AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #1 Skrevet 12. august 2020 Fy faen nå er jeg forbanna! Breddeidretten nektes å holde seg aktive og i form, men reise forsvarer de og fortsetter å holde oppe for. Det er helt utrolig meningsløst!! Fedme og hjerteproblemer er risikofaktor nr 1 for dette viruset, også skal friske borgere nektes å vedlikeholde formen??🤯🤯😡 Anonymkode: ec25a...3da 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #2 Skrevet 12. august 2020 Man trenger ikke bedrive breddeidrett for å vedlikeholde formen.. Det er fritt frem å løpe ute. Anonymkode: afa44...2ef 8
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #4 Skrevet 12. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man trenger ikke bedrive breddeidrett for å vedlikeholde formen.. Det er fritt frem å løpe ute. Anonymkode: afa44...2ef Nei.. dette er et luksusproblem! Alle kan trene alene! Anonymkode: 4f2b1...8f9 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #5 Skrevet 12. august 2020 Nei, de nektes ikke å trene og holde seg i form, men organisert breddeidrett er stoppet. Det er ikke det samme. Anonymkode: b0f5e...4af 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #6 Skrevet 12. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, de nektes ikke å trene og holde seg i form, men organisert breddeidrett er stoppet. Det er ikke det samme. Anonymkode: b0f5e...4af Nei, det er ikke det samme, men altså, det er for å prøve å begrense smittefaren.. Anonymkode: afa44...2ef
The Kitten Skrevet 12. august 2020 #7 Skrevet 12. august 2020 Det er ingen om nektes å holde seg i form. 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #8 Skrevet 12. august 2020 Hva er det så er så forbaska viktig med denne idretten? Den er den sist vi skal prioritere. Det er bare leking. Anonymkode: 6246c...de1 2
Gjest Blondie65 Skrevet 12. august 2020 #9 Skrevet 12. august 2020 Er det ikke positivt at de nå endrer måten å kommunisere på? Det finnes ikke lenger grønne land - de er blitt gule. I hht trafikklys er det et mye klarere signal enn det har vært før med grønne land. Jeg ser også - som jeg har prøvd å påpeke tidligere - at de skjerper hvilke ord som brukes. Frarådes og anbefales ikke er to helt forskjellige ting: "frarådes" - reiser du dit kan det være at det får konsekvenser for dekning i reiseforsikring, mens "anbefales ikke" betyr at du bør tenke selv. Nå når det er gult betyr det selvsagt enda klarere at man bør tenke seg om, selv om det er karantenefritt å reise dit. Jeg skal ikke reise til utlandet før det er ANBEFALT.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #10 Skrevet 12. august 2020 39 minutter siden, Blondie65 said: Er det ikke positivt at de nå endrer måten å kommunisere på? Det finnes ikke lenger grønne land - de er blitt gule. I hht trafikklys er det et mye klarere signal enn det har vært før med grønne land. Er virkelig folk så enkle? Man har hele tiden blitt oppfordret til å ikke reise. Om det er "grønt" eller "gult" spiller da virkelig ingen rolle all den tid den praktiske konsekvensen for de reisende er den samme. Trodde virkelig ikke det skulle være nødvendig med slik barnehagementalitet, men det er mye som tyder på det. Skremmende. Anonymkode: 5acb9...ce2 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #11 Skrevet 12. august 2020 Ordet breddeidrett er så teit. Idrett er jo ment for å redusere bredden på deltakerne. Anonymkode: 0d119...efb
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #12 Skrevet 12. august 2020 48 minutter siden, Blondie65 skrev: Er det ikke positivt at de nå endrer måten å kommunisere på? Det finnes ikke lenger grønne land - de er blitt gule. I hht trafikklys er det et mye klarere signal enn det har vært før med grønne land. Jeg ser også - som jeg har prøvd å påpeke tidligere - at de skjerper hvilke ord som brukes. Frarådes og anbefales ikke er to helt forskjellige ting: "frarådes" - reiser du dit kan det være at det får konsekvenser for dekning i reiseforsikring, mens "anbefales ikke" betyr at du bør tenke selv. Nå når det er gult betyr det selvsagt enda klarere at man bør tenke seg om, selv om det er karantenefritt å reise dit. Jeg skal ikke reise til utlandet før det er ANBEFALT. Ja, kjempe snart. Du skjønner hvorfor de gjør det sånn? For å legge den økonomiske byrden på det enkelte individ. Har du bestilt reise for lenge siden er det opp til deg om du vil tape en masse penger eller bli utpekt som syndebukk. Hadde de satt det rødt ville hver enkelt fått pengene tilbake. Anonymkode: ec25a...3da
LadyLemon Skrevet 12. august 2020 #13 Skrevet 12. august 2020 Hva i all verden er det du jatter om? Fedme? Ja, fordi det er stor sjanse for at de som driver breddeidrett plutselig går så mye opp i vekt at de kategoriseres med fedme. Løp deg en tur i skogen, du, kanskje du finner et bedre poeng der.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #14 Skrevet 12. august 2020 Akkurat nå, LadyLemon skrev: Hva i all verden er det du jatter om? Fedme? Ja, fordi det er stor sjanse for at de som driver breddeidrett plutselig går så mye opp i vekt at de kategoriseres med fedme. Løp deg en tur i skogen, du, kanskje du finner et bedre poeng der. Du har tydeligvis ikke mye innsikt i BREDDEidretten. Her finnes det folk i alle former og fasonger og mange av dem har veldig godt av å være med på noe for å si det sånn... Det som kanskje får dem til å gi det de har er at de elsker nettopp den idretten. Det er en del utøvere i lavere divisjoner som du aldri vil se løpe seg en tur i skogen. Men for all del, viktigere at folk får kjøpe billig godis og brus i Sverige.. Anonymkode: ec25a...3da
