AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #1 Skrevet 12. august 2020 Jeg har dette til barnehagen, det meste er gaver fra familie, noe er kjøpt selv: 5 sett med ull (body + bukse) 2 ulldresser Parkdress vinterdress foret regntøy dress uforet regntøy (Sett) 3 fleece dresser 2 par vatterte vintervotter 2 ull luer 1 vattert lue med ull inni 1 par ull hansker 1 Balaklava med vattert materiale på hodet 1 Balaklava i ull Barnehage sekk, drikkeflaske og matboks Trenger jeg noe mer? Jeg har brukt i underkant av 500kr på dette. Så har litt å gå på. Han er 17 måneder og vi bor sentralt på Østlandet Anonymkode: 85bcf...0cd
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #2 Skrevet 12. august 2020 Oi, det var mye mer enn vi noen gang har hatt, så jeg ser ikke helt hva i alle dager dere skal med så mye engang 😛 Da er dere ihvertfall godt dekket.. Anonymkode: 4cdaa...f87 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #3 Skrevet 12. august 2020 Det pleier ikke være så mye oppbevaringsplass i barnehagen. I min barnehage er det ikke plass til alt du skriver opp her. Men dette er kanskje alt du skal ha bruk for ila året? I skiftekurven holder det med max 2 skift. Du trenger ikke 2 ulldresser der samtidig, ei heller flere fleecesett. Ta med 1 ulldress og 1 fleecesett. Parkdressen og vinterdressen trenger ikke være i barnehagen til samme tid. Det som brukes på høsten har du der på høsten også bytter du det ut med vintertøyet når det blir kaldt ute. Ellers ser det ut til at du har alt du trenger av tøy. Anonymkode: f3504...d6c
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #4 Skrevet 12. august 2020 Vi har en større oppbevaringsboks, en mindre boks for enklere tilgang, samt knagg og skohylle. Vi har fått en liste over alt som må være i kassene til sommer, vår/høst og vinter. Anonymkode: 6fb34...1cc 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #5 Skrevet 12. august 2020 Ville hatt et par Regnvotter og noen enkle Ullvotter i tillegg, feks hjemme strikk. Anonymkode: b732c...c8e
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #6 Skrevet 12. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har dette til barnehagen, det meste er gaver fra familie, noe er kjøpt selv: 5 sett med ull (body + bukse) 2 ulldresser Parkdress vinterdress foret regntøy dress uforet regntøy (Sett) 3 fleece dresser 2 par vatterte vintervotter 2 ull luer 1 vattert lue med ull inni 1 par ull hansker 1 Balaklava med vattert materiale på hodet 1 Balaklava i ull Barnehage sekk, drikkeflaske og matboks Trenger jeg noe mer? Jeg har brukt i underkant av 500kr på dette. Så har litt å gå på. Han er 17 måneder og vi bor sentralt på Østlandet Anonymkode: 85bcf...0cd Ja det holder, godt utvalg. Fantastisk Anonymkode: 913e9...eca
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #7 Skrevet 12. august 2020 Lurt med to ulldresser, en til soving å en til lek. Tynne ullvotter ville jeg hatt Anonymkode: 913e9...eca
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #8 Skrevet 12. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Oi, det var mye mer enn vi noen gang har hatt, så jeg ser ikke helt hva i alle dager dere skal med så mye engang 😛 Da er dere ihvertfall godt dekket.. Anonymkode: 4cdaa...f87 Dette er tøy til hele barnehageåret håper noe passer neste år også Anonymkode: 85bcf...0cd
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #9 Skrevet 12. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det pleier ikke være så mye oppbevaringsplass i barnehagen. I min barnehage er det ikke plass til alt du skriver opp her. Men dette er kanskje alt du skal ha bruk for ila året? I Dette er tøy til hele året ikke meningen at det skal være i barnehagen alt sammen. Anonymkode: 85bcf...0cd
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #10 Skrevet 12. august 2020 Sørger for at barnet har 2-3 skift, varm ull, ull undertøy, fleece, støvler, sko, sherox, parkdress, regndress og lue/caps. Bytter ut etter som sesongen Anonymkode: 98c50...75d
