AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #1 Skrevet 12. august 2020 Når man har slitt psykisk mer eller mindre hele livet. Når man har prøvd psykolog, men det ikke har hjulpet særlig. Når man omtrent ikke har familie. Når man har få venner, men de har sine egne familier, og det er sårt å være med dem, fordi jeg ikke har familie selv. Når man har så dårlig hukommelse og konsentrasjon på grunn av psykiske problemer at man glemmer alt mulig. Når man har vanskeligheter for å ha noe interessant å si siden man detter ut av samtalen, ikke husker mer enn 30% av det man leste eller om den eller den nyheten. Ja hva er egentlig meningen da.. Anonymkode: b9c89...dde 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #2 Skrevet 12. august 2020 Finne seg andre venner som ligner litt mer på en selv? Anonymkode: 6393a...263 2
Cornelia Skrevet 12. august 2020 #3 Skrevet 12. august 2020 Kjenner meg helt igjen. Kunne ha skrevet det selv.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #4 Skrevet 12. august 2020 Sånn har jeg det også. Anonymkode: 04be3...36f
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #5 Skrevet 12. august 2020 i det store bildet finnes det ingen mening med livet. man lever, så dør vi. Anonymkode: 26d44...c41
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #6 Skrevet 12. august 2020 Kanskje det er nettop det vennene dine liker ved deg. Kanskje du er spennende og morsom å være med. Hvis det er noe du vil forbedre så finnes det metoder for å lære å huske bedre. Er verdt å prøve. Leste om en som hadde en hjerneskade som gjorde det vanskeligmå huske ting. Han måtte lære seg teknikker for å huske ting. Nå gjesteforeleser han på Harvard om akkurat det emnet. Anonymkode: 76bc4...fca 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #7 Skrevet 12. august 2020 Jeg har familie men det hjalp ikke mot depresjon. De er altfor forskjellige fra meg. De er skikkelig bygdefolk som bare ferierer i Norge (et par turer til Sverige) mens jeg vil reise verden rundt. Mamma må være nervevrak resten av livet fordi jeg går ute om nettene alene også i utlandet. Hun kan bare legge fra seg forestillingen om at hun blir bestemor til barna mine og vi bor i nabolaget liksom.. Altså hun er slik som synes Oslo er skummelt. Jeg finner mening med livet når jeg gjør noe nytt, går egne veier. Elsker også å provosere folk...ikke være slem og slik men liker å bryte normer. Vanskelig å forklare men elsker når kjedelige vanlige mennesker taper en diskusjon. Og så elsker jeg provosere jantelov folka. Anonymkode: 68fb5...4e1 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #8 Skrevet 15. august 2020 On 8/12/2020 at 11:10 PM, AnonymBruker said: Jeg har familie men det hjalp ikke mot depresjon. De er altfor forskjellige fra meg. De er skikkelig bygdefolk som bare ferierer i Norge (et par turer til Sverige) mens jeg vil reise verden rundt. Mamma må være nervevrak resten av livet fordi jeg går ute om nettene alene også i utlandet. Hun kan bare legge fra seg forestillingen om at hun blir bestemor til barna mine og vi bor i nabolaget liksom.. Altså hun er slik som synes Oslo er skummelt. Jeg finner mening med livet når jeg gjør noe nytt, går egne veier. Elsker også å provosere folk...ikke være slem og slik men liker å bryte normer. Vanskelig å forklare men elsker når kjedelige vanlige mennesker taper en diskusjon. Og så elsker jeg provosere jantelov folka. Anonymkode: 68fb5...4e1 Kan vi bli venner? Jeg hadde digga deg! Anonymkode: 435cf...2a8 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #9 Skrevet 15. august 2020 Bestem deg for at livet er verdt å leve. Det er faktisk så enkelt. Enten lever du eller så dør du, og hvis du lever gjør du det beste ut av det. Se deg om etter nye venner. Gå på kurs eller meld deg inn i foreninger. Hvis det finnes en pasientforening for din sykdom, er nok det er godt sted å begynne å lete etter nye venner. Tren på å finne lyspunkt og positive småting hver eneste dag. Før dagbok. Si fine ting til deg selv. Bestem deg for at du er en fin person. Ikke si negative ting til deg selv, det er selvdestruktivt. Hvis du skal holde på sånn kan du like gjerne dø. For da er det ikke noe vits i å gidde å leve. Du må bestemme deg for å leve, og for å gjøre det beste ut av det. Anonymkode: 9c651...7c3 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #10 Skrevet 15. august 2020 Meningen med livet er å leve, og å uttrykke den vi er. Gjennom å leve så er du en del av universet, en stadig utvidelse av fysisk rom og universell bevissthet. Slik du ser Melkeveien spinner- slik spinner universet. Alt vi tenker og alt vi gjør, påvirker den universelle bevissthet på godt og vondt. Vi holder dermed med våre liv, den annens liv i våre hender. Derfor er det så viktig å være seg krystallklar på å leve i takknemmelighet, kjærlighet og frihet. Du er en del av noe uendelig som vokser og vokser raskere enn du noen gang kan forestille deg. Derfor er ditt liv så viktig. Du betyr så mye ikke bare fordi du selv skaper ditt liv gjennom din vilje, men også fordi du er den som kan hjelpe et annet menneske til å finne tilbake til seg selv, og dermed føle mening og tilhørighet med fellesskapet. Du er ikke alene, ingen er alene. Det er en illusjon. Friheten er din til å bestemme hvordan du skal leve ditt liv! Det er det som er meningen. Det er en gave å leve. Om du ikke føler at livet ditt her og nå er slik du ønsker, så ta et lite skritt av gangen. Begynn å skrive ned dine tanker og ønsker for livet ditt. Sett konkrete ord på hva du vil. Ikke på hva du ikke har og ikke får til. Sett et ben foran det andre. Tving deg selv til hver gang du får en negativ tanke, eller sier noe dumt om deg selv- reise deg opp og gå. Opp og hopp. Gjør noe fysisk. Rist av deg gørra. Nekt å bli med på den mørke, tunge reisen ned i dypet. Ja, for du skal se og oppleve mye i ditt liv- fordi du vil det! Du vil ha et godt liv med venner og familie. Du må ta metal kontroll over den delen av hjernen din som prøver å dra deg ned i gørra. Der du er når du skriver dette. Det heter mental trening. Du trenger ikke lenger å fokusere på dritten. Hva du mangler, hvor dritt du føler deg, alt du ikke husker osv. So what? Du er god nok som du er! Mesteparten av det vi går rundt å husker på er waste uansett. Fokuser på de nære tingene. Jeg tror du kan ha god nytte av meditasjon og spirituell veiledning. Komme i kontakt med ditt indre og isteden for en følelse av mangel- en nysgjerrighet og glede over livet, som vil vise deg det, når du bestemmer deg for å se mulighetene❤️ Anonymkode: 5011b...6fc 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #11 Skrevet 15. august 2020 36 minutter siden, AnonymBruker said: Meningen med livet er å leve, og å uttrykke den vi er. Gjennom å leve så er du en del av universet, en stadig utvidelse av fysisk rom og universell bevissthet. Slik du ser Melkeveien spinner- slik spinner universet. Alt vi tenker og alt vi gjør, påvirker den universelle bevissthet på godt og vondt. Vi holder dermed med våre liv, den annens liv i våre hender. Derfor er det så viktig å være seg krystallklar på å leve i takknemmelighet, kjærlighet og frihet. Du er en del av noe uendelig som vokser og vokser raskere enn du noen gang kan forestille deg. Derfor er ditt liv så viktig. Du betyr så mye ikke bare fordi du selv skaper ditt liv gjennom din vilje, men også fordi du er den som kan hjelpe et annet menneske til å finne tilbake til seg selv, og dermed føle mening og tilhørighet med fellesskapet. Du er ikke alene, ingen er alene. Det er en illusjon. Friheten er din til å bestemme hvordan du skal leve ditt liv! Det er det som er meningen. Det er en gave å leve. Om du ikke føler at livet ditt her og nå er slik du ønsker, så ta et lite skritt av gangen. Begynn å skrive ned dine tanker og ønsker for livet ditt. Sett konkrete ord på hva du vil. Ikke på hva du ikke har og ikke får til. Sett et ben foran det andre. Tving deg selv til hver gang du får en negativ tanke, eller sier noe dumt om deg selv- reise deg opp og gå. Opp og hopp. Gjør noe fysisk. Rist av deg gørra. Nekt å bli med på den mørke, tunge reisen ned i dypet. Ja, for du skal se og oppleve mye i ditt liv- fordi du vil det! Du vil ha et godt liv med venner og familie. Du må ta metal kontroll over den delen av hjernen din som prøver å dra deg ned i gørra. Der du er når du skriver dette. Det heter mental trening. Du trenger ikke lenger å fokusere på dritten. Hva du mangler, hvor dritt du føler deg, alt du ikke husker osv. So what? Du er god nok som du er! Mesteparten av det vi går rundt å husker på er waste uansett. Fokuser på de nære tingene. Jeg tror du kan ha god nytte av meditasjon og spirituell veiledning. Komme i kontakt med ditt indre og isteden for en følelse av mangel- en nysgjerrighet og glede over livet, som vil vise deg det, når