AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #1 Skrevet 12. august 2020 Moren min mener bryllup er dyrt og nevner at vi må kjøpe klær til alle av tantene hans. ett sett klær koster rundt 500 norske kroner. Og han har mange tanter. jeg sa dette ikke er noe man MÅ, men hun sier jo det er tradisjon og holde respekt. hva tenker dere om det? Blir rett og slett styrt min mor sier at bryllup bare vil bli forskyvet hvis jeg ikke gjør som hun sier ja jeg valgte gutten selv men utenom det har jeg ikke noe makt har stort press om å spare penger for bryllup 200-250 000 , samt at hun skal ta 7000 fra meg hver måned. Og jeg har ikke ønske om å bruke så mye på bryllup. er dritt lei. får trussel om at bryllupet blir avlyst hvis jeg ikke hører på henne Anonymkode: 9c6f1...c7d
Notisblokk Skrevet 12. august 2020 #2 Skrevet 12. august 2020 Så la bryllupet blir avlyst! Du og mannen flytter bort. Ikke la dere styre av familiene. Spar penger og hold det bryllupet dere to ønsker, sammen! Inviter de dere ønsker og kommer de ikke så er det ikke din eller mannen din sin feil. 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #3 Skrevet 12. august 2020 1 minutt siden, Notisblokk skrev: Så la bryllupet blir avlyst! Du og mannen flytter bort. Ikke la dere styre av familiene. Spar penger og hold det bryllupet dere to ønsker, sammen! Inviter de dere ønsker og kommer de ikke så er det ikke din eller mannen din sin feil. Men han får også press fra sin mor om å spare penger. Forksjellen er han får hjelp av familien til å låne penger og at han har leileighet og egen bil fra før jeg derimot har ikke engang førekort, eget bil eller noe som helts! For jeg har såpass stor press om å spare for bryllup at jeg ikke får brukt på meg slev. Hun får meg til å hate henne! jeg har sagt til henne man ikke skal leke seg rikere enn man er, men hun sier jo handler om respekt osv. Anonymkode: 9c6f1...c7d
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #4 Skrevet 12. august 2020 Hæ? Kjøpe klær til tantene hans? Dere er ikke herfra skjønner jeg, det kunne du jo skrevet så det var lettere å forstå. Anonymkode: 91ca4...31c 3
Nymerïa Skrevet 12. august 2020 #5 Skrevet 12. august 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men han får også press fra sin mor om å spare penger. Forksjellen er han får hjelp av familien til å låne penger og at han har leileighet og egen bil fra før jeg derimot har ikke engang førekort, eget bil eller noe som helts! For jeg har såpass stor press om å spare for bryllup at jeg ikke får brukt på meg slev. Hun får meg til å hate henne! jeg har sagt til henne man ikke skal leke seg rikere enn man er, men hun sier jo handler om respekt osv. Anonymkode: 9c6f1...c7d Ikke ta opp gjeld for bryllupet. Du får foreslå for han at dere går og gifter dere uten gjester og så får de andre styre på med en fest som de finansierer selv hvis de absolutt vil ha det. Men ikke ta opp lån for et bryllup! 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #6 Skrevet 12. august 2020 Hva med å forklare din mor at dere bor i Norge og at pakistanske kulturelle regler ikke gjelder her?, du er over 18 år og myndig etter norsk lov. Det betyr at du bestemmer over deg selv og ikke din mor, hvis moren din tar penger fra deg hver måned så er det tyveri som er ulovlig i Norge. Du og kjæresten din kan gifte dere borgerlig uten at din mor eller andre i familien har noe de skulle ha sagt, bor man først i Norge så er det like greit å integrere seg, respekter den norske kulturen og de norske lovene. Man kan ikke leve i parallellsamfunn i generasjon etter generasjon... Anonymkode: b1dc8...f20 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #7 Skrevet 12. august 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Kjøpe klær til tantene hans? Dere er ikke herfra skjønner jeg, det kunne du jo skrevet så det var lettere å forstå. Anonymkode: 91ca4...31c Pakistansk bryllup. Men altså begge er født i Norge. Anonymkode: 9c6f1...c7d
