Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

xxx

Endret av Spikey
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

At han løy om noe så viktig, ville vært ett stort rødt flagg for meg. 

Skrevet

Du er heldig som fant ut av dette nå, og ikke etter at du har fått et barn med han selv. Han har garantert servert deg endel andre løgner også. For meg er det et kraftig rødt flagg å lyve om ting. Særlig om noe slikt som dette. 

Det er bare en ting å gjøre. Dumpegrunn.

Anonymkode: 34f5a...3f4

• Liker 20
Skrevet

Du burde spørre han om dette. 

Anonymkode: c16c5...2ea

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville holdt meg langt unna den fyren. Svarte han på meldingen fra barnets mor? At han gjør et stort nummer ut av at han har fortalt sine hemmeligheter til deg, er et faresignal. Han vil ha deg til å slappe av og stole på ham.

Anonymkode: aaabf...f75

• Liker 11
Skrevet

9 minutter siden, Spikey skrev:

"Jeg hater fedre som ikke stiller opp, hvorfor får de barn om de ikke tar initiativ i barnets liv". (

8 minutter siden, Spikey skrev:

Jeg har til og med spurt han rett ut (før jeg visste om barnet) om han har barn fra før, hvor han da svarte "Hahh, nei det har jeg ikke". Ungen er 11, snart 12 og jeg vet at de ikke har kontakt da jeg kom over en melding sendt fra barnemamma om at ungen begynte å spørre etter å møte faren/''hvem er faren?'' (jeg sjekket mobilen hans når jeg fikk informasjonen fra den bekjente, kall meg gjerne crazy)

Ble sikkert altfor langt og rotete men ja dette er altså dilemmaet jeg står ovenfor, hva bør jeg gjøre? Jeg føler jeg har havnet i en skikkelig dum situasjon og det beste hadde kanskje bare vært å dratt men jeg har utviklet skikkelig sterke følelser for denne fyren og jeg ser fortsatt for meg en framtid med han så jeg vil altså høre meningene deres og tankene rundt dette..

Høres ut som du får spørre han på nytt: Hvorfor har han fått barn når han ikke er i livet til barnet sitt?

Uansett svar (det er sikker mora som er gal....), hadde jeg dumpa han. ALT annet han har fortalt, hadde jeg stilt spørsmål med. Det er en SVÆR ting å lyve om!

Anonymkode: cdc69...cb6

• Liker 11
Skrevet

Virkelig et rødt flagg dette! 
ville konfrontert han med alt du vet og kreve svar. 
så får du tenke deg veldig godt om! 
han kommer garantert til å servere en tåredryppende unnskyldning om hvorfor han ikke har fortalt d. 
ikke hopp på den. Han har løyet - uansett hva han sier for å forklare!! 

Anonymkode: 3ca54...d63

• Liker 4
Skrevet

Hvordan har du "utforsket" denne saken? Hvem var den bekjente som ga deg informasjonen? Kanskje han bare har en gal eks han ikke vil blande inn i livet ditt.

Anonymkode: bb50d...146

Skrevet (endret)
17 minutter siden, Spikey skrev:

Okeii.. Tok meg litt tid å skrive dette innlegget da jeg ikke er helt sikker på om jeg i det hele tatt vil få det ut på denne måten, men akkurat nå føles dette som den eneste utvei da jeg trenger å få luftet situasjonen, eller dilemmaet, jeg står ovenfor..

Vet ikke helt hvordan jeg vil starte så jeg bare prøver meg fram:

Jeg møtte en fyr på nett i begynnelsen av april, og vi chattet i timesvis den første dagen. Noen dager senere møttes vi for første gang og første møte resulterte i flere møter i dagene som kom. Vi ble fort kjent og vi begge brettet ut livene for hverandre, han poengterte flere ganger at, "Nå vet du alt om meg" eller "Jeg har fortalt alle mine hemmeligheter til deg", og dette fikk meg til å slappe mer av og faktisk føle at dette var en fyr jeg ville satse på. Ukene og månedene har gått, og vi ble bare bedre og bedre kjent, vi har vært med hverandre så og si hver dag siden vi møttes. 

Jeg har fortalt han ting jeg ikke har fortalt noen, f.eks det at jeg har hatt et rart forhold til min biologiske far hvor han rett og slett ikke har stilt opp for meg noengang. Til dette fikk jeg "Jeg hater fedre som ikke stiller opp, hvorfor får de barn om de ikke tar initiativ i barnets liv". (Denne infoen blir nyttig lenger ned).

Vi har blitt så nære disse månedene, og allerede fortalt hverandre at vi elsker hverandre, noe som jeg fortsatt gjør.. selv med det jeg fant ut om han..