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #11 Skrevet 12. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville hatt et par Regnvotter og noen enkle Ullvotter i tillegg, feks hjemme strikk. Anonymkode: b732c...c8e Takk! Innser nå at jeg har glemt regnvotter og sydvest! Skal kjøpe det inn, det trenger man jo på høsten Vi har ullhansker. Anonymkode: 85bcf...0cd
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #12 Skrevet 12. august 2020 Hvorfor presiserer du hvor lite du har brukt på klærne? Var det du som var så opptatt av å kjøpe nytt tøy og hvor lite det kostet deg? Utvalget ser bra ut, men jeg ville kjøpt et par regnvotter, vanlige ullvotter (ikke hansker) og hals/buff. Og to-tre par tykke sokker. Og så ville jeg gått for todelt ullsett i stedet for dress. Mye enklere ved bleieskift. Anonymkode: 60311...4c7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #13 Skrevet 12. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sørger for at barnet har 2-3 skift, varm ull, ull undertøy, fleece, støvler, sko, sherox, parkdress, regndress og lue/caps. Bytter ut etter som sesongen Anonymkode: 98c50...75d Støvler og sko kjøper vi inn etterhvert som føttene vokser. Har foreløpig bare tøfler, goretex sko og regnstøvler. Anonymkode: 85bcf...0cd
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #14 Skrevet 12. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor presiserer du hvor lite du har brukt på klærne? Var det du som var så opptatt av å kjøpe nytt tøy og hvor lite det kostet deg? Jeg har mer å gå på, derfor presisert at det har kostet meg lite. Mesteparten av tøyet er gaver fra besteforeldre og familie. Anonymkode: 85bcf...0cd
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #15 Skrevet 12. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utvalget ser bra ut, men jeg ville kjøpt et par regnvotter, vanlige ullvotter (ikke hansker) og hals/buff. Og to-tre par tykke sokker. Og så ville jeg gått for todelt ullsett i stedet for dress. Mye enklere ved bleieskift. De 5 settene med ulltøy er todelt, dvs body og bukse. Ulldressene er litt fine dresser fra lillelam og voksi, til de kaldeste dagene. Hvorfor anbefaler dere ullvotter fremfor ullhansker? Jeg ble anbefalt det motsatte av en venninne som jobbet i barnehage. Hun sier unga ofte kaster vottene fordi de ikke greier å gripe med dem. Anonymkode: 85bcf...0cd
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #16 Skrevet 12. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har en større oppbevaringsboks, en mindre boks for enklere tilgang, samt knagg og skohylle. Vi har fått en liste over alt som må være i kassene til sommer, vår/høst og vinter. Anonymkode: 6fb34...1cc Den lista var kjempefin! Håper vi får en sånn vi også på vår barnehage. Smart med en oversikt! Anonymkode: 85bcf...0cd 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #17 Skrevet 12. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har en større oppbevaringsboks, en mindre boks for enklere tilgang, samt knagg og skohylle. Vi har fått en liste over alt som må være i kassene til sommer, vår/høst og vinter. Anonymkode: 6fb34...1cc Hva er forskjellen på cherrox og vinterstøvler? Er ikke det samme? Anonymkode: 85bcf...0cd
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #18 Skrevet 12. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er forskjellen på cherrox og vinterstøvler? Er ikke det samme? Anonymkode: 85bcf...0cd Cherrox er sånne i plast, litt som fôrede støvler. Passer fint i slaps. Vinterstøvler er sånne tykke typ i skinn og snøring. Sitter bedre på foten og passer bra til tur og snø. Ungen går i naturbarnehage. 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den lista var kjempefin! Håper vi får en sånn vi også på vår barnehage. Smart med en oversikt! Anonymkode: 85bcf...0cd Ja, ikke sant? Synes den er veldig fin Anonymkode: 6fb34...1cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå