Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger ny dagkrem. Jeg er 34 år og har blandingshud. Kjære KG-ere: Hvilken dagkrem er den beste?

Vil høre her før jeg går i parfymeri - er så stor variasjon i fagkompetansen der

Anonymkode: 1f193...82b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cerave

Anonymkode: d96ec...023

• Liker 2
Skrevet

Jeg har kombinert hud (normal/fet) og liker også CeraVe, men vær oppmerksom på at du muligens blir litt blank av den i t-sonen. En annen fuktighetskrem som også fungerer bra til min hud, er denne. Jeg likte også denne ganske godt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 32 år med blandingshus, og kan lett bli blank i ansiktet, jeg bruker derfor denne fra Body Shop. Trekker raskt inn i huden, og sminke sitter perfekt over den.

Skrevet
43 minutter siden, RosaSokk skrev:

Jeg er 32 år med blandingshus, og kan lett bli blank i ansiktet, jeg bruker derfor denne fra Body Shop. Trekker raskt inn i huden, og sminke sitter perfekt over den.

Jeg sjekket ingredienslista og ser at den inneholder  silikon (dimethicone, et "tungt" silikon) og alkohol (alcohol denat) blant de 5 første ingrediensene. De kan irritere huden på sikt, så jeg ville vært litt oppmerksom på det.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Roci said:

Jeg sjekket ingredienslista og ser at den inneholder  silikon (dimethicone, et "tungt" silikon) og alkohol (alcohol denat) blant de 5 første ingrediensene. De kan irritere huden på sikt, så jeg ville vært litt oppmerksom på det.

Ok, lurt å vite! Visste ikke engang silikon kunne være irriterende, man har mye å lære :) 

Skrevet

Jeg liker både cerave og clinique moisture surge. Syntes sistnevnte gir meg god fukt og blir veldig myk, uten å bli veldig blank. 

Skrevet
36 minutter siden, RosaSokk skrev:

Ok, lurt å vite! Visste ikke engang silikon kunne være irriterende, man har mye å lære :) 

Det er jo ikke alle som reagerer verken på silkoner eller alkohol, men dersom du opplever noen form for irritasjon, så kan det være pga disse ingrediensene. Silikon har jo den fordelen at den matter ned og jevner hudoverflaten, men spesielt dimethicone vet jeg at mange får kviser av, meg selv inkludert. Andre typer silikoner går greit, men jeg velger helst en dagkrem uten eller med små mengder. 

Skrevet

CeraVe Moisturising Lotion, har aldri opplevd så gode resultater på kort tid.

Etter det bruker jeg faktisk solkrem som viktigste dagkrem, La Roche-Posay Anthelios Ultralett Krem SPF 50+

Anonymkode: 9e452...523

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

CeraVe Moisturising Lotion, har aldri opplevd så gode resultater på kort tid.

Etter det bruker jeg faktisk solkrem som viktigste dagkrem, La Roche-Posay Anthelios Ultralett Krem SPF 50+

Bruker du da den som er ment for ansiktet, eller kropp? Ser en del bruker den som er ment for kroppen i ansiktet fordi den er lettere.. 

Anonymkode: 7484f...c20

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du da den som er ment for ansiktet, eller kropp? Ser en del bruker den som er ment for kroppen i ansiktet fordi den er lettere.. 

Anonymkode: 7484f...c20

CeraVe moisturising Lotion, er lettere enn CeraVe moisturing Cream, begge er ment for ansikt og kropp.

CeraVe moisturising Lotion blir derfor brukt i ansiktet, men Cream fungerer også veldig PLUSS bra;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...