Nå kommer det jeg fant ut, det har ikke vært lett for meg og jeg har visst om det i et par uker nå men ikke klart å klarnet tankene helt.. og det er at jeg fant ut at han har et barn.. jepp, mannen jeg trodde jeg kunne stole på har et barn fra et tidligere, og nei det var ikke han som fortalte det jeg fikk nyss i det av en bekjent av han og utforsket saken videre. Vi har snakket om barn sammen noen ganger, og luftet tanken om å få dem etter jeg er ferdig med studiene, disse samtalene var før jeg fant ut om barnet. Jeg er kanskje ung og dum men jeg følte og føler fortsatt at jeg elsker han av hele mitt hjerte, jeg har ikke lyst å miste han eller ødelegge ting mellom oss men jeg takler snart ikke gå rundt med denne informasjonen mer.. derfor er dilemmaet mitt til dere, hva gjør jeg i en slik situasjon?? Bør jeg konfrontere han og si at jeg vet om ungen? Han vet hvordan forholdet til min biologiske far har vært og jeg føler meg på en måte lurt.. eller bør jeg ikke det? Jeg vet vi ikke har kjent hverandre altfor lenge og det kan hende jeg er litt rask i svingene men burde ikke dette vært noe han fortalte når vi hadde samtaler rundt å få barn i fremtiden? Jeg har til og med spurt han rett ut (før jeg visste om barnet) om han har barn fra før, hvor han da svarte "Hahh, nei det har jeg ikke". Ungen er 11, snart 12 og jeg vet at de ikke har kontakt da jeg kom over en melding sendt fra barnemamma om at ungen begynte å spørre etter å møte faren/''hvem er faren?'' (jeg sjekket mobilen hans når jeg fikk informasjonen fra den bekjente, kall meg gjerne crazy)

Ble sikkert altfor langt og rotete men ja dette er altså dilemmaet jeg står ovenfor, hva bør jeg gjøre? Jeg føler jeg har havnet i en skikkelig dum situasjon og det beste hadde kanskje bare vært å dratt men jeg har utviklet skikkelig sterke følelser for denne fyren og jeg ser fortsatt for meg en framtid med han så jeg vil altså høre meningene deres og tankene rundt dette..

Helt til slutt så vil jeg si takk til dere som orket å lese hele greia, og jeg setter pris på alle innspill.. Bare å spørre om noe virket rotete så skal jeg forklare det så godt jeg kan :) 

Oida,kjipt! Det at man har barn er vel naturlig å fortelle uoppfordret. Her har han jugd på et direkte spørsmål "har du barn?", det er drøyt. Uten tvil et skikkelig rødt flagg - men nå er jeg null fan av folk som "haha NEI" klarer å juge meg rett opp i fjeset, uavhengig av hva de juger om.

Du må jo spørre han, si du hørte han hadde et barn og høre hvorfor i all verden han nektet på dette.  Hvis han ikke har noe med sin egen unge å gjøre - og også benekter han- så blir det greit falsk å bable om å hate fedre som ikke stiller opp. Hva annet er han falsk på hadde jeg lurt på da.

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 5
Skrevet

Du har vel egentlig bare en mulighet her, og det er å snakke med han om det du har funnet ut.  Fortell han at du har fått vite at han har et barn og spør han om det er sant.  Uansett hva som skjer i forholdet deres så må dere kunne snakke sammen.  Hvis dere baserer hele forholdet på en mulig løgn så er det dømt til å mislykkes.  Kommunikasjon er helt nødvendig.  Sannsynligvis kan du gjøre deg opp en mening om hva du vil når du har hørt og sett hans reaksjon.

Ellers så er jeg helt enig med de fleste her.  Å ikke fortelle om et barn er et stort rødt flagg og totalt uakseptabelt.  Men, du vet jo ikke helt sikkert om opplysningene du sitter på er sannheten.

• Liker 6
Skrevet

Dump. Løp. Røm.

Jeg var sammen med en som etter flere år fortalte om ett barn han aldri hadde sett og som han rett og slett ikke så på som sin, men som han betalte for. Såklart var det en gal eks og alt var hennes feil. Grunnen til at han fortalte? Fordi vi vurderte å kjøpe hus sammen og han betalte jo mange tusen i bidrag hver mnd.. 
Vi fikk barn, han fantes ikke støttendes og ga blaffen. Forholdet røk og han har lite kontakt med sitt barn med meg. 
Så nå er det vel jeg som er den gale eksen som har laget problemer for han slik at han ikke har særlig samvær med sitt eget barn..

Om en eks er gal så sier det jo litt om dømmekraften til vedkommende. Han var jo sammen med henne og fikk barn med henne, hun var jo tydeligvis ikke gal da eller?

Anonymkode: 0b245...17e

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dump. Løp. Røm.

Jeg var sammen med en som etter flere år fortalte om ett barn han aldri hadde sett og som han rett og slett ikke så på som sin, men som han betalte for. Såklart var det en gal eks og alt var hennes feil. Grunnen til at han fortalte? Fordi vi vurderte å kjøpe hus sammen og han betalte jo mange tusen i bidrag hver mnd.. 
Vi fikk barn, han fantes ikke støttendes og ga blaffen. Forholdet røk og han har lite kontakt med sitt barn med meg. 
Så nå er det vel jeg som er den gale eksen som har laget problemer for han slik at han ikke har særlig samvær med sitt eget barn..

Om en eks er gal så sier det jo litt om dømmekraften til vedkommende. Han var jo sammen med henne og fikk barn med henne, hun var jo tydeligvis ikke gal da eller?

Anonymkode: 0b245...17e

Det er ingen ting som tilsier at situasjonen til TS er identisk med din. Her kan jo bare kjæresten til TS be om en DNA-test eventuelt, så får man avklart alt sammen.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har du "utforsket" denne saken? Hvem var den bekjente som ga deg informasjonen? Kanskje han bare har en gal eks han ikke vil blande inn i livet ditt.

Snakket med den bekjente som har bekreftet dette, pluss at jeg snoket på mobilen hans og fant en gammel meldingslogg mellom dem angående sønnen DERES. Har lagret nummeret hennes å vurdert å sende henne melding men vil ikke virke helt loco heller..

Skrevet
1 minutt siden, Spikey skrev:

Snakket med den bekjente som har bekreftet dette, pluss at jeg snoket på mobilen hans og fant en gammel meldingslogg mellom dem angående sønnen DERES. Har lagret nummeret hennes å vurdert å sende henne melding men vil ikke virke helt loco heller..

Hva skriver han i den loggen da? Bekrefter han at det er hans barn, eller svarer han med å si for eksempel at nå må du slutte å sende disse meldingene om barn til meg, for ellers må jeg blokkere deg? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva skriver han i den loggen da? Bekrefter han at det er hans barn, eller svarer han med å si for eksempel at nå må du slutte å sende disse meldingene om barn til meg, for ellers må jeg blokkere deg? 

Er ikke så mye i loggen annet enn at moren gjerne vil at han skal ta del i barnets liv og alt det der.. han svarer ganske kort i disse meldingene men han nekter ingen steder for at barnet ikke er hans. Derfor er jeg GANSKE sikker på at ungen er hans. 

• Liker 2
Skrevet

Du må jo ta det opp med han. Det er ikke ok å lyve, og ihvertfall ikke om så alvorlige ting. Uansett må han skjønne at han har misbrukt tilliten din, og det må han vise oppriktig at han skjønner. Det er mulig du tilgir han, og får vite grunner du syns er formildende. Men dette har vært et grovt tillitsbrudd uansett, så vær ihvertfall obs framover. Syns det var veldig leit for deg  

• Liker 2
Skrevet

Når man lyver om så store ting, da har man null problemer med å lyve om hva som helst. 
Han er jo tvers igjennom falsk, han lyver deg rett opp i ansiktet. 

Skrevet
2 minutter siden, Spikey skrev:

Er ikke så mye i loggen annet enn at moren gjerne vil at han skal ta del i barnets liv og alt det der.. han svarer ganske kort i disse meldingene men han nekter ingen steder for at barnet ikke er hans. Derfor er jeg GANSKE sikker på at ungen er hans. 

Så spør han !

Anonymkode: c16c5...2ea

• Liker 3
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville holdt meg langt unna den fyren. Svarte han på meldingen fra barnets mor? At han gjør et stort nummer ut av at han har fortalt sine hemmeligheter til deg, er et faresignal. Han vil ha deg til å slappe av og stole på ham.

Anonymkode: aaabf...f75

Han svarer veldig kort og vagt på spørsmålene hennes om å møte ungen, virker som han ikke bryr seg så veldig, i siste meldingen hun sendte om at ungen begynner å spørre om faren så svarte han «javel??» jeg føler veldig med ungen og skjønner ikke hvordan han kan oppføre seg sånn mot noen andre når han er så kjærlig og snill rundt meg.. 

Du har sikkert helt rett.. er bare jeg som er for lettlurt :/ 

Skrevet
5 minutter siden, Spikey skrev:

Spør ham. Og du bør fortelle om den bekjente som var grunnen til at du snoket i telefonen hans. Det virker som det kan bli flere konfrontasjoner her. Oppdater oss!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...