 72258...dc0 Huff... Har slitt i mange år , de har skyldt på at det er psykisk pga jeg har en angstlidelse. Har kjempet en del i dette legesystemet. Men nå vise det seg at jeg har 2 forskjellige kroniske sykdommer. Ikke noe alvorlig, men det forklarer en del av det jeg har slitt en del med. Og de begynte å si det var fibromyalgi. Noe jeg nekter på. Så endelig begynner de å høre litt mer på meg. De sku ha undersøkt meg for lenge siden siden det har vært funn i urin i omtrent 1 år. Heilt sykt ditte sykeststemet vårt. Man må bli alvorlig syk før dem gidde å ta ting seriøst. Ts Anonymkode: ba83f...764 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #19 Skrevet 13. august 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan evt være glomerulonefritt? Er noe som ofte oppdages under utredning for annen sykdom, og som gir blod/protein i urin. Er betennelse der filtrasjonen fra blod over i nyresystemet foregår, slik at for mye fra blodet som ikke skal være der slipper gjennom. Anonymkode: b8b98...393 Leste litt om det, og er usikker. Har egentlig ingen aning, bare en mistanke at det er noe med nyrene. Forhåpentligvis så er det ingenting men no skal det endelig utredes ette en lang kamp mot helsesystemet. Omtrent ett år med funn i urin, både med og uten urinveisinfeksjoner. Blir heilt annpusten av å kle på meg eller gjøre noe som helst. Ingen tvil at det er noe som ligger bak. Ts Anonymkode: ba83f...764
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #20 Skrevet 13. august 2020 Mann eller dame? Anonymkode: 10dac...45f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå