AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #1 Skrevet 11. august 2020 Flere steder i verden deriblant i USA og Mongolia har yersina pestis gjort små fremstøt, hvordan skal man sove om natten når Covid-19 herjer jorden og Svartedauden truer med å gjøre comeback? Det virker ihvertfall som om kinesiske myndigheter tar dette blodseriøst! Tenk hva som skjer dersom man får et storskala utbrudd av pest i tillegg til koronaviruset? https://www.express.co.uk/news/world/1321217/china-plague-warning-new-mexico-plague-death-inner-mongolia-lockdown https://www.nettavisen.no/svartedauden-pa-frammarsj-i-kina-kan-i-hoyeste-grad-komme-til-norge/s/5-95-100696 Anonymkode: a10d7...a32
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #2 Skrevet 11. august 2020 Hvem bryr seg egentlig. Alt er allerede fucka uansett. Folk har ødelagt alt. Like greit at det nå blir den sterkestes rett. Ingen problem for meg. Anonymkode: 683d6...571 1
Iceman Skrevet 11. august 2020 #3 Skrevet 11. august 2020 Byllepest er ikke så smittsomt før det blir lungepest, var nok og et mer smittsomt strain som traff Norge i 1349 enn det man ser i Kina nå. Det er i tillegg lett å oppdage, kraftige symptomer tidlig og man er ikke smittsom før man får de, attpåtil har vi antibiotika, yersinia pestis er en bakterie. Nei, med mindre fugleinfluensa muterer og blir mer smittsom mellom mennesker tror jeg heller vi skal fokusere på Covid-19 pandemien. 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #4 Skrevet 11. august 2020 Dere må ikke tro på alt media skriver av skremselspropaganda. Har dere ikke merket hvordan de skriver ting for å skremme folk? Og utelater andre viktige ting i flere måneder? Den saken du linker til ts har versert i media siden april på mange andre ulike nettsider og medier verden over. Alle påpeker at det ikke er farlig for mennesker. Anonymkode: 719f2...d91 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #5 Skrevet 11. august 2020 Tenker at det er nå jeg endelig får muligheten til å sove litt her i livet - om samfunnet stenger ned igjen... og den muligheten skal jeg ikke la gå fra meg!😴 Har opplevd en del motgang tidligere, og tror det er det som kicket inn når «verden snus på hodet». Har på en måte blitt vant med å aldri vite når neste kjipe ting skjer, så jeg har blitt flinkere å leve i øyeblikket og nyte det som er positivt. Hunden min, familien min, gode venner, nye tema å lære om, instrumenter å lære seg osv. Bare en kopp kaffe uten å være redd for å bli bombet er en drøm for enkelte. Det å bo i Norge er bedre enn mange er klar over. La oss nyte det mens vi kan! Hjelper også å være der for andre, det er mange som sliter i disse dager. Å være der for eldre, ensomme, og svakere grupper i samfunnet har aldri vært viktigere enn det er nå. 💙 Anonymkode: 2c391...2b4 3
Cinnamondiva Skrevet 11. august 2020 #6 Skrevet 11. august 2020 Vel, dette er harmageddon, de siste dagene før Gud kommer å hjelper menneskeheten igjen. De som tror på Gud blir værende, de onde blir tatt bort. Jeg er sterkt troende og Gud skal ordne opp alt pga han er vår kjærlige far, vi har ikke noe å frykte, vi har mye å glede oss til. Vi blir å få et paradis igjen som Gud hadde planlagt for oss før Adam og Eva ble skapt. Så ikkd bekymre dere, bare gled dere😇
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #7 Skrevet 11. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere må ikke tro på alt media skriver av skremselspropaganda. Har dere ikke merket hvordan de skriver ting for å skremme folk? Og utelater andre viktige ting i flere måneder? Den saken du linker til ts har versert i media siden april på mange andre ulike nettsider og medier verden over. Alle påpeker at det ikke er farlig for mennesker. Anonymkode: 719f2...d91 Det er ikke farlig hvis det blir behandlet i tide, og det ikke utvikler antibiotikaresistens Anonymkode: 683d6...571
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #8 Skrevet 11. august 2020 pest smitter fortrinnsvis ved lopper og lus har jeg nettopp lest i Stig Frølands interessante bok om menneskene og mikrobenes historie, og det kan da ikke være et spesielt utbredt smittevernsproblem i Norge i 2020? og dråpesmitte skal vi jo i teorien heller ikke ha noe særlig av pga korona. Iflg Frøland er det ikke tilfeldig at det av og til dukker opp sporadiske tilfeller i Sentral-Asia og deler av USA, fordi det er s.k. "pestreservoarer" nettopp der, dvs det er områder der med kolonier av gnagere som er bærere av pestbakterien. Enkelttilfeller i de områdene kan komme fra direkte kontakt - det trenger ikke å være smitte som blir epidemisk. Anonymkode: e7729...281 2
Djungelvrål Skrevet 11. august 2020 #9 Skrevet 11. august 2020 44 minutter siden, Cinnamondiva skrev: Vel, dette er harmageddon, de siste dagene før Gud kommer å hjelper menneskeheten igjen. De som tror på Gud blir værende, de onde blir tatt bort. Jeg er sterkt troende og Gud skal ordne opp alt pga han er vår kjærlige far, vi har ikke noe å frykte, vi har mye å glede oss til. Vi blir å få et paradis igjen som Gud hadde planlagt for oss før Adam og Eva ble skapt. Så ikkd bekymre dere, bare gled dere😇 Syns du Gud ordner så veldig mye opp i verden?
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #10 Skrevet 11. august 2020 4 minutter siden, Apocalypte skrev: Syns du Gud ordner så veldig mye opp i verden? Gud har skapt verden, det er da noe ? Anonymkode: a10d7...a32
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #11 Skrevet 12. august 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Gud har skapt verden, det er da noe ? Anonymkode: a10d7...a32 Jada, sikkert. 🙄🙄 Anonymkode: 3ad15...14d
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #12 Skrevet 12. august 2020 Svartedauen har aldri vært utryddet i USA eller Kina. Anonymkode: 13fb1...652
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #13 Skrevet 12. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jada, sikkert. 🙄🙄 Anonymkode: 3ad15...14d Ateistulling... Anonymkode: a10d7...a32
Anbefalte innlegg