Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du er en del av et proskjekt erller lignende. Hvordan får du tildelt hva du skal gjøre? Blir det sånn sagt på møte eller benytter dere et system?

Anonymkode: 9ac3b...7a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kort oppsummert fra der jeg jobber: Ved store eller små prosjekter så tildeles oppgaver I starten ( hvem gjør hva) og det settes opp en tidsplan . I møtene underveis så tildeles andre oppgaver som dukker opp og det skrives referat med hvem som da er ansvarlig og når oppgaven skal utføres . 

Anonymkode: f4705...a2f

Skrevet

Det spørs jo VELDIG på hva slags jobb... Jeg jobber selv i en teknisk helpdesk (faktisk på jobb akkurat nå 😅) og da tar man det som kommer inn. 

Det er noen prosjekter av og til, som man tar utenom turnus (overtid eller noen andre blir satt på overtid for å dekke deg). De ekstra prosjektene er f.eks. møter med de som utvikler nye systemer her eller har infrastrukturen, og går gjennom ting fra et support-perspektiv. Eller møter for å utvikle saks-systemet vårt (inhouse programmerere) slik at vi får de funksjonene vi ønsker og trenger. Eller opplæring av saks-systemet vårt til forskjellige avdelinger rundt om i verden.

Disse ekstra prosjektene blir gitt til oss av sjefen. Hos oss går de fleste rett og slett til favorittene til sjefen. Han hadde først én favoritt som fikk så godt som alle prosjektene (8 stk på gruppa og den personen fikk tja 19 av 20 prosjekter - som ofte innebærer internasjonal reise). Jeg sa at det ikke var greit og at vi andre føler at vi ikke blir sett. Jeg VET at det er flere som gjør en god jobb, og vi ser på slike prosjekter som en belønning. Så jeg sa klart ifra at han må gi slike prosjekter til flere og ikke bare til én person. Og hva endte det med? At han fant seg en favoritt til, så da fikk de to 20 av 20 prosjekter. 🙄 Det var jo selvfølgelig ikke det jeg mente. Nå har jeg sagt ifra igjen, men så har det vært covid-19 og greier, så jeg vet ikke om det egentlig har blitt noen endring eller ei.

Anonymkode: 7eb45...a33

Skrevet

Sagt på møter eller delegert av sjefen.

Det er mange småoppgaver som blir delt ut på møtene. Ting som å ta inn og fordele posten den nærmeste tiden, vaske kaffetrakteren, osv osv.  Mange gidder ikke å komme på møtene, og slipper dermed unna dette. Det er temmelig urettferdig!

Anonymkode: 7f961...547

Skrevet

Jobber med øknonomi i et konsern, hvor det ofte er korte tidsfrister og krav til effektivisering.

Det er primært sjefen som delegerer. Egentlig har jeg for mye å gjøre sett i forhold til lønn og stillingstittel. Ledere liker jo å lesse på med arbeidsoppgaver til medarbeidere som leverer godt over snittet (kvalitet, innen frister, etc.). Har kolleger som må jobbe masse overtid for å ta unna det jeg enkelt gjør i løpet av en normal arbeidsdag. I min neste jobb skal jeg skru ned på tempoet, ettersom for høy fart lett kan resultere i stress over tid. Positivt stress er bra (jeg elsker når ting flyter bra og går unna), negativt stress, derimot, er bare ødeleggende.

Anonymkode: 94e6f...375

Skrevet

Automatisk i systemer. Vi tar unna det som kommer i løpet av dagen. Har lite kontakt med sjefen. 

Anonymkode: 6f8a8...8a9

Skrevet

Som relativ nyutdannet i konsulterende ingeniørfirma får jeg delegert mindre prosjekter av gruppeleder fortløpende. I store prosjekter avtaler vi arbeidsfordelingen oss på samme fag imellom. Får òg noen prosjekter fra andre kollegaer dersom de har for mye å gjøre, men det er lite populært å ta over midt i prosjektet. 

Anonymkode: 6ea68...2ba

Skrevet

Dere som sier at dere får delegert oppgavene i systemer. Hvordan funker det i praksis?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dere som sier at dere får delegert oppgavene i systemer. Hvordan funker det i praksis?

Sorry mente av sjefen.

Skrevet

Årsaken til at jeg spør er fordi vi jobber i et prosjekt der de delegerer oppgaver sammen på møter, men vi har ikke så veldig mye kontakt med hverandre, jeg vil komme med forslag om å utnytte Microsoft Planner veda Teams, men usikker på om jeg burde det.  

Skrevet

Jeg er egentlig ansatt på kundestøtte, men jobben min blir mer og mer prosjekt og ansvarsområde. Har blant annet ett stort prosjekt og det ble jeg etterhvert prosjektleder for rett og slett fordi jeg engasjerte meg. Leste meg opp, sa mine meninger, kom med forslag. Så en dag spurte daglig leder om jeg ikke kunne tenke meg å være fast prosjektleder siden jeg var engasjert i det. Sånn har stort sett alle ansvarsområder dukket opp for min del. 

Anonymkode: 701f7...789

Skrevet

Det er kun jeg som jobber innen mitt ansvarsområde så det skjer automatisk. De andre i teamet deler oppgavene innad i gruppen selv. 

Anonymkode: 233f3...8b2

Gjest Blondie65
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Årsaken til at jeg spør er fordi vi jobber i et prosjekt der de delegerer oppgaver sammen på møter, men vi har ikke så veldig mye kontakt med hverandre, jeg vil komme med forslag om å utnytte Microsoft Planner veda Teams, men usikker på om jeg burde det.  

Planner og lignende programmer fungerer godt for de som er strukturert nok til å jobbe med dette. Selv synes jeg ikke at Planner er det beste verktøyet i så måte - det blir fort forferdelig uoversiktlig hvis du som meg er medlem av mange Teams (selv med oppgaveoversikten). Utover det er jeg en person som liker arbeidsmetoden - men jeg har andre kolleger som ikke liker det.

Jeg foretrekker imidlertid å få en planner oppgave fremfor å måtte grave meg ned en e-post liste for å finne igjen oppgaven - det forutsetter selvsagt at Planner oppgaven inneholder nok informasjon til å finne data jeg trenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...