Gå til innhold

Ny jobb- hvem får vite om utleggstrekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usikker på om denne skulle på økonomi eller arbeid.. 

jeg har masse gjeld hos namsmannen og har trekk på lønnen. Nå har jeg fått en ny jobb på en skole i Oslo kommune og lurer på hvem det er som får informasjon om trekket og trekker det på lønnen. Er det noen på skolen som vil finne ut av mine fortida synder? 

Anonymkode: fe72a...2bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjefen og de/den som betaler ut lønn.

Anonymkode: 071ad...a1e

Skrevet

Namsmannen sender brev med utleggstrekk til lønnsavdelingen hos arbeidsgiver. 

Skrevet
5 minutter siden, nordlending said:

Namsmannen sender brev med utleggstrekk til lønnsavdelingen hos arbeidsgiver. 

Vil det være lønnsavdelingen i etaten eller på skolen? 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Sjefen og de/den som betaler ut lønn.

Anonymkode: 071ad...a1e

Så, rektor? Og hvem betaler ut lønnen, er det administrasjonen på skolen eller i etaten eller noen annen? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vil det være lønnsavdelingen i etaten eller på skolen? 

Overså at du skrev Oslo kommune. Er det en kommunal skole vil det sendes til lønnsavdelingen i kommunen. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så, rektor? Og hvem betaler ut lønnen, er det administrasjonen på skolen eller i etaten eller noen annen? 

Om du har fast lønn er det lønnsavdelingen i kommunen. Om du har varierende timer må de vanligvis godkjennes av rektor, undervisningsinspektør eller andre ved skolen som har fått tikdelt ansvaret.

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber i en annen, mindre kommune. Der er det vi på lønn som får vite om utleggstrekk. Vi informerer ikke rektor om personen er ansatt på skolen nei.

Anonymkode: 82bd3...9e2

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for svar! 

Skrevet (endret)

Har selv hatt noen runder med utleggstrekk til både Namsmann og SI og kjenner nå saksgangen ganske greit.  Det er lønnsavdelingen og evt. de som åpner brevene på en privat arbeidsplass som vet du har utleggstrekk.  Har du lån i bedriften vil også øknomisjefen vite om dette, da avdrag ikke mulig mens trekk pågår.  Det baller fort på seg når et trekk er satt, små poster begynner å gå til inkasso uten mulighet å betale noe inn på disse, og kostnadene løper løpsk.  Men din sjef vet det normalt ikke før du selv forteller, eller det er så liten arbeidsplass at sjef skriver ut lønnslipper.  Håper du får kontroll på dette

Endret av Fantorang1
Skrevet

Kjører ikke UKE lønn for hele Oslo kommune? Ring dit og spør om å få snakke med noen som jobber med lønn

Anonymkode: c5671...1fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...