AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #1 Skrevet 12. august 2020 Hvis man har en bekymring ang andres barn og manglende oppfølging? Anonymkode: 4102a...deb
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #2 Skrevet 12. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis man har en bekymring ang andres barn og manglende oppfølging? Anonymkode: 4102a...deb Ja, spørst selvfølgelig hva det gjelder. Anonymkode: 083bb...83f
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #3 Skrevet 12. august 2020 Det er slikt vi har barnevernet til. Anonymkode: 62ad1...9f7 7
Vestfold38 Skrevet 12. august 2020 #4 Skrevet 12. august 2020 Du kan vel stå for det du sier, er vel rett og rimelig? 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #5 Skrevet 12. august 2020 Jeg står selvsagt for det jeg sier. Men foreldrene trenger ikke vite hvem det kommer fra. De tar sjeldent i mot tips og råd med positivitet, uansett hvor lite det skulle være. Så en «bekymringsmelding» ville nok vært slutten for vår relasjon. ts Anonymkode: 4102a...deb 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #6 Skrevet 12. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er slikt vi har barnevernet til. Anonymkode: 62ad1...9f7 Tenkte kanskje det var en mellomting. Føler foreldrene trenger litt oppfølging, ikke slik at de skal bli fratatt barna. ts Anonymkode: 4102a...deb 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #7 Skrevet 12. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, spørst selvfølgelig hva det gjelder. Anonymkode: 083bb...83f Hvordan gjøres dette anonymt? Anonymkode: 4102a...deb
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #8 Skrevet 12. august 2020 Det eneste helsestasjon kan gjøre er å varsle barnevernet. Hvordan tenker du egentlig at helsestasjon skal gjøre noe annet? Anonymkode: 16b95...80f 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #9 Skrevet 12. august 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg står selvsagt for det jeg sier. Men foreldrene trenger ikke vite hvem det kommer fra. De tar sjeldent i mot tips og råd med positivitet, uansett hvor lite det skulle være. Så en «bekymringsmelding» ville nok vært slutten for vår relasjon. ts Anonymkode: 4102a...deb De færreste tar i mot «tips og råd» med «positivitet». Sikker på at du ikke bare er en sånn bedreviter som blander deg litt for mye inn i småtteri? Anonymkode: 949d9...374 7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #10 Skrevet 12. august 2020 Kanskje du burde heller snakke mer direkte til foreldrene? Ikke sikkert de tar hintet. Anonymkode: 9bd36...f7f 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #11 Skrevet 12. august 2020 Da må jeg nesten spørre tilbake til dere. Hvordan tar man opp med foreldre ens bekymring om hvordan barna blir tatt vare på? Det gjelder kosthold (alltid mye søtt og usunt, viser på sosiale media og ikke minst at barna nærmer seg overvekt), «frie tøyler» barna får se så mye TV og TV spill som de orker, lekser blir ikke fulgt opp, barna er oftest i dårlig humør/lei seg, klager mye/er sint osv. Dette gjelder fire små barn og foreldrene snakker åpentlyst om at de hvertfall ønsker ett barn til og prøver nå. Eldste barnet er 8 år. Anonymkode: 4102a...deb
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #12 Skrevet 12. august 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da må jeg nesten spørre tilbake til dere. Hvordan tar man opp med foreldre ens bekymring om hvordan barna blir tatt vare på? Det gjelder kosthold (alltid mye søtt og usunt, viser på sosiale media og ikke minst at barna nærmer seg overvekt), «frie tøyler» barna får se så mye TV og TV spill som de orker, lekser blir ikke fulgt opp, barna er oftest i dårlig humør/lei seg, klager mye/er sint osv. Dette gjelder fire små barn og foreldrene snakker åpentlyst om at de hvertfall ønsker ett barn til og prøver nå. Eldste barnet er 8 år. Anonymkode: 4102a...deb Sikker på at du ikke mistolker dem? Du ser bare en brøkdel av menneskers hverdag på SoMe, og det er pga slike som deg at folk bør slutte å legge ut ting for alt kan mistolkes til det verre. Anonymkode: 92eb0...a58 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #13 Skrevet 12. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sikker på at du ikke mistolker dem? Du ser bare en brøkdel av menneskers hverdag på SoMe, og det er pga slike som deg at folk bør slutte å legge ut ting for alt kan mistolkes til det verre. Anonymkode: 92eb0...a58 Sier ikke at jeg bare sikter til det jeg ser på sosiale media, men det er i tillegg til det jeg ser når vi er sammen. Vi er sammen 3-5 ganger i måneden, middager og hele dager sammen. ts Anonymkode: 4102a...deb
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #14 Skrevet 13. august 2020 3-5 dager i måneden. Hvordan er det når dere ikke er på besøk? Er det like frie tøyler og dårlig kosthold da? Er dette noe du VET? Anonymkode: 7762c...5d5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #15 Skrevet 13. august 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenkte kanskje det var en mellomting. Føler foreldrene trenger litt oppfølging, ikke slik at de skal bli fratatt barna. ts Anonymkode: 4102a...deb Barnevernet bedriver jo ikke bare omsorgsovertakelse! De er der også for oppfølging og støtte. Anonymkode: 5bcee...68b 6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #16 Skrevet 13. august 2020 Barnevernet er riktig instans. Anonymkode: bb61f...6ce 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #17 Skrevet 13. august 2020 Usikker på om dette er ei sak for bv-tenesta. At lekser ikkje blir fulgt opp, er uansett noko skulen må ta seg av, ikkje barnevernet. Korleis veit du så mykje om situasjonen, når du ikkje ser familien oftare? Anonymkode: 8f1d6...246 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #18 Skrevet 13. august 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Det eneste helsestasjon kan gjøre er å varsle barnevernet. Hvordan tenker du egentlig at helsestasjon skal gjøre noe annet? Anonymkode: 16b95...80f Helsestasjonen kan (i teorien) berre varsle bv om alvorlige saker. I dette tilfellet ville nok helsestasjonen foreslått foreldrerettleiing. Cos-kurs eller liknande. Viss det er sant at barna er overvektige pga dårlig kosthold, får nok foreldrene allerede oppfølging og kostholdsrettleiing frå helsestasjonen. Anonymkode: 8f1d6...246 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #19 Skrevet 13. august 2020 Å varsle bv en gang for mye en en gang for lite er bedre. Barnevernet sjekker opp forholdene. Er det svikt på skolen (lekser, matpakke, klær, adferd) vil de varsler bv. Har selv vært med på det. Fint du bryr deg Anonymkode: 357a8...e4b 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #20 Skrevet 13. august 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Da må jeg nesten spørre tilbake til dere. Hvordan tar man opp med foreldre ens bekymring om hvordan barna blir tatt vare på? Det gjelder kosthold (alltid mye søtt og usunt, viser på sosiale media og ikke minst at barna nærmer seg overvekt), «frie tøyler» barna får se så mye TV og TV spill som de orker, lekser blir ikke fulgt opp, barna er oftest i dårlig humør/lei seg, klager mye/er sint osv. Dette gjelder fire små barn og foreldrene snakker åpentlyst om at de hvertfall ønsker ett barn til og prøver nå. Eldste barnet er 8 år. Anonymkode: 4102a...deb La meg gjette, foreldrene jobber heller ikke? Hva er det med ressurssvake og drive å få så mange unger for... Anonymkode: 25b5e...539
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå