Gå til innhold

Dere som higer så etter full isolasjon og lockdown - vet dere ikke at isolasjon i alle tider har blitt brukt som straff? brukt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man blir kastet på isolat hvis man er farlig for omgivelser. Isolasjon brukes som straff, det samme gjør fengsel, der du må sitte inne uten mulighet til å gå ut og gjøre det du vil. Derfor oppleves tiltak av mange som uutholdelige. Fordi isolasjon er skadelig for menneskets psyke. Forstår dere ikke det? At de aller fleste vil få store psykiske problemer etter hvert ved slikt tiltak over lengre tid? Hvem skal så ta seg av disse folkene når psykiatrien er stengt? 

Anonymkode: 194d4...f7a

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ut som at dere forstår like lite egentlig, dere er bare deres egen strake motsetning.

Anonymkode: b8b14...c18

• Liker 6
Skrevet

Å beskytte seg mot noe er ikke straff, det er det absolutt motsatte.. At noen ikke skjønner det er skremmende.. 

Anonymkode: 1df1a...694

• Liker 16
Skrevet

De som ønsker lockdown er gjerne folk med psykiske problemer. Dette er folk med angst, depresjon, paranoia, antisosiale tendenser osv. Med andre ord folk som egentlig ikke taper noe ved en nedstenging, og som ikke evner å forstå at sosial kontakt og aktiviteter som jobb, trening, friluftsliv osv er viktig for mange.

Anonymkode: 6bc52...99e

• Liker 10
Skrevet (endret)

Sukk. Enda et innlegg med samme tema om hvor dumt det er med restiksjoner fordi det går ut over psyke bla bla bla. Og så er det så kjedelig bla bla bla

Så jeg sier det med store bokstaver;

Det er ikke de som lager restiksjonene som har ansvaret for at situasjonen er blitt som den er.

De som har skylden, er idiotene som er ÅRSAKEN til at man må gjøre dette.

Gå til DEM hvis du ønsker å finne grunnen til at folk føler seg isolert og sliter med psyken; takk våre reiseglade turister som på liv og død MÅ reise til Spania, folk som MÅ harryhandle i Sverige og festglade studenter som ikke evner å se lenger enn sin egen nesetipp.

Endret av Bix
  • Liker 10
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man blir kastet på isolat hvis man er farlig for omgivelser. Isolasjon brukes som straff, det samme gjør fengsel, der du må sitte inne uten mulighet til å gå ut og gjøre det du vil. Derfor oppleves tiltak av mange som uutholdelige. Fordi isolasjon er skadelig for menneskets psyke. Forstår dere ikke det? At de aller fleste vil få store psykiske problemer etter hvert ved slikt tiltak over lengre tid? Hvem skal så ta seg av disse folkene når psykiatrien er stengt? 

Først av alt vil jeg si at jeg kjenner ingen, og har heller ikke hørt eller lest, at noen higer etter full isolasjon og "lockdown".

Men ellers vil jeg si at du retter pekefingeren mot feil gruppe her.

De siste 3 mnd har vi hatt 5 enkle og lite inngripende regler å forholde oss til.
De som forholder seg strengt til disse reglene, og de som vil ha strenge regler, er ikke de to gruppene som fører til oppblussing av smitte, og er heller ikke årsaken til en eventuell ny nedstenging med påfølgende isolasjon.

De som derimot ikke følger reglene, og som mener tiltakene er unødvendige er de som fremtvinger en ny runde med nedstenging.
Og det ironiske er at de ser det sjeldent selv, at hadde de fulgt reglene ville de fått det som de ville i andre enden.  :)

Anonymkode: c1bdb...076

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Isolasjon er da noe man har brukt svært lenge ved pandemier. Allerede under Svartedauen så var det mange som gjorde sitt for å isolere seg fra andre for å unngå pandemien.

Skrevet
14 minutter siden, Bix skrev:

Sukk. Enda et innlegg med samme tema om hvor dumt det er med restiksjoner fordi det går ut over psyke bla bla bla. Og så er det så kjedelig bla bla bla

Så jeg sier det med store bokstaver;

Det er ikke de som lager restiksjonene som har ansvaret for at situasjonen er blitt som den er.

De som har skylden, er idiotene som er ÅRSAKEN til at man må gjøre dette.

Gå til DEM hvis du ønsker å finne grunnen til at folk føler seg isolert og vil slite med psyken; takk våre reiseglade turister som MÅ reise til Spania, folk som MÅ harryhandle i Sverige og festglade studenter som ikke evner å se lenger enn sin egen nesetipp.

Dette

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som ønsker lockdown er gjerne folk med psykiske problemer. Dette er folk med angst, depresjon, paranoia, antisosiale tendenser osv. Med andre ord folk som egentlig ikke taper noe ved en nedstenging, og som ikke evner å forstå at sosial kontakt og aktiviteter som jobb, trening, friluftsliv osv er viktig for mange.

Anonymkode: 6bc52...99e

Du prater piss.

• Liker 8
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke isolasjon, men jeg ville likt enda mindre å miste mine foreldre og besteforeldre...... Det minste onde.

• Liker 5
Skrevet

Ingen "higer etter full lockdown", du bare dikter opp ting her.

Anonymkode: 8b7b4...8d5

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som liker situasjonen vi er i. Men tiltakene hadde jo ikke vært der hvis det ikke var strengt nødvendig. Ja, det går veldig negativt utover psyken til folk. Men vi må jo nesten gjøre det vi må for å bli kvitt smitten også. Alternativet er at flere dør av korona, så vi må se det i sammenheng. 