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #15 Skrevet 12. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man trenger ikke bedrive breddeidrett for å vedlikeholde formen.. Det er fritt frem å løpe ute. Anonymkode: afa44...2ef Komplett idiotisk argument. Det er mange ting man ikke "må ha", men som man likevel ønsker og som ikke øker smittefaren. Forskning har vist at fotball har svært liten smitterisiko. Anonymkode: 86ff8...d52 1
LadyLemon Skrevet 12. august 2020 #16 Skrevet 12. august 2020 Just now, AnonymBruker said: Du har tydeligvis ikke mye innsikt i BREDDEidretten. Her finnes det folk i alle former og fasonger og mange av dem har veldig godt av å være med på noe for å si det sånn... Det som kanskje får dem til å gi det de har er at de elsker nettopp den idretten. Det er en del utøvere i lavere divisjoner som du aldri vil se løpe seg en tur i skogen. Men for all del, viktigere at folk får kjøpe billig godis og brus i Sverige.. Anonymkode: ec25a...3da Og jeg mener ikke at det er viktig at folk skal få dra til sverige, akkurat som at jeg ikke mener det er viktig at folk skal drive kontaktsport midt i en pandemi. Da må heller klubbene og lagene være kreative og finne alternative former for trening til det er trygt igjen. For det blir iallefall dårlig med idrett om man ligger syk hjemme og ender opp med lunger som aldri kommer seg igjen.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #17 Skrevet 12. august 2020 Akkurat nå, LadyLemon skrev: Og jeg mener ikke at det er viktig at folk skal få dra til sverige, akkurat som at jeg ikke mener det er viktig at folk skal drive kontaktsport midt i en pandemi. Da må heller klubbene og lagene være kreative og finne alternative former for trening til det er trygt igjen. For det blir iallefall dårlig med idrett om man ligger syk hjemme og ender opp med lunger som aldri kommer seg igjen. Poenget er at hadde de satt folk i karantene etter reiser så kunne vil levde tilnærmet normalt i dette landet. Smitten nærmet seg null før vi åpnet grensene. Da hadde det ikke vært noe problem å åpne idretten slik de sa de ville gjøre før sommeren. Å være frisk og normalvektig gjør deg mye bedre rustet for korona, da virker det lite gjennomtenkt å fortsette å ha åpent for harryhandling, mens breddeidrett er strengt forbudt. Anonymkode: ec25a...3da
Gjest Blondie65 Skrevet 12. august 2020 #18 Skrevet 12. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er virkelig folk så enkle? Man har hele tiden blitt oppfordret til å ikke reise. Om det er "grønt" eller "gult" spiller da virkelig ingen rolle all den tid den praktiske konsekvensen for de reisende er den samme. Trodde virkelig ikke det skulle være nødvendig med slik barnehagementalitet, men det er mye som tyder på det. Skremmende. Anonymkode: 5acb9...ce2 Det handler virkelig ikke om barnehagementalitet, men kommunikasjon - en svært uklar en - etter min mening. For meg betyr den grønne eller gule fargen ingen forskjell nå da jeg selvsagt ikke bestiller tur til utlandet. Men tidligere i sommer før min reise var avlyst av arrangøren betydde den grønnfargen noe - selv om jeg mest sannsynlig, med økende smittefare nok hadde valgt å ikke reise slik det i dag ser ut. Forrige fredag stod Høie og sa ting på en pressekonferanse som var direkte i strid med det regjeringen.no inneholdt. Dette er nå rettet opp - og de har til og med innrømmet at dette ble feilkommunikasjon. Man kan ikke fraråde på pressekonferanse og kommunisere annerledes i skriftlig materiell. Det har de altså nå sluttet med. Fargen symboliserer at det ikke er grønt lys for å reise noe sted - mens den grønne fargen på kartet tidligere kommuniserte noe annet. Hvis du ønsker å fortelle at innarbeidet fargebruk betyr noe annet kan du jo ta til orde for å si at du liker rødt bedre enn grønt for ting som er lov.
Gjest Blondie65 Skrevet 12. august 2020 #19 Skrevet 12. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, kjempe snart. Du skjønner hvorfor de gjør det sånn? For å legge den økonomiske byrden på det enkelte individ. Har du bestilt reise for lenge siden er det opp til deg om du vil tape en masse penger eller bli utpekt som syndebukk. Hadde de satt det rødt ville hver enkelt fått pengene tilbake. Anonymkode: ec25a...3da Nei, det er ikke derfor. Det er fullt mulig å reise til et gult land dersom du har en syk mor eller et barn du må ta deg av. Men det er ikke anbefalt. Min reiseoperatør hadde gratis avbestilling tidligere i sommer. Du kan selvsagt også dra til et rødt land - men da gjelder ikke reiseforsikringen lenger. Grunnen til at folk ikke avbestilte sporenstreks kan vi takke regjeringen for - når man må vente månedsvis på å få pengene igjen så sier det seg selv at dette blir vanskelig. Betaler du reisen din med kredittkort - enten det er gult eller rødt land - vil du ha garantier mot reiseopreratørenes konkurs. Det var det jeg endte opp med å gjøre, men jeg slapp å gå til det skrittet da de selv avlyste og tilbakebetalte - riktignok en uke for sent.
Gjest AineAvive Skrevet 12. august 2020 #20 Skrevet 12. august 2020 Jeg forstår ikke savnet etter å løpe etter en ball som ruller bortover gresset. Hunden min er uenig med meg. Er det noe denne tiden har vist oss, er det hvor forskjellige vi alle faktisk er.
Anbefalte innlegg