du bestemmer deg for å se mulighetene❤️ Anonymkode: 5011b...6fc Fantastisk motiverende innlegg. Hvordan er livet ditt, har du selv vært der at du ikke kjente noen mening? Plis si ja, jeg trenger å vite at andre faktisk har klart det. Har lest innlegget ditt flere ganger nå fordi det var så fint. Anonymkode: 435cf...2a8 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #12 Skrevet 15. august 2020 Meninga med livet er kanskje å finne på noe nytt. Var jeg som hadde et innlegg over men er i bedre humør nå. Noen ganger må vi ha det vondt for å vite hva som er godt. Noen av oss føler livet er meningsløst kanskje fordi vi har det for lett, men det tror vi ikke for vi tror vi har det verst i verden. Helt til vi plutselig blir syke og husket da vi kunne gå, trene, jobbe... selv under en forkjølelse der vi er sengeliggende kan vi få hjelp til å sette pris på å bli friske igjen. Kjenner jeg begynner å bli syk, kjenner meg svekket. Tenk på dem som blir syke resten av livet eller lever i uvissheten om de noen gang blir bra igjen. Da virker det plutselig bra slik det er nå. Anonymkode: 68fb5...4e1 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #13 Skrevet 15. august 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fantastisk motiverende innlegg. Hvordan er livet ditt, har du selv vært der at du ikke kjente noen mening? Plis si ja, jeg trenger å vite at andre faktisk har klart det. Har lest innlegget ditt flere ganger nå fordi det var så fint. Anonymkode: 435cf...2a8 Ja, har vært der så og si fra jeg var liten. All angsten, smerten, grublingen, nattevåken, fortvilelsen, og mørket har på et vis gitt meg en enorm innsikt jeg ikke ville vært foruten. Men slik har jeg det først nå midt i livet. Da livet var som mørkest kunne jeg ikke se lettheten, friheten og gleden. Jeg bare hadde bly i årene. Lodd rundt anklene. Hvert åndedrag gjorde vondt. Sjelen skrek. All den psykiske smerten satt seg i kroppen min. Jeg har virkelig vært gjennom mye, men jeg skal love deg en ting- du må aldri, aldri- ALDRI GI OPP! Jeg er et levende eksempel på at man aldri blir gitt mer enn man klarer her i livet. Du har virkelig et reelt valg, det er du som lever Livet. Livet er, på grunn av deg. Anonymkode: 5011b...6fc
Cancellara Skrevet 15. august 2020 #14 Skrevet 15. august 2020 Meningen med livet, det er et stort spørsmål, og vanskelig å besvare. Først må du tenke på at de aller fleste mennesker har ett eller flere problemer ; fysisk eller psykisk betont. Tenk også på at det stort sett alltid noen som har det VERRE enn deg. Ikke fall for dypt og tenke at det er synd på deg, det hjelper ikke. Du må begynne med å finne glede i små, enkle ting i hverdagen ; liker du kaffe ?? lag deg noe god mat, en god frokost, kom deg ut i naturen ; se på endringene i årstidene, fargene o.s.v. Prøv å finne deg en hobby, eller noe du har glede av, som du er opptatt av. Det går også an å trene opp hukommelse og konsentrasjon (dersom du ikke har en sykdom/diagnose). Prøv å lese litt, om et emne du tror du kan like. Søk, let og finn inspirasjon - hva er du opptatt av ?? Hva gjør deg forbannet ? hvor kommer entusiasmen din frem og engasjementet....hva provoserer deg ? Menneskets hjerne er en datamaskin ; vi kan programmeres.....og vi kan øve. Det er masse man kan gjøre med livet sitt selv om man ikke har mye venner eller familie, men først av alt er å erkjenne overfor seg selv at slik vil jeg IKKE ha det lenger. Deretter ta små skritt for å endre en livssyklus. Negative tanker må snus.... men igjen ; tenk på at noen kan ha det verre enn deg. Mennesker med alvorlig sykdom, fysisk eller psykisk handikap og som i tillegg ikke gir opp, men som har vilje til å gjøre ting man ikke trodde de ville klare .....du må finne en trøst i noe, og deretter bygge opp en mentalitet som kan gjøre deg gradvis bedre rustet til dine utfordrende tanker. Mitt mantra er alltid at noe fysisk trening gjør at man er bedre rustet for all slags utfordringer....er det f.eks en treningsform du liker ?? Uansett, ikke føl deg fortapt her i livet, det er sikkert noen der ute som er glad i deg eller tenker på deg, eller er det noen du vet at du betyr noe for ? Liker du dyr ? eller har du omsorgsegenskaper ?? Snu hver celle i hodet ditt og prøv å endre din livssyklus på en eller annen måte. Jeg vet ikke om dette hjalp, men om det er noe jeg skrev her som får deg til å tenke litt annerledes så tenker jeg at det ville være fint. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #15 Skrevet 15. august 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, har vært der så og si fra jeg var liten. All angsten, smerten, grublingen, nattevåken, fortvilelsen, og mørket har på et vis gitt meg en enorm innsikt jeg ikke ville vært foruten. Men slik har jeg det først nå midt i livet. Da livet var som mørkest kunne jeg ikke se lettheten, friheten og gleden. Jeg bare hadde bly i årene. Lodd rundt anklene. Hvert åndedrag gjorde vondt. Sjelen skrek. All den psykiske smerten satt seg i kroppen min. Jeg har virkelig vært gjennom mye, men jeg skal love deg en ting- du må aldri, aldri- ALDRI GI OPP! Jeg er et levende eksempel på at man aldri blir gitt mer enn man klarer her i livet. Du har virkelig et reelt valg, det er du som lever Livet. Livet er, på grunn av deg. Anonymkode: 5011b...6fc Du er bare et levende eksempel på at DU ikke ble gitt mer enn DU klarte her i livet. Ikke snakk som om det er en sannhet for alle. Det gjelder ganske mange; De som ikke har det bedre, de som dør etter mange unødvendige års lidelser fordi de ikke klarte å ta livet sitt, men ikke minst, for dem som faktisk avsluttet livet. Det du skriver i innlegget ditt er som å pisse på de som har valgt å ta livet sitt og de som aldri fikk hodet over vannet slik som deg. Glad på dine vegne, men vær litt forsiktig med å generalisere ut i fra egne erfaringer. Dersom ingen fikk utdelt mer enn de klarte å håndtere, hvorfor tar mange hundre personer livet sitt i Norge hvert år? Nettopp. Det du sier er ikke sant! Anonymkode: e563a...dbc
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #16 Skrevet 15. august 2020 Det er mye mening i å bry seg om andre. Vil anbefale å engasjere deg I en form for frivilillig arbeid eller finne en annen måte å være til stede for andre på. Kanskje engasjere deg politisk. Fokuser utover ikke bare innover. Du er verdifull og mange trenger deg. Anonymkode: d8271...ebd 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #17 Skrevet 15. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er bare et levende eksempel på at DU ikke ble gitt mer enn DU klarte her i livet. Ikke snakk som om det er en sannhet for alle. Det gjelder ganske mange; De som ikke har det bedre, de som dør etter mange unødvendige års lidelser fordi de ikke klarte å ta livet sitt, men ikke minst, for dem som faktisk avsluttet livet. Det du skriver i innlegget ditt er som å pisse på de som har valgt å ta livet sitt og de som aldri fikk hodet over vannet slik som deg. Glad på dine vegne, men vær litt forsiktig med å generalisere ut i fra egne erfaringer. Dersom ingen fikk utdelt mer enn de klarte å håndtere, hvorfor tar mange hundre personer livet sitt i Norge hvert år? Nettopp. Det du sier er ikke sant! Anonymkode: e563a...dbc Du misforstår. Les gjerne mitt innlegg over. Vi mennesker har et reelt valg. Vi kan velge å leve og vi kan velge å ikke leve. Men livet vil aldri gi oss mer enn vi tåler. Vi kan velge å ikke tåle det. I det valget ligger friheten. Det er ikke å «pisse på de som har valgt å ta livet sitt». Det er ikke livet som tar livet av oss. Det er vi som velger å ikke leve mer. Vi har alltid, alltid et reelt valg. Anonymkode: 5011b...6fc
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #18 Skrevet 16. august 2020 Mening med livet? Helt ærlig.. slutt å synes synd på deg selv, selvmedlidenhet drar deg enda lengre ned. Du er selv ansvarlig for ditt liv, og din egen lykke. Fortsetter du å synes synd på deg selv for at alle andre har det du ikke har, vil du aldri komme deg opp fra elendigheten. start med å trene, gjøre noe som gir deg selvtillit, finne deg en jobb, studie,kurs etc. Bygg din egen lykke, og vær stolt av den personen du er. Møt nye mennesker og gi av deg selv. Anonymkode: c85a0...43a 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #19 Skrevet 16. august 2020 Å finne en mening er uansett bare å lure seg selv. Det er meningsløst uansett, egentlig. Anonymkode: 24577...537
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #20 Skrevet 16. august 2020 På 12.8.2020 den 20.27, AnonymBruker skrev: i det store bildet finnes det ingen mening med livet. man lever, så dør vi. Anonymkode: 26d44...c41 Joda, en kan godt føle en har en mening med livet på lik linje med de som føler at de ikke har det. Anonymkode: 0026a...15a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå