AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #1 Skrevet 12. august 2020 Geniene og egoistene her inne har jo hele veien brukt argumentasjonen "Det er ikke forbudt å reise, det er lov. Da kan jeg reise. Da reiser jeg med god samvittighet." Hva hjelper det å male landet "gult" i stedet for "grønt" når konsekvensen for de som velger å reise er akkurat den samme? Anonymkode: 266a0...a88 5
LadyLemon Skrevet 12. august 2020 #2 Skrevet 12. august 2020 Det sender andre signaler, men det er uansett for seint.. kanskje noen velger å vente på gult lys, istedet for å kjøre? Høhø. Det de burde gjøre er å nekte folk å reise uten gyldige grunner, til situasjonen er under kontroll igjen. Feriereisingen var utrolig unødvendig. 5
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #3 Skrevet 12. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Geniene og egoistene her inne har jo hele veien brukt argumentasjonen "Det er ikke forbudt å reise, det er lov. Da kan jeg reise. Da reiser jeg med god samvittighet." Hva hjelper det å male landet "gult" i stedet for "grønt" når konsekvensen for de som velger å reise er akkurat den samme? Anonymkode: 266a0...a88 Bedre å være et geni og en egoist enn en som er villig til å vrake egen frihet på grunnlag av politisk styrt (dårlig) propaganda, kanskje? Norge skulle kopiert Sverige. Når vi nå engang har vist oss så udugelige, og folket så ukritisk lette å hjernevaske, så burde vi slått oss innunder Sverige igjen. Og tatt fra alle som mener grensene bør stenge stemmerett. De fortjener den ikke, inntil de evner tenke selv igjen. Anonymkode: 495f2...76d 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #4 Skrevet 12. august 2020 Det er jo for å tydeliggjøre at det faktisk ikke er anbefalt å reise. Grønt betyr jo kjør! Gult betyr definitivt ikke det. Anonymkode: c1a2b...23a 7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #5 Skrevet 12. august 2020 Hvis et land er gult er det jo på "nippet" til å bli rødt. Folk velger da kanskje å bli hjemme istedenfor å dra, hvis det ikke er høyst nødvendig. Hvis det er grønt vil jo folk tenke at det er greit å reise. Anonymkode: 517e4...903 1
Gjest Sprettballen Skrevet 12. august 2020 #6 Skrevet 12. august 2020 Det handler vel først og fremst om signaleffekten. Det blir tydeliggjort at reiser frarådes selv om det ikke medfører store konsekvenser for den enkelte å ikke følge rådet.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #7 Skrevet 12. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis det er grønt vil jo folk tenke at det er greit å reise. Anonymkode: 517e4...903 Selv om både Statsminister og Helseminister sier at man ikke bør reise til grønne land med mindre det er strengt nødvendig? Anonymkode: 266a0...a88
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #8 Skrevet 12. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Selv om både Statsminister og Helseminister sier at man ikke bør reise til grønne land med mindre det er strengt nødvendig? Anonymkode: 266a0...a88 Ja, har du ikke sett hva som har skjedd de siste ukene? Anonymkode: 19c5d...1d9 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #9 Skrevet 12. august 2020 Gjelder smittevernreglene fra FHI hos reiseforsikringsselskapene også eller er det kun fra UD? Litt kjipt om FHI farger et land rødt, mens UD ikke fraråder. Da kommer man ikke langt med reiseforsikring. Anonymkode: c1a2b...23a
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #10 Skrevet 12. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, har du ikke sett hva som har skjedd de siste ukene? Jo, men det har jo vært så åpenbart at det ikke har vært et ønske fra Regjeringen at folk skulle reise selv om at det var grønt at de som valgte å reise kommer til å reise uansett farge all den tid man ikke trenger karantene når man kommer hjem. Anonymkode: 266a0...a88 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #11 Skrevet 12. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gjelder smittevernreglene fra FHI hos reiseforsikringsselskapene også eller er det kun fra UD? Litt kjipt om FHI farger et land rødt, mens UD ikke fraråder. Da kommer man ikke langt med reiseforsikring. Anonymkode: c1a2b...23a Siterer meg selv jeg. Svaret står på sidene til regjeringen. Anonymkode: c1a2b...23a
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #12 Skrevet 12. august 2020 Regjeringen vil ikke at du skal reise, men at du selv skal ta regningen for den reisen du ikke får. Det er grunnen. Hadde de istedet frarådet og satt folk i karantene hadde effekten vært det de ønsket: folk hadde latt være å reise. Nå taper de mest samvittighetsfulle pengene sine. Mens egoistene drar uansett og resultatet blir mer smitte i landet.. Bra plan Erna, virkelig👏🙄 Anonymkode: 647d0...ea7 1
