Gå til innhold

Hva ha oppi barnevogn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Førstegangsgravid - og sikkert et dumt spørsmål🙈

Hva har dere oppi barnevognen? Vi har kun kjøpt en voksi vinterpose (oktoberbaby) og lagt dirkete oppi vognen. Er det nok? Skal man ha noe under posen? Madrass eller lignende?

Anonymkode: 6dbaf...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det var veldig kaldt og vi hadde en bitteliten baby, brettet vi et ullteppe og la under posen for å isolere. 

Etter vi gikk over til sportsdelen har vi bare hatt vinterposen direkte oppi. 

Anonymkode: 6b862...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de kaldeste dagene la vi et lite lammeskinn under posen. Men du kan også brette et ullteppe og legge under. Noen sitteunderlag i rett størrelse vil også isolere ekstra (hvis man syns lammeskinn blir litt vel kostbart. Jeg la også et lite babyteppe i ull over babyen  når det var på det kaldeste.

Er det _veldig_ kaldt skal man jo helst ikke ut mye med liten baby, men mange må jo feks hente/levere søsken i barnehage, eller trille til butikken eller helsestasjonen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte 30 januar men her var det en mild vinter. Brukte stort sett kun en strikket vognpose oppå madrassen som hører til vognen (emmaljunga mondial de luxe). Dersom det var noe kjøligere hadde jeg lammeskinn for isolering i bunn. Hadde en dunpose også men det ble aldri behov for den. 

D5A76899-7EC9-4C96-A41B-3E01CCEA3CB6.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Enilorak93 skrev:

Fødte 30 januar men her var det en mild vinter. Brukte stort sett kun en strikket vognpose oppå madrassen som hører til vognen (emmaljunga mondial de luxe). Dersom det var noe kjøligere hadde jeg lammeskinn for isolering i bunn. Hadde en dunpose også men det ble aldri behov for den. 

Hvor kaldt var det her? Babyen må jo ha votter når han ligger med hendene utenfor posen sånn. 

Anonymkode: 42583...4db

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor kaldt var det her? Babyen må jo ha votter når han ligger med hendene utenfor posen sånn. 

Åh, så du klarte ikke la være å leke Mammapoliti, nei? Babyen må ikke ha votter med mindre det faktisk er skikkelig kaldt, og babyen er kald.. 

Anonymkode: 6b862...d8b

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja dette er tatt i gangen hjemme etter en tur ute. Vottene var alt tatt av før en ivrig meg ville knipse ett bilde til den nybakte bestemora som hadde strikket vognposen for å vise at baby sovnet så fint i den. Var i ferd med å åpne opp før jeg altså bare måtte knipse ett aldri så lite bilde. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Baby

Anonymkode: 08589...f14

Du kom meg i forkjøpet 😄

Anonymkode: 613b3...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Enilorak93 said:

Ja dette er tatt i gangen hjemme etter en tur ute. Vottene var alt tatt av før en ivrig meg ville knipse ett bilde til den nybakte bestemora som hadde strikket vognposen for å vise at baby sovnet så fint i den. Var i ferd med å åpne opp før jeg altså bare måtte knipse ett aldri så lite bilde. 

Du trenger ikke å forklare deg ❤️🙄 Sykt irriterende når folk skal leke mammapoliti 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter selv oktoberbaby, tenker vi starter med tynt lammeskinn under easygrows høst/vårpose. Baby blir kledd i ull, og gjerne ulldress/strikket ull. Har også hjemmestrikket ullteppe å pakke baby inn i evt. Husk at det ikke er like kaldt i en bagdel som i lufta ☺️ 

Masse lykke til 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en madrass i bagdelen? Oktober kan jo være både kald og varm, så se ann været og hvor mye du trenger kle på babyen. Kjenn etter i nakken om babyen er svett/kald. Når det blir kaldere er det fint med ullpledd nedi også, eller saueskinn. Og ull på babyen. 

Anonymkode: 73675...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madrass pleier å følge med i bagdelen. 

Jeg kjører lammeskinn og vognpose på høst/vinterbaby. 

Anonymkode: 249d8...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gutt født i oktober. Vi brukte vognpose, og hadde et brettet ullteppe under da det begynte å bli kaldt (bor på sørvestlandet, så aldri veldig kalde vintre her). Da vi året etterpå brukte sportsdel på vinteren, kjøpte vi lammeskinn (vanskelig med seler og ullteppe...). Oppi posen hadde vi teppe når det var på seg kaldeste, og ulldress, lue og votter på ungen. Madrass var det også i bagen, det er vel vanlig?

Se an temperatur og barnet (noen er varme, noen fryser lettere).

Anonymkode: 7a7c9...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale lammeskinn uavhengig av årstid 😃 kjøpte et på nøstebarn som er gull verdt! Ungen min blir veldig varm og svett, etter jeg har hatt skinnet inni posen på vinteren så har det isolert, transportert fukt og luftet, så han er god og varm uten å være svett. Samme på sommerdager, rett på skinn I sportsdelen med et helseteppe over, ikke klam lenger. Anbefales! 

Anonymkode: 9dce1...720

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...