Anonymkode: feee0...e89

• Liker 2
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen "higer etter full lockdown", du bare dikter opp ting her.

Anonymkode: 8b7b4...8d5

Ser det til stadighet på dette forumet i hvert fall. Gidder ikke lete etter eksempler, men enkelte er jo super hysteriske og kjefter og klager på alt og alle uansett om man følger regler eller ikke. Eller om man bryter deres egenkomponerte regler som de har laget i sitt eget hode. 

Anonymkode: db381...096

• Liker 3
Skrevet

For øvrig, hadde vi faktisk fått lockdown her i Norge så tenker jeg pipa hadde fått en annen lyd. Portforbud, bøter og politi som patruljerer for å se om noen bryter portforbudet. Høres koselig ut du!

Skrevet

nei, dette er nok ukjent for de fleste. jeg bøyer meg i støvet for din unike kunnskap, o utvalgte.

Anonymkode: fff16...f55

• Liker 2
Skrevet

Å beskytte seg mot noe er ikke straff, det er det absolutt motsatte.. At noen ikke skjønner det er skremmende.. 

Anonymkode: 1df1a...694

Selv om noe ikke er ment som straff så kan det likevel ha samme effekt som det. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser det til stadighet på dette forumet i hvert fall. Gidder ikke lete etter eksempler, men enkelte er jo super hysteriske og kjefter og klager på alt og alle uansett om man følger regler eller ikke. Eller om man bryter deres egenkomponerte regler som de har laget i sitt eget hode. 

disse reglene ønsker man at alle skal følge, så vi kan unngå en ny nedstenging. Blir så matt av dumheten her inne.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

disse reglene ønsker man at alle skal følge, så vi kan unngå en ny nedstenging. Blir så matt av dumheten her inne.

Nei, det skrives til stadighet "full lockdown nå!", "hadde vært bedre med en full lockdown øyeblikkelig, folk klarer jo ikke å holde 2 meters avstand noe sted!" og så blir det påpekt at 1 meter holder. "Jammen jeg mener det burde være to meter. Helst 5 og ingen får lov til å ta på noe eller ta kollektivtransport, og helst skal alle andre handle når jeg ikke handler."

"STENG GRENSENE! Jævla egoister som bare MÅÅÅ ut å reise. Man MÅÅÅ ikke det vet du. Det er ingenting som er viktigere enn dette viruset! Hører dere? INGENTING!". "Grensene må stenges! NÅ! Ingen må få komme inn eller ut!"

De som skriver dette er gjerne også de samme som har egenkomponerte regler i hodet sitt som de blir sure for at ingen andre følger. 
Jeg er ganske sikker på at det er de samme personene som drar på matbutikken mellom 17.30 og 18.00 på en lørdag og klager på at "alle må handle samtidig, bryr de seg ikke om smittevern??" Selv om de er der selv og vet at ølsalget stenger kl. 18 og at folk generelt er dårlige til å planlegge og alle økjøperne må handle før kl. 18 og selv om de selv kunne dratt når som helst ellers på dagen så må de dra i det tidsrommet der sånn at de kan klage i ettertid om at alle handler samtidig og ingen overholder smittevernregler og avstand. 

• Liker 6
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det skrives til stadighet "full lockdown nå!", "hadde vært bedre med en full lockdown øyeblikkelig, folk klarer jo ikke å holde 2 meters avstand noe sted!" og så blir det påpekt at 1 meter holder. "Jammen jeg mener det burde være to meter. Helst 5 og ingen får lov til å ta på noe eller ta kollektivtransport, og helst skal alle andre handle når jeg ikke handler."

"STENG GRENSENE! Jævla egoister som bare MÅÅÅ ut å reise. Man MÅÅÅ ikke det vet du. Det er ingenting som er viktigere enn dette viruset! Hører dere? INGENTING!". "Grensene må stenges! NÅ! Ingen må få komme inn eller ut!"

De som skriver dette er gjerne også de samme som har egenkomponerte regler i hodet sitt som de blir sure for at ingen andre følger. 
Jeg er ganske sikker på at det er de samme personene som drar på matbutikken mellom 17.30 og 18.00 på en lørdag og klager på at "alle må handle samtidig, bryr de seg ikke om smittevern??" Selv om de er der selv og vet at ølsalget stenger kl. 18 og at folk generelt er dårlige til å planlegge og alle økjøperne må handle før kl. 18 og selv om de selv kunne dratt når som helst ellers på dagen så må de dra i det tidsrommet der sånn at de kan klage i ettertid om at alle handler samtidig og ingen overholder smittevernregler og avstand. 

men det er jo sant at det er 2 meter som er nødvendig. Den eneste grunnen til at det ble 1 meter er at det ble politisk umulig å opprettholde.

• Liker 1
Skrevet

Vi er nødt til å følge de reglene som blir pålagt oss, som et minimum. Det er ingen som ber folk gå i karantene/isolasjon når det ikke er høyst nødvendig. Det du sier er som å si : nei cellegift er så ubehagelig, så det det er dårlig gjort si folk skal ta imot det når de har kreft.

Vi gjør dette fordi vi må. Ubehagelig eller ei. Jeg satt 14 dager i karantene i vår. Jeg bor alene og ble ganske tullerusk av det. men det er som det er. vi gjør dette for at pandemien ikke skal spre seg og ta mange liv.

Anonymkode: d6ead...a95

• Liker 1
  • Opprett ny...