Missfitness Skrevet 12. august 2020 #13 Skrevet 12. august 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva hjelper det at et land blir "gult"? Er ikke det ganske innlysende? Færre vil reise til et gult land enn om det hadde forblitt grønt. Man tåler at noen få reiser, men ikke for mange. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #14 Skrevet 12. august 2020 2 minutter siden, Missfitness said: Er ikke det ganske innlysende? Færre vil reise til et gult land enn om det hadde forblitt grønt. Hvorfor? Det er akkurat samme konsekvenser ved hjemkomst som fra da de brukte grønn farge, altså ingen. De har vært like tydelige på at man ikke burde reise dersom det ikke var nødvendig da det var grønt, altså det samme som nå. Anonymkode: 266a0...a88 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #15 Skrevet 12. august 2020 Er det gult må jeg regne med karantene når jeg kommer hjem, da landet er på vei mot rødt. Synes det er logisk jeg. Da slipper man at de som ikke setter seg inn i smittesituasjonen plutselig står der og sliter med jobb og andre forpliktelser i det de kommer hjem, da de var mer klar over risikoen. Anonymkode: f751b...6bb 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #16 Skrevet 12. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Er det gult må jeg regne med karantene når jeg kommer hjem, da landet er på vei mot rødt. Synes det er logisk jeg. Da slipper man at de som ikke setter seg inn i smittesituasjonen plutselig står der og sliter med jobb og andre forpliktelser i det de kommer hjem, da de var mer klar over risikoen. Det har jo vært budskapet hele tiden mens det har vært grønt også, men jeg begynner å forstå hvorfor det selges joggesko med borrelås i voksne størrelser. Anonymkode: 266a0...a88 5
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #17 Skrevet 12. august 2020 Flaut og infantilt av regjeringen. Anmodninger, anbefalinger pekefinger og fargekoding har åpenbart ingen effekt. Fornuftige folk tar hensyn, men mange driter jo langt i hva man BØR gjøre, inkludert de som driver utesteder. Spurte en dørvakt på et utested hvorfor bordene er så tett, og gjestene sitter klin oppi hverandre. Fikk beskjed om at det var lov, 1-metersregelen var jo bare en anbefaling. Måtte jo sjekke, og jammen hadde han ikke rett. Anonymkode: 3f6c2...171
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #18 Skrevet 12. august 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, men det har jo vært så åpenbart at det ikke har vært et ønske fra Regjeringen at folk skulle reise selv om at det var grønt at de som valgte å reise kommer til å reise uansett farge all den tid man ikke trenger karantene når man kommer hjem. Anonymkode: 266a0...a88 Tror du tar feil. Vi vil nok se færre folk reise til gule land enn de som reiste til grønne. Anonymkode: 0055a...434
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #19 Skrevet 12. august 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har jo vært budskapet hele tiden mens det har vært grønt også, men jeg begynner å forstå hvorfor det selges joggesko med borrelås i voksne størrelser. Anonymkode: 266a0...a88 Vet det. Derfor jeg reiste til et land som var såpass grønt at sannsynligheten for at det ville nå rødt på en uke var så godt som null. Men ser at ikke alle googler og vurderer før de drar avgårde, og er like glad i grafer og R-tall som meg. Da er det greit at regjeringen signerer det tydeligere enn å rope grønt! en dag, og rødt! neste dag. Noe som skaper en del utfordringer for folk, "live streaming" fra fly på vg.no, og så videre. Anonymkode: f751b...6bb
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #20 Skrevet 12. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Geniene og egoistene her inne har jo hele veien brukt argumentasjonen "Det er ikke forbudt å reise, det er lov. Da kan jeg reise. Da reiser jeg med god samvittighet." Hva hjelper det å male landet "gult" i stedet for "grønt" når konsekvensen for de som velger å reise er akkurat den samme? Anonymkode: 266a0...a88 Stor forskjell. Reiser man til et gult land bryter man formelt reiseråd selv om man ikke juridisk sett gjør noe ulovlig. De som nå reiser utenlands uten en høyst nødvendig grunn fortjener selvsagt offentlig uthenging. Anonymkode: 868c5...61a
Anbefalte innlegg