Gå til innhold

Hvor ofte klippe gresset?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor ofte bør man klippet gresset? Her i borettslaget er det kjøpt inn gressklippertjenester en gang uka. Synes det er i overkant. Gresset vokser vel ikke så fort? Det brukes brukes gressklippere som bråker noe helt forferdelig. Og det tar gjerne en to timers tid. Irriterer meg grenseløst. Særlig med hjemmekontor,

Anonymkode: 3a490...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En gang i uken er helt normalt. 

Det kommer selvsagt an på hvor fort plenen vokser, men en gang i uken er helt standard i høysesongen. En plen som gjødsles og får passe med sol og vann vokser fort nok til at den bør klippes så ofte. Blir plenen for lang før den klippes, blir det stygt og hakkete, i tillegg til at det sprer mer pollen til plage for allergikerne. 

Det er kun den delen som ligger i skyggen og omtrent bare er mose som IKKE vokser fort nok til at ukentlig klipp er nok her hos oss. 

Anonymkode: 90016...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i uken. Gresset vokser bedre og tettere med ukentlig klipp. 

To timer i uka overlever du TS. 

Anonymkode: 10668...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Klipper 2-4 ganger i uken.

Anonymkode: 15c07...760

skulle stå 2-3 ganger i uken.

Anonymkode: 15c07...760

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: sov i ro og hørselsvern. Her er det nok du som er vanskelig, og ikke de som holder plenen ved like. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte bør man klippet gresset? Her i borettslaget er det kjøpt inn gressklippertjenester en gang uka. Synes det er i overkant. Gresset vokser vel ikke så fort? Det brukes brukes gressklippere som bråker noe helt forferdelig. Og det tar gjerne en to timers tid. Irriterer meg grenseløst. Særlig med hjemmekontor,

Anonymkode: 3a490...26d

Hvorfor har dere kjøpt inn tjenester i 2020? Er det etisk ok at folk gjør slikt gjenntagende, belastende arbeide når vi har gode roboter til jobben?

Gresset bør klippes når roboten rusler rundt. Det bør ikke klippes av folk. 

Anonymkode: 1a3bb...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i uka er helt normalt.

Det er en grunn til at vi kjøpte robotgressklipper ;) 

Anonymkode: c0e1a...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hadde hus så klippet jeg fast mandag og torsdag

Anonymkode: bfa9c...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.8.2020 den 14.40, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har dere kjøpt inn tjenester i 2020? Er det etisk ok at folk gjør slikt gjenntagende, belastende arbeide når vi har gode roboter til jobben?

Gresset bør klippes når roboten rusler rundt. Det bør ikke klippes av folk. 

Anonymkode: 1a3bb...d64

Gressklipping er et ærlig og redelig arbeid, som attpåtil oftest utføres med solid, selvgående redskap. Gjerne traktorklipper. Det finnes adskillig tøffere og mer belastende arbeidsoppgaver i vaktmestertjeneste- og anleggsgartnerbransjen enn å klippe gress. 

Anonymkode: 26144...660

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.8.2020 den 14.30, AnonymBruker skrev:

En gang i uken er helt normalt. 

Det kommer selvsagt an på hvor fort plenen vokser, men en gang i uken er helt standard i høysesongen. En plen som gjødsles og får passe med sol og vann vokser fort nok til at den bør klippes så ofte. Blir plenen for lang før den klippes, blir det stygt og hakkete, i tillegg til at det sprer mer pollen til plage for allergikerne. 

Det er kun den delen som ligger i skyggen og omtrent bare er mose som IKKE vokser fort nok til at ukentlig klipp er nok her hos oss. 

En plen som klippes ofte vil lettere få mose enn en plen som klippes sjeldnere fordi høyere gress gir mosen dårligere vokseforhold.

Anonymkode: 7771b...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

En plen som klippes ofte vil lettere få mose enn en plen som klippes sjeldnere fordi høyere gress gir mosen dårligere vokseforhold.

Joda, men når mosen allerede er der når man kjøper huset, er det ikke akkurat noe jeg får gjort så mye med... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jeg kjøpt meg robotgressklipper, og den klipper hver dag, og plena har blitt så mye finere. Tidligere klippet jeg en gang  i uka og da kom det fort opp mye ugress. Så hvis plena skal se pen ut må den klippes minst en gang i uka. Bare å kjøpe seg hørselsvern, for jeg skjønner godt at lyden er irriterende😆

Anonymkode: 97db1...4a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

En plen som snauklippes ofte vil lettere få mose enn en plen som får lov til å vokse litt høyere. Men hyppig klipping motvirker mose så lenge det ikke klippes for kort. (De fleste klippere kan justere klippehøyden, og litt for mange stiller den inn på "barbering".) Det synes veldig tydelig her hos meg, der det er mye mose der jeg klipper manuelt og ingen mose der robotklipperen jobber. Skillet er snorrett og følger sperreledningen til robotklipperen. 

Anonymkode: 26144...660

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...