Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tristessa
Skrevet

For en to ukers tid siden stripet jeg håret med et slikt stripe-kit fra Poly ved bruk av hette og heklenål. Ble kanonfornøyd med resultatet, men cluet er at jeg nå lurer på hvordan i all verden man tar etterveksten på slikt hår? Det er jo helt tilfeldig hvilke hårtuster som trekkes ut av hetten, slik at man blir blondere og blondere for hver gang? Og man kan vel heller ikke bleke på håret som allerede er bleket, kan man vel? Burde kanskje ha sjekket dette i forkant, men nå er det gjort. Dere som striper håret ved bruk av stripehette - hvordan fikser dere etterveksten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri stripet håret mitt hjemme, men håret mitt blir ofte veldig solbleket om sommeren, og da får jeg ettervekst om høsten/vinteren. Jeg har brukt Poly Blonde sitt milde blekeskum for å jevne dette ut litt.. vet ikke om det kan hjelpe deg. Hvis ikke er det sikkert noen med erfaring med striper som har tips :)

Skrevet

Jeg bruker ikke hette, hr altfor tjukt hår til det!

Men se i bruksanvisninga, det skal stå trinn for trinn farging av etterveskt. :)

Ja, du vil nok ikke få de samme stripene bleket, men striper er iallefall MYE bedre enn helbleking. Får mye bedre resultat av striper.

Gjest Tristessa
Skrevet

Nei, det var det som var problemet, Lillesky - det sto ikke en fremgangsmåte for hvordan man skulle ta etterveksten i stripe-kitet mitt. Har ganske tykt hår selv, men i og med at jeg er noenlunde lys i utgangspunktet, holder det med tynne, tynne striper fordelt jevnt over hele hodet for at jeg skal bli ganske blond.

Skrevet

Jeg tror nok det enkleste er å bruke hetta på nytt.

Jeg smører noen hårstriper med blekemiddel jeg. Ser jeg må i gang snart...

Blondspray bør du ikke bruke, det sliter ekstremt på håret.

Skrevet

Jeg striper håret mitt hos frisøren- og bruker en slik hette. Når jeg striper etterveksten, bruker jeg også hette. Det blir ikke de samme hårstråene som blir stripet (som du sa, det er jo tilfeldig), men det ser i hvert fall bedre ut. Tror ikke folk legge så nøye merke til det, så lenge det er sånn ca. jevnt blondt. Frisøren min fortalte også at man aldri burde stripe det håret som allerede er stripet- ta kun etterveksten! Da blir bare det stripete håret enda lysere, og det sliter veldig.

Gjest Gjesta
Skrevet

Tror det letteste er og bruke hetta på nytt... om du ikke vil belaste håret ditt så mye kan du bare ta det der du pleier og ha skillen din.

Gjest Tristessa
Skrevet

Jepp, men nå gjør jeg meg vanskelig her... I og med at hårene jeg trekker ut av hetta er tilfeldige, er ikke disse nødvendigvis tidligere stripet. Jeg har kjempetynne striper, og innbiller meg at det ikke er lett (eller pent) å ta kun noen centimeters ettervekst, siden det ikke nødvendigvis er bare tidligere stripet hår som dras ut av hetta, men også ufarget hår?

Får evt. gå til en frisør og høre hvordan jeg best mulig fikser dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...