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #8 Skrevet 12. august 2020 Hva skjer med pakistanere for tiden?😂Alle må tydeligvis ta om gjeld for å ha et bryllup som varer i en dag, mens gjeld varer i flere år... Anonymkode: 7a2cd...b20 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #9 Skrevet 12. august 2020 Du er hun med det pakistanske bryllupet? Jeg skrev i den andre tråden din at jeg hadde lignende erfaring med dominerende svigermor. Slike svigermødre slutter ikke med å være dominerende; de dominerer bare enda mer. Var jeg deg, ville jeg latt dem avlyse hele bryllupet. Min svigermor hadde balletak på mannen min, og han ble etterhvert like ille som henne. Hun forlangte at hennes navn skulle stå på innbydelsen. Som dette. Cruella de Vil inviterer til Per og Karis bryllup. Ingenting ble bedre etter bryllupet. Han rapporterte alt hva jeg gjorde til henne, Maten jeg lagde, om jeg fikk besøk av slekta, hva jeg gjorde, alt ble rapportert, og alt var feil. Mannen mente jobben min var feil, for jeg hadde littegrann høyere lønn enn mannen, og det ble han sur for, men svigermor kjeftet på meg fordi lønna var for lav og forlangte at jeg skulle slutte. Han la ut dritt om meg på Facebook, spredte rykter om meg til søsken , familie og familie, og moren mente bestemt at jeg var alkoholisert og at jeg kom til å feste og rive ned huset fordi jeg hadde en sekspakning med clausthaler i kjøleskapet i tilfelle jeg fikk besøk. Og ja, mannen og svigermor vet at clausthaler er alkoholfritt, men du vet det ligner på øl, så da er det visstnok like ille. Vil du ha det sånn? Det tror jeg ikke. Så pakk pakkenellikene dine, flytt fra denne galskapen, og ikke se deg tilbake Anonymkode: d21f6...752 8
moon_child Skrevet 12. august 2020 #10 Skrevet 12. august 2020 Du må stå opp for deg selv eller så vil de alltid bestemme over deg. Jeg regner med at du er pakistaner. Sånne tradisjoner gir faen meg ingen mening. Bryllupet er mellom deg og han. De må respektere deg og dine ønsker fordi det er dagen din. Gjør meher og bli ferdig med hele. So sagt så har du ikke en gang førerkort og bil. Gjør hva du vil med dine penger og bryllup. 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #11 Skrevet 12. august 2020 8 timer siden, moon_child skrev: Du må stå opp for deg selv eller så vil de alltid bestemme over deg. Jeg regner med at du er pakistaner. Sånne tradisjoner gir faen meg ingen mening. Bryllupet er mellom deg og han. De må respektere deg og dine ønsker fordi det er dagen din. Gjør meher og bli ferdig med hele. So sagt så har du ikke en gang førerkort og bil. Gjør hva du vil med dine penger og bryllup. Kunne virkelig tenkt meg å ha en ordentlig fest, men syntes det er super unødvendig med fest to dager og så masse kostander. fest nummer to er like dyr som fest nr 1. Og er ingen forksjell i de to festene. Anonymkode: 9c6f1...c7d
moon_child Skrevet 12. august 2020 #12 Skrevet 12. august 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kunne virkelig tenkt meg å ha en ordentlig fest, men syntes det er super unødvendig med fest to dager og så masse kostander. fest nummer to er like dyr som fest nr 1. Og er ingen forksjell i de to festene. Anonymkode: 9c6f1...c7d Det beste for din økonomi er liten fest med nærmest venner. Vi er under pandemi og økonomisk kollaps så tenk godt hvordan du bruker pengene. Bare sørge for at du bestemmer selv hvordan dette skal gå. Dette er din dag og de har ingen rett til å bestemme over det. Lykke til 💜 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå