Gå til innhold

Tips til enkelt mellommåltid / snacks på lavkarbo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frukt er vel en dårlig ide? Hva kan man ta i stedet?

Anonymkode: 8584f...2f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mandler 😊👍

Skrevet

Mellommåltider og snacks er unødvendig, spesielt dersom man ønsker å gå ned i vekt.

Anonymkode: 75d57...d78

• Liker 2
Skrevet

Jeg sier alltid; skal jeg sløse bort karbo-kvota mi på frukt, kunne jeg like gjerne spist sjokolade 😅 Altså nei, frukt er sunt, men på lavkarbo kan man heller se om det er en type grønnsaker som er aktuell. 

På lavkarbo kan man gjerne droppe mellommåltider, og heller holde seg til for eksempel 3 faste hovedmåltider. Man baserer inntaket på protein og fett, som i de aller fleste tilfeller metter lengre og mellommåltid blir ofte overflødig. Mye av «problematikken» med lavkarbo er at det gjerne har mer kalorier enn høy-karbo, og det er da vanskelig å finne mellommåltid som er både lavkarbo og ikke gjør et stort innhugg kalori-messig. Så mitt tips; om du klarer deg uten, kan du gjerne droppe det. Mange tåler bedre å være litt sulten i en times tid før middag på lavkarbo enn man gjør på høy-karbo fordi blodsukkeret holdes stabilt. 

Jeg spiser så og si aldri mellommåltid, men er det heeeelt krise kan jeg spise Skyr. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...