AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #1 Skrevet 11. august 2020 Er jo disse som nå fester under fadderukene. Jeg blir for øvrig helt matt av folk som synes myndighetene gjør en dårlig jobb mht smittevern. Myndighetene gir tvert i mot helt klare og tydelige råd; ikke vær sammen i større grupper, ikke reis til utlandet, hold minimum 1 meter avstand osv. Hvis folk bare hadde fulgt rådene og gjort som de har fått beskjed om, hadde vi ikke hatt stigende smitte nå. Men nei da, folk MÅ bare en tur utenlands og de MÅ bare ta seg en fest i en større forsamling. Helt jævlig utrolig at voksne folk ikke klarer å ta i mot en beskjed! Virkelig tragisk! Skulle faen ikke være nødvendig at alt må lovfestes før folk skjønner alvoret. Og det er også synd politiet må bruke sine knappe ressurser på å passe på at voksne folk ikke er for nærme hverandre! Kjenner jeg koker av alle selvopptatte og likegyldige mennesker der ute som kun er ute etter å dekke egne behov og som gir faen i fellesdugnaden vi andre holder på med. Anonymkode: d508d...7bd 3
Iceman Skrevet 11. august 2020 #2 Skrevet 11. august 2020 Jeg for min del blir heller matt av folk som sier de gjør en god jobb når det er nok eksempler på land som har gjort en bedre jobb. Sammenligner man seg med land som Sverige og USA er det lett å slå seg på brystet men hvorfor skal vi sikte så lavt?
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #3 Skrevet 11. august 2020 De man må skylde på er jo regjeringen som åpnet for reiser ut i verden. Det burde jo vært et forbud mot reiser som ikke er strengt nødvendige, ikke bare en vennlig anbefaling. Anonymkode: 0a215...5b3 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #4 Skrevet 11. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De man må skylde på er jo regjeringen som åpnet for reiser ut i verden. Det burde jo vært et forbud mot reiser som ikke er strengt nødvendige, ikke bare en vennlig anbefaling. Anonymkode: 0a215...5b3 Det burde ikke vært åpnet, men det er likevel et soleklart råd om å IKKE dra utenlands! Er jo akkurat dette jeg mener, folk følger ikke beskjeder de får. Og studentene og andre som fester er klint oppi hverandre helt på eget initiativ. Anonymkode: d508d...7bd 2
pia mater Skrevet 11. august 2020 #5 Skrevet 11. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De man må skylde på er jo regjeringen som åpnet for reiser ut i verden. Det burde jo vært et forbud mot reiser som ikke er strengt nødvendige, ikke bare en vennlig anbefaling. Anonymkode: 0a215...5b3 Altså det er ikke forbudt å slå hodet sitt i veggen heller, men det er ikke en så jævlig god idé å gjøre det. Er lov å tenke litt selv. 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #6 Skrevet 11. august 2020 Russ og russ. De er vel ikke bare 19-åringer på fadderuka. De jeg kjenner er på folkehøgskole og i militæret. Problemet er jo at grensene åpnet for charter og harryhandel. Anonymkode: 5e679...177 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #7 Skrevet 11. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De man må skylde på er jo regjeringen som åpnet for reiser ut i verden. Det burde jo vært et forbud mot reiser som ikke er strengt nødvendige, ikke bare en vennlig anbefaling. Anonymkode: 0a215...5b3 Akkurat dette jeg mener, det burde faktisk være nok med sterke anbefalinger. Det er de som reiser som tar et selvstendig og dårlig valg. Anonymkode: d508d...7bd 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #8 Skrevet 11. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Russ og russ. De er vel ikke bare 19-åringer på fadderuka. De jeg kjenner er på folkehøgskole og i militæret. Problemet er jo at grensene åpnet for charter og harryhandel. Anonymkode: 5e679...177 Nei, problemet er faktisk at folk ikke følger de sterke anbefalingene de får. Anonymkode: d508d...7bd 2
Gjest AineAvive Skrevet 12. august 2020 #9 Skrevet 12. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Russ og russ. De er vel ikke bare 19-åringer på fadderuka. De jeg kjenner er på folkehøgskole og i militæret. Problemet er jo at grensene åpnet for charter og harryhandel. Anonymkode: 5e679...177 Grensene åpnet da for rutefly også. Men de kan kanskje ikke stemples inn i harry-gruppen? Forøvrig "rullet" russen som gale, lenger enn de pleier. Bare litt senere.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #10 Skrevet 12. august 2020 3 minutter siden, AineAvive skrev: Grensene åpnet da for rutefly også. Men de kan kanskje ikke stemples inn i harry-gruppen? Forøvrig "rullet" russen som gale, lenger enn de pleier. Bare litt senere. Samfunnet er jo åpnet, så hvorfor får ikke russen feire? Anonymkode: 5445d...13c
Gjest AineAvive Skrevet 12. august 2020 #11 Skrevet 12. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samfunnet er jo åpnet, så hvorfor får ikke russen feire? Anonymkode: 5445d...13c Fordi mange av de blir sinte på alle som reiser, også de som reiser veldig ansvarlig og isolert. Begge aktiviteter utgjør risiko, og for meg er festbråket uutholdelig og gir personlig liten livskvalitet, også den gang jeg var ung. Opphold (ikke bare reise) i utland gir meg livskvalitet. Vi har bare forskjellige behov, derfor angriper vi det ene og forsvarer det andre. Synes forresten at russetid har mistet hele sin mening. I gamle dager var det stil over feiringen. Nå er det bare rølp. Man kan til og med kjøpe seg en dress, henge seg på, uten å egentlig være russ.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #12 Skrevet 12. august 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: De man må skylde på er jo regjeringen som åpnet for reiser ut i verden. Det burde jo vært et forbud mot reiser som ikke er strengt nødvendige, ikke bare en vennlig anbefaling. Anonymkode: 0a215...5b3 Skal man endre grunnloven da, mener du? Anonymkode: 2df37...519
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #13 Skrevet 12. august 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: De man må skylde på er jo regjeringen som åpnet for reiser ut i verden. Det burde jo vært et forbud mot reiser som ikke er strengt nødvendige, ikke bare en vennlig anbefaling. Anonymkode: 0a215...5b3 Hva slags regime er det du ønsker å leve i egentlig? Norge kan stenge grensene så mye vi vil for utlendinger som ønsker å reise hit, men å stenge grensene for nordmenn som vil reise ut er faktisk frihetsberøvelse, så det kan man ikke gjøre. Man kan heller ikke nekte norske borgere innreise dersom de har reist ut av landet heller. Det skulle tatt seg ut! (For øvrig også hvorfor jeg mener statsborgerskap ikke burde gis til noen, men kun erverves ved fødsel, men det er en helt annen diskusjon) Anonymkode: 060ab...40d
Anbefalte innlegg