Gå til innhold

Dagstur til Sverige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg vet at man må i karantene etter å ha reist til Sverige. Men jeg lurer på:

jeg er i Oslo på «ferie» nå. Tenkte å ta buss til Gøteborg og være der i noen timer eller kanskje 1 dag, og så ta bussen tilbake til Oslo.

Men på lørdag reiser jeg fra Oslo med tog til min hjemby.

Hvordan blir det med karantene da, er jeg stuck i karantene i Oslo da eller kan jeg ta tog hjem?

Anonymkode: babbf...441

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da blir vel karantenested blir Oslo. Du risikerer jo å smitte mange på toget. 

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor må du dette akkurat nå?

Anonymkode: 0f07c...877

• Liker 7
Skrevet

Har du seriøst ikke forstått dette enda? Selvfølgelig er du fast i Oslo under hele karantenetiden. 

Hva tenker du er poenget med karantene om man kan bevege seg fritt på offentlig transport osv? 

Jammen ikke rart det går feil vei igjen. 

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, Nerine_ skrev:

Har du seriøst ikke forstått dette enda? Selvfølgelig er du fast i Oslo under hele karantenetiden. 

Dette er jo ikke korrekt! 

Anonymkode: 74595...e3a

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo ikke korrekt! 

Mener du at man kan benytte seg av offentlig transport mens man er i karantene? 

• Liker 4
Skrevet

Karantene skal tas på alvor og det er ikke satt slike regler for at alle kan gjøre som de selv vil med det. Har man
reist, så skal man holde seg unna folk de ukene man vet at man skal det. Ingen utenomsnakk eller unntak for noen.
                     :angry: Sånn blir jeg seende ut når unnasluntrere rundt meg gjør som de vil. Skjerpings!!!

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Nerine_ skrev:

Mener du at man kan benytte seg av offentlig transport mens man er i karantene? 

Nei, men det er ikke korrekt at vedk må oppholde seg i Oslo i karantenetiden. Det fines andre transportmuligheter enn offentlig. ;) 

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke ta tog hjem, karantene innebærer å ikke ta offentlig transport 👍🏼 Lei en bil, opplys at du er i karantene og må komme deg hjem.

Anonymkode: 2d7af...08b

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg vet at man må i karantene etter å ha reist til Sverige. Men jeg lurer på:

jeg er i Oslo på «ferie» nå. Tenkte å ta buss til Gøteborg og være der i noen timer eller kanskje 1 dag, og så ta bussen tilbake til Oslo.

Hvordan blir det med karantene da, er jeg stuck i karantene i Oslo da eller kan jeg ta tog hjem?

Du kan dra hjem til din hjemby i egen bil, ikke kollektivt. Der vil du jo være nær mange mange mennesker og potensielt smitte mange. I karantene skal man ikke møte noen.

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

TS, du kan ikke dra til Gøteborg når du ikke har egen bil. Det er konsekvensen for deg som skal ta buss til Gøteborg og tog til din hjemby. Vær vennlig å skrinlegge denne planen, den er ikke trygg. I Oslo har de nok problemer, om de ikke skal få deg i tillegg reisende med buss inn på bussterminal og boende i Oslo i 10 dager mens du overholder karantenen.

Skrevet

Idiot. Hvorfor gidde å eksponere deg for smitte når du kun planlegger å være i Sverige i noen timer, maks 1 dag? Da kan du fint droppe det

Anonymkode: 99a94...5c6

• Liker 1
Skrevet (endret)
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men det er ikke korrekt at vedk må oppholde seg i Oslo i karantenetiden. Det fines andre transportmuligheter enn offentlig. ;) 

I karantene kan man forlate hjemmet/oppholdssted om det er nødvendig, eller hvis man er sikker på å ikke møte andre mennesker. 

Men HI til TS viser jo at folks oppfatning av hva som er nødvendig og ikke er veldig individuell. 

Endret av Nerine_
Skrevet

Hvorfor må du dette akkurat nå?

Anonymkode: 0f07c...877

Vil besøke kjæresten min

Skrevet

Går bussen fra Gøteborg til Oslo nå? Høres ut som en dårlig plan. Poenget med karantene er ihvertfall å unngå folk, så du skal ikke reise kollektivt, treffe venner, gå på jobb/skole, butikker eller lignende i karantenetiden. 

Anonymkode: 1b028...53e

• Liker 1
  • Opprett ny...