Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar opp engelsk alene som privatist fordi jeg har tatt undervisning i det i fjor, men var ikke klar til eksamen. Så jeg ville ikke ta undervisning i det nå. 

Jeg vet det mest effektive er å snakke, men jeg sitter så mye fast og finner ikke ord. For jeg er usikker på hva det ordet er på engelsk. Så mister jeg motivasjon og stopper. 

Har dere forslag til hva jeg kan gjøre for å lære engelsk bedre? 

Anonymkode: ee644...722

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se på engelsktalende serier og filmer, med engelsk tekst i tillegg. Lese bøker skrevet på engelsk :) 

Anonymkode: 0c714...0f2

• Liker 1
Skrevet

Les en engelsk bok, slå opp i ordbok og skriv opp alle ord du ikke kan, pugg. Harry Potyer bøkene gjorde meg rågod i engelsk. Prøv også appen duolingo som er gratis.

Anonymkode: 349ec...065

• Liker 1
Skrevet

Lag opplegg som på skolen, med øvelser og foredrag. Skriv et foredrag om et fag og øv og hold det for deg selv. Lån arbeidsbøker på biblioteket uansett nivå og gjør øvelser. Pugg ordene i bøkene. Les og se på CNN og bbc. Les en bok og skriv en anmeldelse. Gå med i amerikanske eller engelske grupper på Facebook. Følg engelsktalende vloggers på YouTube. Prøv å ikke bruke Google translate til å oversette setninger, men kun enkelte ord når du ikke har andre ressurser. Bruk ordbok. Investere i Oxford sin store ordbok. Og repeter, repeter og repeter. Har du ingen å snakke med så kan du finne en amerikan eller briter som kan ha private timer med på skype. 

Anonymkode: ebbcc...f2f

Skrevet

Filmer og serier på det språket du skal lære synes jeg fungerer greit. Gjerne tegnefilmer/barneserier eller andre lettfattelige ting, evt noe du har sett før og kjenner godt. Barnebøker er også bra. Disneyfilmer er gull 😁

Holder på med dette selv nå, men på spansk. Og så snakker jeg litt høyt for meg selv innimellom. 

Anonymkode: 6562b...f78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...