Gå til innhold

Klær til overvektige barn.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skolestart står for dør og jenta vår trenger nye klær til skolestart. Hun er veldig kraftig, og når Corona'en kom og det ble slutt på all trening har hun lagt på seg enda mer. Før jeg får noen frekke kommentarer kan jeg bare nevne at vi er under oppfølging av overvektspol for barn og unge ☺️ Noen som har tips til hvor jeg finner klær? Ofte på dameavd blir dem alt for lange.. Trenger spesielt tips til regnklær ☺️ Gjerne med strikk i livet. 

Anonymkode: 384ab...ef3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er hun?

Anonymkode: 33e99...0d3

Skrevet

Glemte alder ja 😂 12 år. 

Skrevet

Hvor overvektig da? Min unge var veldig høy og litt stor rundt 11/12 års alderen. Hun brukte voksenklær.

Anonymkode: 57b01...4c5

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skolestart står for dør og jenta vår trenger nye klær til skolestart. Hun er veldig kraftig, og når Corona'en kom og det ble slutt på all trening har hun lagt på seg enda mer. Før jeg får noen frekke kommentarer kan jeg bare nevne at vi er under oppfølging av overvektspol for barn og unge ☺️ Noen som har tips til hvor jeg finner klær? Ofte på dameavd blir dem alt for lange.. Trenger spesielt tips til regnklær ☺️ Gjerne med strikk i livet. 

Behagelige klær med god stretsj. Tights,tunika,flere bukser med strikk i livet på HM. Regntøy er ofte store i størrelser,og sele bukse er best på en 6 åring,hvertfall hvis hun må opp i størrelse å skal slippe regntøy som sklir ned ved lek. 

Anonymkode: 8f178...ec2

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Behagelige klær med god stretsj. Tights,tunika,flere bukser med strikk i livet på HM. Regntøy er ofte store i størrelser,og sele bukse er best på en 6 åring,hvertfall hvis hun må opp i størrelse å skal slippe regntøy som sklir ned ved lek. 

Sorry,trodde det var en skolestarter🙈regntøy på sport outlet går opp i flere størrelser

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor overvektig da? Min unge var veldig høy og litt stor rundt 11/12 års alderen. Hun brukte voksenklær.

Nei, hun bruker M/L på dameavd.. Hun er jo også 1.60 høy.. Så både høy og kraftig. Men opplever at veldig mye av det blir alt for langt. Ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sorry,trodde det var en skolestarter🙈regntøy på sport outlet går opp i flere størrelser

Ja, glemte alderen i første innlegg. Klær på HM ble forsmått i forfjor 😩

Skrevet

Er vel bare å brette opp ermene, eller buksene om de er for lange. Er mange damer på 160 cm. En jente på 12 år og 160 cm kan fint bruke dameklær. Hun er ikke et lite barn lenger.

Anonymkode: 63a46...c8a

Skrevet

Nei, hun bruker M/L på dameavd.. Hun er jo også 1.60 høy.. Så både høy og kraftig. Men opplever at veldig mye av det blir alt for langt. Ts

Ganske likt som min, 164 og brukte S/M. Vi kjøpte bukser på only, der kan man regulere legdene til buksen og! 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er voksen kvinne på 163, synes ikke klær på dameavd er for lange. 

Anonymkode: f0dc6...c55

Skrevet

Jeg er 161 og bruker ca M og jeg har ikke så store problemer med at det blir for langt. Regntøy kan en som regel stramme ved ankelen, og vanlige bukser er jo noe av det enkleste å sy opp. 

Anonymkode: 52c1f...644

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er voksen kvinne på 163, synes ikke klær på dameavd er for lange. 

Anonymkode: f0dc6...c55

Dette blir jo litt meningsløst å si når du ikke også oppgir størrelsen din. Jeg er 157 og har gått fra å være størrelse 54 til 36/S og klærne var definitivt for lange før jeg ble str. S. Spesielt bukser kunne jeg knapt bruke før jeg ble slank. Er man tre cm. høyere enn meg og bruker str. L har jeg vondt for å tro at klærne ikke er for lange. 

Til TS: Klærne fra Stormberg er ofte stort i størrelsen, så dere kan prøve regntøy derfra. 

Anonymkode: dd815...9b1

Skrevet

Anbefaler pop trash buksene på Only, de er veldig behagelige med strikk i livet og ser fine ut😍 man kan også velge lengde også. Jeg er egentlig en S/M, men bruker S/32-34 i de buksene. Anbefaler også Molly jeansene på Gina Tricot! Veldig behagelige og stretchy!

Regner med hun skal begynne i 7.klasse? Eller 8.?🤔 Da er det også kanskje veldig innafor med voksenklær? Tror ingen av oss kjøpte klær på barneavdelingen i den alderen.. gikk mye i BIKBOk, WOW og Gina tricot/vero moda. Syns feks BIKBOK er mye bedre i størrelsen nå, jeg er høygravid og nærmer meg 100 kg nå og kan bruke L i joggebuksene deres😄 samt bruker fortsatt noen t-skjorter og kjoler i størrelse S (begynner å bli i minste laget altså🙈).

Hvis hun er 160 cm høy (som veldig mange voksne damer også er) så skal jeg ikke tro det er problem å finne verken regnklær eller vanlige klær på voksenavdelingene. Regnbukser har jo også ofte strikk i fotenden og armene har som regel borrelås. :) greit å ha noe som evt. kan vokses i også😄

Anonymkode: a7d67...7e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...