AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #1 Skrevet 12. august 2020 Er hjemme i permisjon med tvillinger på 3,5 mnd. Mannen var tilbake på jobb for to uker siden så er nå alene med dem. De sutrer og griner i ett sett og jeg holder på å klikke allerede og det har bare gått to uker. De kan ligge maks 10 min på Babygymmen før de sutrer og må da bæres for å finne roen. Når den ene endelig er rolig begynner den andre, og sånn går no dagan. De spiser samtidig og jeg prøver å få de til å sove samtidig, men ikke alltid det går. Føler meg hjelpesløs og lenket fast. Ikke er det barselgruppe (kanskje like greit) ikke kjenner jeg noen andre med barn. Et styr å komme seg ut med to grinete unger, og ta kollektivt osv. Ekstremt klagete innlegg men håper noen i samme situasjon vil komme med noen tips eller oppmuntrende ord. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare dette frem til januar😓 Anonymkode: 82bb2...1d0
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #2 Skrevet 12. august 2020 Det går ikke om barna skal ha det bra. Mannen må ta mer permisjon ellers må du få familie til å hjelpe til. Du skal også overleve. Anonymkode: e6b9e...7fd
Milli94 Skrevet 14. august 2020 #3 Skrevet 14. august 2020 Heei! Jeg har tvillinger på 6,5 mnd nå og jeg kjenner meg så igjen! Først Når dem ble 5 mnd ++ så kunne den ligge og pludre med hverandre. Det blir lettere. Trudde jeg skulle klikke. Satt bare hjemme, var et helsike å dra noe sted. Et tips, Når dem er rundt 5 mnd. Kjøp minimizer til vogna og bytt til sporstdeler hvis du har ergonomisk vogn. Mine syntes det var mye mer gøy og farte rundt når dem kunne se litt mer. og drit i hva folk tenker eller sier, sett dem i en vippestol og sett på minibarna på TV. Det holder dem opptatt litt og man kan prøve og få gjort noe eller bare scrolle på mobilen. jeg føler meg som en bedre mamma når jeg har mulighet til å ta noen små pauser. Nå ligger mine på en stor dyne og ruller rundt og pludrer med leker (ENDELIG) Er dager hvor er jeg er så sliten og lei, men så kommer dem gode dagene også. Hadde en sinnsykt grinete periode i fra 3 - 4 mnd alder så ble det bedre. Et tips som funket for meg var å følge dette søvnskjemaet : https://rullavagn.nu/artikel/sa-gor-du-livet-med-bebis-enklare-satt-mat-och-sovklockan/ Bare start nå selvom 4 mnd er yngste valget. Meld deg inn i gruppa tvillinger 2020 og kanskje det er noen som har tvillinger i nærheten av deg ? Selv bor jeg i Telemark. Hold ut, kjenner meg så godt igjen og kjenner til frustrasjonen. Men det ble enklere og enklere. om du ikke har så er stokketripp trapp stolene med sånn baby sete også gull verdt. Kjøpte brukt på Finn.no da får jeg gjort litt mens dem sitter i stolene og lager litt lyd og leven så det ikke kjeder seg! Lykke til og holdt ut🥰 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #4 Skrevet 17. august 2020 På 14.8.2020 den 13.58, Milli94 skrev: Heei! Jeg har tvillinger på 6,5 mnd nå og jeg kjenner meg så igjen! Først Når dem ble 5 mnd ++ så kunne den ligge og pludre med hverandre. Det blir lettere. Trudde jeg skulle klikke. Satt bare hjemme, var et helsike å dra noe sted. Et tips, Når dem er rundt 5 mnd. Kjøp minimizer til vogna og bytt til sporstdeler hvis du har ergonomisk vogn. Mine syntes det var mye mer gøy og farte rundt når dem kunne se litt mer. og drit i hva folk tenker eller sier, sett dem i en vippestol og sett på minibarna på TV. Det holder dem opptatt litt og man kan prøve og få gjort noe eller bare scrolle på mobilen. jeg føler meg som en bedre mamma når jeg har mulighet til å ta noen små pauser. Nå ligger mine på en stor dyne og ruller rundt og pludrer med leker (ENDELIG) Er dager hvor er jeg er så sliten og lei, men så kommer dem gode dagene også. Hadde en sinnsykt grinete periode i fra 3 - 4 mnd alder så ble det bedre. Et tips som funket for meg var å følge dette søvnskjemaet : https://rullavagn.nu/artikel/sa-gor-du-livet-med-bebis-enklare-satt-mat-och-sovklockan/ Bare start nå selvom 4 mnd er yngste valget. Meld deg inn i gruppa tvillinger 2020 og kanskje det er noen som har tvillinger i nærheten av deg ? Selv bor jeg i Telemark. Hold ut, kjenner meg så godt igjen og kjenner til frustrasjonen. Men det ble enklere og enklere. om du ikke har så er stokketripp trapp stolene med sånn baby sete også gull verdt. Kjøpte brukt på Finn.no da får jeg gjort litt mens dem sitter i stolene og lager litt lyd og leven så det ikke kjeder seg! Lykke til og holdt ut🥰 Takk, dette hjalp meg masse! Det får litt bedre hver for dag selv om det selvfølgelig er tunge stunder. Anonymkode: 82bb2...1d0 2
Amaliea Skrevet 17. august 2020 #5 Skrevet 17. august 2020 Skjønner det er slitsomt! Fikk tvillinger som 18 år, vært alene med de siden begynnelsen av graviditeten og avhengig av kollektiv transport. Første perioden er noe slit, not gonna Lie, Men det blir bedre! Gjerne spør familie rundt deg om å hjelpe med å se til de noen få timer så du får litt ekstra søvn, for det er gull verdt! Dette fikser du, med engang man får rutiner og slik inn i hverdagen så blir ting mye lettere♥️ Nyt denne tiden, den forsvinner så fort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå