Gå til innhold

Coronafast: det er ingen hjelp å få

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om noen ikke har fått med seg at det er lite lurt å reise nå, så må man kunne bruke betegnelsen idioter om de som gjør det. Selvfølgelig skal ikke skattebetalernes penger gå til å hjelpe slike folk.

Anonymkode: e9d71...7a9

• Liker 38
Skrevet

Det er et råd, ikke noe de er forpliktet å overholde. Nå vet jeg ikke hvordan de kom seg til Polen, hvis det var med fly burde de holde seg der de er, men hvis det var med bil hadde jeg reist hjem.

Det som er kinky er at hvis Polen blir rødt og de sitter der etter får de karantene også når de kommer hjem.

Anonymkode: 9aa89...87f

Skrevet

Dårlig behandling av kommunen, men samtidig dumt å reise når de burde ha i tankene at et sånt scenario kan skje..

Anonymkode: 03125...6f7

• Liker 5
Skrevet

Unner flere reisende en sånn tur😏

Og flere slike oppslag i media, slik at det skremmer andre idioter fra å reise ut av Norge. 

Anonymkode: 5b93d...ee6

• Liker 20
Skrevet

Huffda. Det er jo ikke sånn at regjeringen har advart om at slikt kan skje når man reiser. :ironi:

Anonymkode: e393a...f96

• Liker 28
Skrevet

Hadde jeg vært dem ville jeg forsøkt å dra på flyplassen og komme med flyet. Går an å bruke maske hele veien og være nøye med avstand og håndvask for å minimere sjansen for å smitte noen hvis de er syk. Norske kommuner kan faktisk ikke nekte norske statsborgere å reise hjem.

Anonymkode: 611a1...d20

• Liker 7
Skrevet

Ingen i Polen ville hindret de i å gå på flyet, så jeg hadde garantert gjort det selv, og tatt nødvendige forhåndsregler. I tillegg burde de visst at flere land kunne bli røde, før de reiste, så de har jo ikke fulgt særlig godt med i timen.

Anonymkode: 45382...bf4

• Liker 4
Skrevet

"Han og kjæresten sitter nå innelåst på hotellrommet i Gdansk for tredje dag på rad.– Forsikringen dekker ingenting. Vi må betale alt selv, sier Snorre."

Buhuuuuu.... Syns ikke veldig synd på folk som drar utenlands i en pandemi... 

• Liker 33
Skrevet

har han rett på dagpenger fra nav??

Anonymkode: 0c339...9ae

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen i Polen ville hindret de i å gå på flyet, så jeg hadde garantert gjort det selv, og tatt nødvendige forhåndsregler.

Anonymkode: 45382...bf4

Hvordan foretar man de magiske forhåndsreglene som garanterer at ingen på et trangt og fullt fly blir smittet?

Anonymkode: e1115...a48

• Liker 7
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er kommunen ute og sykler. Det er grunnlovsstridig å nekte norske statsborgere innreise til riket. Norske myndigheter kan heller ikke pålegge polske myndigheter til å sette norske borgere i karantene i Polen. 

Så her må de bare ta flyet og ta karantenen hjemme i Norge. Hvorfor har ikke foreldrene deres kontaktet jurist?

Anonymkode: c5cf3...21a

• Liker 6
Skrevet

Til pass for dem når de ikke klarer å vente med å reise ut av landet! Håper karantenetiden blir oppjustert til 14dager her i landet slik at de må 14 nye dager i karantene når de kommer hjem igjen!

Anonymkode: 6a9f4...680

• Liker 10
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er kommunen ute og sykler. Det er grunnlovsstridig å nekte norske statsborgere innreise til riket. Norske myndigheter kan heller ikke pålegge polske myndigheter til å sette norske borgere i karantene i Polen. 

Så her må de bare ta flyet og ta karantenen hjemme i Norge. Hvorfor har ikke foreldrene deres kontaktet jurist?

Enig, nå har hysteriet tatt fullstendig av. Disse unge menneskene er hjemme igjen innen to dager. Herregud.. også sitter kjerringene på KG å koser seg med at «de fikk som fortjent». Blir kvalm av folk om dagen. 

Anonymkode: 400c2...a28

• Liker 6
Skrevet

Her er det vel heller to mennesker som med god hjelp av VG hauser opp situasjonen. Det er ingen som nekter de å komme hjem, norske statsborgere blir aldri nektet å komme hjem. Men de har fått noen råd. 

Anonymkode: 6345c...2ae

• Liker 12
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her er det vel heller to mennesker som med god hjelp av VG hauser opp situasjonen. Det er ingen som nekter de å komme hjem, norske statsborgere blir aldri nektet å komme hjem. Men de har fått noen råd. 

De påstår at kommunen nekter dem å komme hjem. Deres foreldre burde ha tatt kontakt med jurist som forklarte situasjonen for ungdommene slik at de kom hjem med flyet. 

• Liker 2
Skrevet

Han skulle egentlig på jobb. Så han hadde ikke engang planlagt for at det kunne bli karantene. Veldig smart.

Anonymkode: 87085...231

• Liker 27
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De påstår at kommunen nekter dem å komme hjem. Deres foreldre burde ha tatt kontakt med jurist som forklarte situasjonen for ungdommene slik at de kom hjem med flyet. 

1. Alle kan påstå hva de vil i avisa. 
2. Det er to myndige mennesker som har valgt å dra på tur. 

• Liker 17
Skrevet

Det er jo derfor det er advart mot å reise. Det er mange ulike uforutsette situasjoner som kan oppstå nå ettersom det er så ustabilt overalt nå. Velger man å reise - også til grønne land - må man ta høyde for at det ikke nødvendigvis går som planlagt. 

Anonymkode: 62caa...4e0

• Liker 10
Skrevet

1. Ble denne reisen bestilt nå etter mars? Da er de idioter og synes ikke synd på de. 

2. Ble denne reisen bestilt før mars og før korona?
Til sammenligning så har jeg snart en helgetur til utlandet som ble bestilt for nesten et år siden. Om ikke er landet er rødt så får jeg det ikke dekket på forsikringen hvis jeg ikke drar... dyr tur og dilemma. 

Anonymkode: ccbac...aea

• Liker 1
  • Opprett ny...