Gå til innhold

Du som er 100% ufør: Tjener du noe utenom trygd på feks hobby eller annen jobb hjemmefra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør du i så fall for å tjene litt penger utenom trygden? 

Skulle så gjerne hatt noe å gjøre for å tjene en slant ekstra i måneden, men er veldig begrenset pga helsen, så jeg er på utkikk etter idéer til noe man helst kan gjøre hjemmefra. 

Anonymkode: 0b001...d9b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg gjør det. Går mye i naturen og plukker med meg ting derfra som jeg selger på nettet. 

Jeg har solgt kongler (mye), chaga, røtter, stubber, artige steiner, bær (mye) og lignende.

Tjener rundt 40000 på dette i året i tillegg til trygden. Fin måte å tjene penger på, en får betalt for å gå tur som jeg likevel elsker😊.

Anonymkode: a836b...605

Skrevet

40 000? 😳Da skal jeg begynne å samle kongler også.. 

Anonymkode: a74dc...df7

• Liker 4
Skrevet

Jeg gjør det samme pluss at jeg sjekker populære feststeder hvor ungdom samles gir meg ca. 400,- i uka. (Pant) i sommermånedene

Anonymkode: cc32f...822

Skrevet

Jeg jobber for en organisasjon og tjener rett over/rett under maksgrensen (ca 40 000) i året. Jeg har også lyst til å prøve å tjene litt penger på hobbyer jeg har. Selv om jeg bikker maksgrensen så er det uansett lønnsomt for meg. 

Anonymkode: cdf32...a22

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg jobber for en organisasjon og tjener rett over/rett under maksgrensen (ca 40 000) i året. Jeg har også lyst til å prøve å tjene litt penger på hobbyer jeg har. Selv om jeg bikker maksgrensen så er det uansett lønnsomt for meg. 

Anonymkode: cdf32...a22

Hva jobber du med i organisasjonen? 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, jeg gjør det. Går mye i naturen og plukker med meg ting derfra som jeg selger på nettet. 

Jeg har solgt kongler (mye), chaga, røtter, stubber, artige steiner, bær (mye) og lignende.

Tjener rundt 40000 på dette i året i tillegg til trygden. Fin måte å tjene penger på, en får betalt for å gå tur som jeg likevel elsker😊.

Selger du det på Finn da? 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

40 000? 😳Da skal jeg begynne å samle kongler også.. 

Anonymkode: a74dc...df7

Ja, for meg har det vært veldig bra. Konglene selger jeg på Finn, i originalform, som julepynt eller tennbriketter.

Det er vel konglene og bær som utgjør hovedinntekten av det jeg får inn.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selger du det på Finn da? 

Ja, på Finn og til firma som produserer kranser og annen pynt.

Skrevet

Du fryser bærene da eller? Eller får du solgt unna raskt mens de er ferske? 

Skrevet

Hvis du liker håndarbeid, så kjenner jeg flere som strikker typisk sokker eller luer og votter og selger på epla.no :) Skulle gjerne gjort det selv, men tiden strekker ikke til og jeg prioriterer egne prosjekter. Kanskje en dag!

Anonymkode: c7c1f...a6e

• Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du fryser bærene da eller? Eller får du solgt unna raskt mens de er ferske? 

Som regel ferske. Sendes faktisk i posten, mesteparten av det.

Mange faste kunder etterhvert også.

Skrevet

Jeg er også ufør, er sengeliggende og har en del kognitive utfordringer. Skjelver på hendene så håndarbeid klarer jeg dessverre ikke. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Trenger mer penger, har så mange utgifter i forbindelse med at jeg er syk. 

Anonymkode: 85216...240

• Liker 4
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hm. Har du innhentet tillatelse fra Grunneiere i områder du går og sanker i? Man har nemlig ikke lov til å plukke med seg hva man vil fra andres eiendommer og hvertfall ikke til å selge det på nettet.

Anonymkode: fb80c...0c0

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hm. Har du innhentet tillatelse fra Grunneiere i områder du går og sanker i? Man har nemlig ikke lov til å plukke med seg hva man vil fra andres eiendommer og hvertfall ikke til å selge det på nettet.

Slitsom du er da

Anonymkode: 32ab4...602

• Liker 8
Skrevet

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel lov å plukke kongler og kvister og steiner ??

Anonymkode: 57ed0...c64

• Liker 3
Skrevet

En litt flinkere person enn meg kunne sikkert lagd kranser til dører og graver. 

Anonymkode: bf86c...13b

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Er vel lov å plukke kongler og kvister og steiner ??

Anonymkode: 57ed0...c64

Nope, det er ikke det uten tillatelse fra grunneier.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nope, det er ikke det uten tillatelse fra grunneier.

...bare fordi hun tjener penger på det så må hun ha tillatelse?🤣 Ja,ja. Får snakke med kommunen når jeg og barnet mitt er ute i skogen for å plukke stein, kongler og annet kult som vi finner.

• Liker 5
Skrevet
Just now, Emma89 said:

...bare fordi hun tjener penger på det så må hun ha tillatelse?🤣 Ja,ja. Får snakke med kommunen når jeg og barnet mitt er ute i skogen for å plukke stein, kongler og annet kult som vi finner.

Nei, man må ha tillatelse uansett. Det er nok av eksempler på folk som har tatt seg tilrettepå andre menneskers eiendommer.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...