L@dy Skrevet 16. juli 2005 #1 Skrevet 16. juli 2005 Barnet er ventet i slutten av august og jeg er nok svært så treig siden jeg enda ikke har fått barnevogn i hus. Hadde bestemt meg for vogn, Emmaljunga duo vogn hadde jeg sett meg ut. MEN... nå har jeg begynt å tenke på om jeg kanskej rett og slett skal kjøpe en bag vogn (eventuelt brukt) for så å heller legge i litt mer penger når sportsvogn skal brukes. Siden dette er første barn så har jeg jo ingen erfaring på hva jeg vil ha. USJ! Er det noe fornuft i det? Ikke lett dette her. Var innom en baby forretning og der hadde de en simo bag vogn til 3400,-...Tja...kanskej det hadde vært ett ok valg, ja som sagt om jeg ikke finner ei brukt. Og dere som har peiling, hva er akseptabel pris for ei brukt bag vogn som er i relativ ok stand og er max 1-2 år gammel? Er klar over at det vil variere alt etter hvilke vogn/ekstrautstyr osv...
Gjest gjest1 Skrevet 16. juli 2005 #2 Skrevet 16. juli 2005 Hvis du skal kjøpe ei brukt vogn synes jeg du ikke skal betale mer enn halv pris. Du sier jo at Simo bagvogn koster 3400,- ny, så da kan du ha halve prisen av det som utgangspunkt til å kjøpe brukt. Her jeg bor selges sinnsykt mange simo vogner, slik at folk ikke for solgt alle - så da kan man kanskje få det enda billigere? Men en annen ting jeg har sett i brukt annonser er at Emmaljunga og Tautonia vogner som blir solgt går for mer enn halv pris, sikker fordi de ofte er mye dyrere å kjøpe ny enn feks Brio og Simo. Dessuten er det få på brukt markedet. Lykke til!!
Avenodite Skrevet 16. juli 2005 #3 Skrevet 16. juli 2005 Vi kjøpte en duovogn (Brio) av min manns søster som var brukt til 2 unger, men betalte bare en symbolsk sum for den. Den va helt OK å bruke i de 5 månedene jeg hadde behov for bagvogn. Den var ikke helt moderne, men jeg la heller mer penger i en sportsvogn som jeg har brukt mye mer enn bagvogna. Synes det er en god ide å kjøpe brukt. Briovognen har vi hatt stående 1 år nå i barnehagen så lillejenta kan sove i den. Kjempegreit å ha en vogn stående fast der. Lykke til med vognvalget!
Elle Melle Skrevet 18. juli 2005 #4 Skrevet 18. juli 2005 Jeg har en flott og ny trehjuling med bag og sportsvogn. Bagen er ganske liten og åpen, og egner seg best i varmt og pent vær synes jeg, noe som er perfekt her i Oslo med baby født i mai. Neste barn (hvis og når det måtte komme...) kommer til å bli født på vestlandet, og da vurderer jeg faktisk å gjøre akkurat som deg; å kjøpe en dyp og lun bagvogn, i alle fall hvis barnet blir født på høsten eller vinteren. Det er ikke så dumt å ha et stort og lumt "rede" til de aller minste babyene, og en del av de vognene kan jo brukes som transportbag i bil også? Vanlig bilstol er litt ubehagelig de aller første månedene synes jeg. Men du må orke å slepe rundt på doningen også, det hadde ikke jeg hatt lyst til uten bil. Det er vekten og størrelsen som er årsaken til at jeg har den vognen som jeg har.
Trill Skrevet 18. juli 2005 #5 Skrevet 18. juli 2005 Eg kjøpte ei Emmaljunga duovogn til min gutt. Han brukte dyp-vogna frå mai til oktober- og har brukt sportsdelen frå oktober til juli. No har eg kjøpt en billig 3-hjuling- som tar mykje mindre plass i bilen- og er lettare å trille. Kjem forsatt til å ha Emmaljunga`en til soving ute- og til neste barn kjem. Har vore knall-fornøgd med den. Gidd ikkje selge den sidan en får så lite for brukte vogner. Viss eg skulle valgt på nytt trur eg eg hadde leigd/lånt eller kjøpt billig bagvogn. Sidan du får i slutten av aug. blir den jo brukt om vinteren- og då er det viktig at den er litt lun og har god plass. Når babyen er stor nok til sportsvogn kan du kjøpe deg ei skikkelig vogn då. Syns der er mange flotte sportsvogner på markedet- både 3 og 4 hjuling..
L@dy Skrevet 18. juli 2005 Forfatter #6 Skrevet 18. juli 2005 Viss eg skulle valgt på nytt trur eg eg hadde leigd/lånt eller kjøpt billig bagvogn. Sidan du får i slutten av aug. blir den jo brukt om vinteren- og då er det viktig at den er litt lun og har god plass. Hmm...ja, det er det flere av mine venninner sier også de hadde gjort. Selv om en bag vogn kanskje kan være LITT tung, så blir det jo ikke brukt SÅÅÅ lenge heller. ÆSJ! Ikke enkelt. Jeg får høre hva samboer sier..han har nå falt helt av alt som har med baby ting å gjøre han da. Men merker jeg begynner å små stresse pittelitt.
mockinbird Skrevet 18. juli 2005 #7 Skrevet 18. juli 2005 jeg har og operert med TO vogner, ei bag-vogn jeg kjøpte brukt, og ei sportsvogn som jeg brukte litt mer penger på. Og angrer ikke på det. Bag-vogn, der bare bagen kunne brukes alene, var kjempepraktisk de første månedene, da hadde jeg også "bærbar seng" og kunne ta den lille med overalt, og h*n sov trygt og godt. Nå står denne fast i barnehagen, og det er deilig å slippe å drasse fram og tilbake med sovevogna som trengs i barnehagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå