AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #1 Skrevet 12. august 2020 Blir slått hardt ned på om noen er bekymret. Men mange har vel glemt mange av de sakene hvor det har gått veldig galt og det var galt at ingen varslet. Så når skal man varsle og ikke? Har du varslet? Hva avgjorde at du varslet, fra å la være? Anonymkode: 413f0...853
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #2 Skrevet 12. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Blir slått hardt ned på om noen er bekymret. Men mange har vel glemt mange av de sakene hvor det har gått veldig galt og det var galt at ingen varslet. Så når skal man varsle og ikke? Har du varslet? Hva avgjorde at du varslet, fra å la være? Anonymkode: 413f0...853 Har varslet en gang, og det var ikke så lenge siden. Ikke pga barnas adferd eller at jeg såg de ikke hadde det bra. Men pga mors adferd. Var usikker og Ringte og drøftet saken med barnevernet og lurte på om det var en melde sak eller ei. Og det var det definitivt. I ettertid har jeg fått vite at det lille jeg visste om mor bare var toppen av isfjellet. Nå har mor tatt med seg barna og flyttet til ei bygd 40 mil unna til «ingenmannsland» ingen tilknytning der.. flyttet bare plutselig. Så tydelig at du flykter fra noe. har ingen kontakt med mor i dag, da hun ble rasende på meg fordi jeg meldte fra. Det forstår jeg fra hennes side. Men i denne saken tenkte jeg på barna framfor relasjon mor - meg. Anonymkode: 55479...2a3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #3 Skrevet 12. august 2020 Har varslet 2 ganger. Og begge gangene var vi flere som varslet. Ene tilfellet var en mor som ga juling til barna sine, og det kunne skje på skolen, lekeplassen osv. Så der var vi jo mange som så det. Andre tilfellet var en nabo, som er alkoholiker, og som skreik de grusomste ting til barna sine. Kjørte og med barna i påvirket tilstand. I begge tilfeller så ble barna flyttet ut av hjemmet. Anonymkode: e3ef7...8c2 1
Silva Pluvialis Skrevet 12. august 2020 #4 Skrevet 12. august 2020 (endret) . Endret 9. oktober 2022 av Tvillingsjel
Kittykat Skrevet 12. august 2020 #5 Skrevet 12. august 2020 Jeg har varslet barnevernet. Min datter var den som fortalte meg om situasjoner hun hadde vært vitne til og opplevde når det gjaldt den ene venninnen hennes. Jeg ringte til barnevernet pga det min datter hadde vært vitne til (både fysisk og psykisk mishandling). Enden på den visen ble at barna ble tatt ut av familien og plassert hos fosterfamilie. Til slutt ble barna adoptert bort. Det var ikke lett å ta telefonen til barnevernet, men jeg føler at jeg gjorde det riktige. Jeg vet utfallet av denne saken fordi min datter traff venninnen etter dette. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #6 Skrevet 12. august 2020 Ja,både privat og på jobb. Det fikk følger i den grad at foreldrene fikk hjelp og oppfølging. Barna bor hjemme fortsatt. Anonymkode: dcdb2...ba3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #7 Skrevet 12. august 2020 Ja, etter at barnet gjentatte ganger ble kastet ut hjemmefra som 9 åring(var ofte hos oss hele dagen. Fikk ikke komme hjem å spise eller noe) og mitt barn fortalte om høyt konfliktnivå med skriking og kasting av gjenstander. Vi flyttet i den tiden bv kom i bildet så jeg vet ikke hvordan det gikk med dem. Anonymkode: 5bb9d...2e4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #8 Skrevet 12. august 2020 Ja, det har jeg. Det var en vanskelig avgjørelse å ta fordi det gjaldt familie, men det var hensyn til barna som veide tyngst. Barnevernet vurderte det til at det var grunn til bekymring og var igang med utredning av potensielle hjelpetiltak. Dessverre flyttet familien ut av kommunen og barnevernet i den nye kommunen følger ikke opp. Barna har det ikke noe bedre i dag, men de bor nå såpass langt unna at vi ikke får sett de. Jeg har derfor ikke noen konkrete bekymringer å melde videre, men vet at de har blitt meldt av annen familie og skole også. Anonymkode: 4795b...e3f
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #9 Skrevet 12. august 2020 Ja, dessverre anonymt, men mors adferd gjør at jeg ikke tør stå frem. Åpenbart flere som har meldt, for det har skjedd forandringer der. Meldte blant annet om høyt konfliktnivå mellom barn og stefar, at mor og stefar har gjort det slutt flere ganger og da snakker stygt om hverandre på Facebook, at barnet er utrygt på relasjonen mellom seg og stefar. Etter noen mnd bor nå mor og barn alene, det er ikke skrevet stygge meldinger på Facebook, og barnet er mye tryggere både i vennskapsrelasjoner og mellom seg og mor. Anonymkode: 9d683...60c
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #10 Skrevet 12. august 2020 Jeg meldte min tante til barnevernet etter at jeg møtte på henne og hennes mann i tydelig ruspåvirket tilstand MED barnet sitt. Det skjedde ingenting ut av det og jeg har ikke kontakt med tanta mi lenger, men etter hva jeg har fått med meg har de fortsatt fester hvor de tar harde stoffer, dessverre Anonymkode: 76503...cf7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #11 Skrevet 12. august 2020 Har meldt en tidligere nabo. Far er alkoholiker og er full til alle døgnets tider, høyt konfliktnivå mellom foreldrene foran barnet. mor går løs på far fysisk foran barnet, de snakker stygt om hverandre rundt om i nabolaget, far sitter på puben og drikker og ungen kommer seg ikke inn i leiligheten, det er ofte ikke mat i huset Anonymkode: 2782c...f65
Wilma89 Skrevet 12. august 2020 #12 Skrevet 12. august 2020 Har nettopp sendt inn bekymringsmelding. Tok kontakt med barnevernet i gjeldene kommune og drøftet saken anonymt, for å høre om dette er noe de ønsket en melding på. Det var det absolutt. Så da sendte jeg bekymringsmelding med all informasjon.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #13 Skrevet 12. august 2020 Ja jeg varslet om bruk av rus og vold. Jeg varslet ikke anonymt, men barnevernet valgte likevel å registrere det som anonym melding. De hadde mulighet til å lage undersøkelse på det uten å henge meg ut som varsler, og valgte det for å holde mitt barn, som informerte meg om det, utenfor. De fulgte godt opp, og mor og barn fikk hjelp. Anonymkode: efa5a...02b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå