Gå til innhold

Negativ koronatest - da kan man gå på jobb og sosialisere seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner mange som er forkjølte i disse dager, og har testet seg. Samtlige begynner å leve vanlig (de som bare er litt syke) med en gang de får svaret. Går på jobb, på byen ect. Hvor ble det av holdningen om å holde seg hjemme med luftveissymtom? Jeg vil ikke ha den forkjølelsen din heller, for jeg jobber i helsevesenet og der får jeg IKKE lov til å jobbe med symptomer. Hold dere hjemme selv om testen er negativ!

Anonymkode: 92c5e...e8a

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Vel, det kommer vel helt an på hva slags jobb man har?

Overholder de 1 meters regelen, vasker hender og nyser i albuen antar jeg at i jobber der man har cellekontor ikke smitter så mange. Men det er selvsagt uaktuelt om man arbeider i helsevesen eller må ta kollektivtransport for å kommer til og fra jobb.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner mange som er forkjølte i disse dager, og har testet seg. Samtlige begynner å leve vanlig (de som bare er litt syke) med en gang de får svaret. Går på jobb, på byen ect. Hvor ble det av holdningen om å holde seg hjemme med luftveissymtom? Jeg vil ikke ha den forkjølelsen din heller, for jeg jobber i helsevesenet og der får jeg IKKE lov til å jobbe med symptomer. Hold dere hjemme selv om testen er negativ!

Vel, min venninne har sittet i karantene i 7 uker totalt. Hun har astma og får lett forkjølelse, flere ganger i året. Til slutt ble hun beordret på jobb, man kan jo ikke sitte isolert i flere måneder og år. 

Anonymkode: 37f68...577

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, min venninne har sittet i karantene i 7 uker totalt. Hun har astma og får lett forkjølelse, flere ganger i året. Til slutt ble hun beordret på jobb, man kan jo ikke sitte isolert i flere måneder og år. 

Jeg mener selvfølgelig infeksjonssykdom av virus, ikke astma og allergi. 

• Liker 1
Skrevet

Fikk akkurat beskjed om at man skal sitte i karantene selv ved negativ test ved symptomer! 

Anonymkode: a2850...8c7

• Liker 1
Skrevet

Det synes jeg er skrekkelig. Da må neste person som blir smitta gjennom samme løypa. 

Om alle holder seg hjemme ved symptomer vil vi tilsammen få færre sjuke, både med corona, men også vanlige luftveisinfeksjoner! Det så vi tydelig i våres!

Anonymkode: 23523...849

• Liker 1
Skrevet

Man bør holde seg hjemme selv om man tester negativt. Å spre luftveissymptomer betyr at alle som blir smittet av det, også må testes, og holde seg hjemme.. Vi får ikke sende ungene i barnehagen med luftveissymptomer -> mange dager vekke fra jobb, og om vi blir smittet, må vi også holde oss hjemme, osv osv. 

Så holde seg hjemme!

Anonymkode: e0f66...18f

• Liker 2
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nei. De skal holde seg hjemme til de ikke har symptomer. Negativ test fritar ikke fra den regelen.

Anonymkode: 49841...640

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Det synes jeg er skrekkelig. Da må neste person som blir smitta gjennom samme løypa. 

Om alle holder seg hjemme ved symptomer vil vi tilsammen få færre sjuke, både med corona, men også vanlige luftveisinfeksjoner! Det så vi tydelig i våres!

Anonymkode: 23523...849

Jeg har kronisk hoste. Skal jeg sitte hjemme resten av livet?

Anonymkode: 291a3...678

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om du gidder å lese helsemyndighetenes råd, så gjelder det ikke kroniske luftveissykdommer, som astma, og allergi, og denslags... så nei.. Det går an å oppsøke litt informasjon selv også, vet du. 

Anonymkode: e0f66...18f

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, for da har du ikke en aktiv luftveisinfeksjon som kan smitte andre.

Anonymkode: b75db...3f1

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, for da har du ikke en aktiv luftveisinfeksjon som kan smitte andre.

Hvordan vet Corona-politiet som ser stygt på deg hver gang du kommer med et lite host det?

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener selvfølgelig infeksjonssykdom av virus, ikke astma og allergi. 

Men det kan jo ingen vite. 

• Liker 2
Skrevet

Denne høsten kommer til å bli helt jævlig. Altså småforkjøla er man jo HELE tiden! En familie med barn vil jo måtte sitte inne resten av året om det skal bli sånn som det her🙈🙈 

I vinter var jeg forkjøla i to måneder i strekk. Trente, jobbet og alt som normalt for kan jo ikke legge seg ned hver gang man hoster litt. Men skjer dette til vinteren må jeg altså bli inne i to måneder. Da kommer jeg til å trenge psykolog når det er over. 

Anonymkode: b64b0...330

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne høsten kommer til å bli helt jævlig. Altså småforkjøla er man jo HELE tiden! En familie med barn vil jo måtte sitte inne resten av året om det skal bli sånn som det her🙈🙈 

I vinter var jeg forkjøla i to måneder i strekk. Trente, jobbet og alt som normalt for kan jo ikke legge seg ned hver gang man hoster litt. Men skjer dette til vinteren må jeg altså bli inne i to måneder. Da kommer jeg til å trenge psykolog når det er over. 

Anonymkode: b64b0...330

Jepp, med de restriksjonene ved luftveissymptomer blir det mye tid hjemme

Anonymkode: b8e3e...e4f

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet Corona-politiet som ser stygt på deg hver gang du kommer med et lite host det?

Hva med å blåse i det? Konfronterer noen deg, kan du si det som det er.

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal de vite, å vite forskjellen på lungehoste og andre hostetyper er noe man må kunne i 2020. Ser de stygt på deg, er det i beste fall grov uvitenhet, i verste fall en hathandling.

Anonymkode: 88b82...ffa

• Opprett ny...