Gå til innhold

Dere som dro utenlands. Har dere dårlig samvittighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da snakker jeg om de som dro for å kose seg. Ikke de som hadde gyldige grunn. 

Men de som dro kun for å kose seg. 

Har dere et snev av dårlig samvittighet når dere ser på dagens situasjon?

Anonymkode: a5443...6e2

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke i det hele tatt.

• Liker 26
Skrevet

Overhodet ikke! Vi dro ikke med oss smitte hjem. Sønnen min er er muligens blitt smittet nå men det er etter vi var i dyreparken. Der holdt ingen avstand i kø :S

Anonymkode: a9acc...680

• Liker 14
Skrevet

Å herregud uansett hva som blir skrevet så skal man fram med den samvittighets greia..
Nei jeg har ikke vært på reise, men pokker ta. La oss få slutt på alle disse kjedelige innleggene 

• Liker 25
Skrevet

Nei. Dro hjemmefra. Stoppet for å fylle bensin. Var innom matbutikk og ellers ble tiden tilbrakt i et hus. Ingen smitte og ingen dårlig samvittighet. Tok karantene også.

Anonymkode: 850f5...e9a

• Liker 7
Skrevet

Jeg har ikke reist, men hadde ikke hatt det minste dårlig samvittighet om jeg hadde gjort det. 

Det ble åpnet opp, og sagt det var trygt, og det var lov, og da ser jeg ikke hvorfor folk skal påføres dårlig samvittighet. 

Jeg har reist på hytten, og det var også en helt unødvendig fritidsreise jeg fint kunne latt være med. Det er ikke noe verre, det. 

Anonymkode: b377f...cb3

• Liker 14
Skrevet

Absolutt ikke

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da snakker jeg om de som dro for å kose seg. Ikke de som hadde gyldige grunn. 

Men de som dro kun for å kose seg. 

Tenk om nordmenn kunne lært av latinske samfunn, hvor viktig det er for et menneske å kose seg av og til. Og ikke bare ta all elendighet inn over seg. Slutt å se på NRK, der er det bare lov til å smile og le når det er helg og lørdagsrevy. 

Ingen ting er viktigere i livet enn å kose seg. Det er viktigste grunn til å reise. Basta.

Anonymkode: d12c7...8a4

• Liker 16
Skrevet

Nope, men det var heldigvis da smitten var veldig lav i slutten av juni. Men ikke var vi smittet før vi dro, og ikke tok vi med noe hjem. Så samvittigheten er helt fin. Dessuten var det FULLT ut greit å ta den turen til et veldig grønt sted på daværende tidspunkt.

Anonymkode: df082...476

• Liker 6
Skrevet

Jo, faktisk er samvittighet litt viktig. Vond samvittighet er ingen god følelse, og kan få oss fra å gjøre ting vi vet ikke er helt ok/kan gå ut over andre. I denne pandemien, gjelder det reising, festing, hoste ut i rom, ikke vaske hender, ikke bry seg om 1m osv osv. Å ha samvittighet er en ok ting, og viser at en bryr seg om andre, også at en har mottatt og forstått et viktig budskap.

Anonymkode: 90d5b...b2b

• Liker 8
Skrevet

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke reist, men hadde ikke hatt det minste dårlig samvittighet om jeg hadde gjort det. 

Det ble åpnet opp, og sagt det var trygt, og det var lov, og da ser jeg ikke hvorfor folk skal påføres dårlig samvittighet. 

Jeg har reist på hytten, og det var også en helt unødvendig fritidsreise jeg fint kunne latt være med. Det er ikke noe verre, det. 

Anonymkode: b377f...cb3

Det ble åpnet opp ja, men de har aldri anbefalt folk å reise. De har gjort motsatt, anbefalt folk å være i Norge i ferien. For selv om andre land har fått lavere smitte, hadde de likevel mye høyere smitte enn Norge hadde. 

Og med smittesporinga nå, så er det utenlands det aller meste av smitten er kommet. Så hadde ikke den harryhandelen for Bacon og rødvin blitt tatt, eller den turen til spania for sol og varme blitt tatt, da hadde vi kanskje fått fortsatt gjenåpningen her i landet. I stedet for nå, som det blir strengere. Tror ikke den sola og det baconet var verdt den prisen. 

Også må ungdomen og vi andre slutte å samles for mange sammen til fest og sosiale festlilgheter. 

• Liker 14
Skrevet
11 minutter siden, The Kitten said:

Ikke i det hele tatt.

Det burde du hatt. Slike som deg har bidratt med å importere smitte.

Anonymkode: e932b...a9b

• Liker 20
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenk om nordmenn kunne lært av latinske samfunn, hvor viktig det er for et menneske å kose seg av og til. Og ikke bare ta all elendighet inn over seg. Slutt å se på NRK, der er det bare lov til å smile og le når det er helg og lørdagsrevy. 

Ingen ting er viktigere i livet enn å kose seg. Det er viktigste grunn til å reise. Basta.

Anonymkode: d12c7...8a4

Ja, tenk om nordmenn kunne lært litt av latinske samfunn du. De vet å kose seg der de er med familie og noen venner. Ikke reising som er det som skal til for å kose seg der nei. 

Egentlig kom du med et trist budskap. Du klarer ikke finne ro og kose deg hjemme, men må flykte til andre land/steder for å oppnå dette. Det er jo sørgelig. Visst er det berusende fint å reise, elsker det. Men jeg kan kose meg samme hvor jeg er, også hjemme, og i hvert fall under en pandemi. Jeg skal suse rundt i verden, når vaksine eller andre medikamenter har gjort covid-19 uskyldig. Verden er der nok fortsatt, og er den det ikke, så er det ikke noe å gjøre med det.

Anonymkode: 90d5b...b2b

• Liker 8
Skrevet

Hei

Nei.

Ikke i det hele tatt. 
Hadde nok ikke reist nå, men tidligere i sommer? Finnes ikke snev av dårlig samvittighet. 

Anonymkode: 54891...fac

• Liker 7
Skrevet

Det sier seg selv at de som dro ikke er av den samvittighetsfulle sorten. De setter seg selv foran alle andre. Hadde de blitt smittet hadde de mest sannsynlig holdt det skjult, løyet, unndratt seg ansvar osv. Denne typen egosentriske mennesker er samfunnets svakeste ledd i en slik situasjon og grunnen til at vi må stenge ned og få økt smitte. Det ble hele tiden frarådet å ta utenlandsreiser som ikke var strengt nødvendige selv om land var røde og grønne. De fleste oppegående ansvarsbevisste mennesker skjønner at dette ikke er tiden for ta utenlandsturer. Det viser seg at de fleste nye smittetilfeller her i landet nå nettopp stammer fra utlandet.

Anonymkode: 058e3...0c0

• Liker 32
Skrevet

Synes ikke de trenger å ha dårlig samvittighet. Det var regjeringen som åpnet for utenlandsreiser før sommerferien og eksplisitt sa at grønne land var unntatt fra rådet om å unngå unødvendige reiser. At regjeringen nå skjønner at de har driti på draget og går tilbake på det gjør ikke at de som fulgte rådene i god tro skal ha dårlig samvittighet. 

Anonymkode: 505bf...b31

• Liker 6
Skrevet

Nei. Dro til et land med mindre smitte enn Norge og som har (hadde da vi var på ferie) minst smitte i hele Europa. Hvorfor skulle jeg ha dårlig samvittighet for det? 

Anonymkode: 270ee...9f8

• Liker 6
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det burde du hatt. Slike som deg har bidratt med å importere smitte.

Anonymkode: e932b...a9b

Jeg har ikke vært et sted hvor det var smitte engang. Så hva en AB på KG mener bryr jeg meg ikke noe om. Du får nå bare sitte og surmule.

• Liker 11
Skrevet

Nei.

Dro til en storby hvor folk holdt mer avstand og hvor butikker hadde strengere restriksjoner enn i Norge. Satt to døgn i bil for å unngå fly, og droppet fornøyelsesparker.

Følte oss igrunn mye tryggere enn hjemme i Norge.

Anonymkode: e273e...2ff

• Liker 4
  • Opprett ny...