Gå til innhold

Samboer som vil være sammen 24/7.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboer er ufør og det er jeg også. Vi bor sammen, men noe som er slitsomt er at samboer ønsker å være sammen hele tiden. Står vi opp samtidig så vet jeg at da blir det klaging hvis jeg går på mølla, det er asosialt og jeg kan heller gå tur med han.

Kjeder han seg så begynner han å mase, vi må ut og kjøre, vi må være på farta og bruke penger. Noe som blir veldig dyrt og kilometerene på bilen går. Klager jeg over at det blir dyrt så sier han at man må jo leve..

Når jeg står opp og ser det regner så tenker jeg: «Uff, hva skal vi finne på idag» fordi jeg vet han kommer til å klage over å kjede seg. 

Dette begynner å bli veldig slitsomt og jeg føler at jeg ikke lenger er sjef i eget liv. Jeg savner å kunne gå på mølla så mye jeg vil, ta meg en tur på besøk til venninner, ikke få mas om å ta bilen slik at pengene går ut til mye bom, bensin og øking av kilometeravstand på bilen. Føler ikke at det er jeg som styrer dagene mine, men han.. 

En annen ting er at jeg har måttet slette både Instagram og Snapchat pga han. Pga sjalusi. Jeg har også måtte slettet mange bilder på Facebook, nå har jeg kun ett profilbilde igjen. 

Er jeg sær eller hva er jeg?

Anonymkode: b45ba...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er i et dårlig forhold som du trenger å komme deg ut av før han spiser deg helt opp. Jeg hadde fått helt hetta av å måtte leve sånn, å bli maset på og fotfulgt og aldri få være i fred. Jeg er også ufør, og hater når mannen er hjemme, for han kjeder seg, og da blir det mas, og jeg trenger de timene resten av familien er på jobb/skole alene og i fred for å henge sammen på kveldene og i helgene. Hadde klikket om mannen skulle tasse i hælene mine og snakke til meg hele dagene.

Anonymkode: 9f231...cd0

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dump han. 

Anonymkode: 31a97...d33

Signerer denne!

Anonymkode: b207a...3b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er vanvittig kontrollerende. Jeg hadde ikke kunnet være med en som bestemte alt over meg. 

Anonymkode: 4fbe6...83f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboer er ufør og det er jeg også. Vi bor sammen, men noe som er slitsomt er at samboer ønsker å være sammen hele tiden. Står vi opp samtidig så vet jeg at da blir det klaging hvis jeg går på mølla, det er asosialt og jeg kan heller gå tur med han.

Kjeder han seg så begynner han å mase, vi må ut og kjøre, vi må være på farta og bruke penger. Noe som blir veldig dyrt og kilometerene på bilen går. Klager jeg over at det blir dyrt så sier han at man må jo leve..

Når jeg står opp og ser det regner så tenker jeg: «Uff, hva skal vi finne på idag» fordi jeg vet han kommer til å klage over å kjede seg. 

Dette begynner å bli veldig slitsomt og jeg føler at jeg ikke lenger er sjef i eget liv. Jeg savner å kunne gå på mølla så mye jeg vil, ta meg en tur på besøk til venninner, ikke få mas om å ta bilen slik at pengene går ut til mye bom, bensin og øking av kilometeravstand på bilen. Føler ikke at det er jeg som styrer dagene mine, men han.. 

En annen ting er at jeg har måttet slette både Instagram og Snapchat pga han. Pga sjalusi. Jeg har også måtte slettet mange bilder på Facebook, nå har jeg kun ett profilbilde igjen. 

Nei, men dere virker begge uansvarlig. Hold dere hjemme 24/7,  det er pandemi og dere har ingen god grunn til å forlate hjemmet.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere er ikke kompatible. Du skriver det selv. 

Anonymkode: 861fe...bc3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Iceman skrev:

Nei, men dere virker begge uansvarlig. Hold dere hjemme 24/7,  det er pandemi og dere har ingen god grunn til å forlate hjemmet.

Mølla er her hjemme.

Ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten klager folk her over fraværende menn eller så er de for innpåslitne. Jeg vet ikke helt, tror dette er typiske i-lands problemer..

Meg og samboer gjør det meste sammen, vi liker å oppleve ting ilag. Men jeg kan fint ta en joggetur alene, blir kanskje litt skuffet der og da når han ikke gidder bli med, men jeg fleiper bare lett om det til han også er alt greit. Det betyr jo bare at jeg vil ha hans selskap og det er vel bra?

Samboeren din mener det sikkert godt. Det er jo bra at han vil tilbringe mest mulig tid med deg. Men bare du kan sette grenser.

Synes det er litt umodent å bare dumpe han pga dette. Du er vel glad i han?

Prøv å si ifra istedenfor å klage her. Kan han ikke leve med at du trenger litt space kan du heller vurdere brudd. Men gi fyren en sjanse og vær ærlig om hva du føler. Virker som du ikke har sagt klart ifra? 

Å slette sosiale medier kan være sunt både for parforhold og deg selv. Synes ikke det er riktig å sitte og trykke likes på ekser sine bilder eller søke oppmerksomhet fra det andre kjønn når man har kjæreste. Hadde du derimot helt uskyldige profiler synes jeg det er overdrevent at du må slette .

Jeg har ikke sosiale medier, men samboer har. Bekymrer meg lite og jeg sjekker aldri. Han sovner og våkner med meg hver dag, tar meg med til familien sin og viser alle at jeg er jenta hans så hva skal jeg bekymre meg for. Har du gitt ham grunn til å bli usikker? 

Alt i alt, gi fyren en sjanse til å tilpasse seg deg litt mer. 

Anonymkode: dc056...e2d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si nei!

Nei, nå SKAL jeg på mølla, du får finne på noe uten meg.

Nei, det er ikke noe galt med bildene mine på sosiale medier, så de sletter jeg ikke.

Nei, jeg blir ikke med og kjører bil.

...stå på ditt!

Anonymkode: 04bf8...b45

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan dette være et problem? Når begge er ufør, bør vel en av dere de aller fleste dager i året ikke være i form til å trene, gå tur eller finne på noe. Jeg forstår godt at de som er ufør ikke er sengeliggende hele tiden, men reagerer på slik det fremlegges her.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ulike årsaker til at noen er ufør. Det å prøve å være i mest mulig aktivitet, det være seg å gå en tur eller å kjøre en tur med bilen, er av det positive. Uføre oppmuntres til å komme seg ut når de har mulighet til det, for å bli sittende inne hele tiden vil medføre enda dårligere helse, eller den sikre død.

Her mener jeg at TS og mannen må snakke sammen. Hun må stille krav til hvordan hun ønsker å ha det, og de må finne løsninger for hvordan de best kan trives sammen. Hvis det ikke går, er brudd uunngåelig på sikt.

Anonymkode: f30cc...5da

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snødråpe

Er han ufør delvis eller helt på grunn av en diagnose som ADHD, borderline eller lignende? Dette behovet for å gjøre noe hele tiden høres sykelig ut. 

Endret av snødråpe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må innrømme at jeg som er singel tenker sånn skal jeg aldri ha det i et forhold. Synest jeg leser om så mange kontrollerende kjærester. Hadde følt meg fengslet. Og aldri skal en annen person bestemme om jeg skal ha snap eller andre ting. 

Anonymkode: 61f0c...ce0

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt kvelende ut. Du skriver ikke hvorfor dere er uføre, det kunne hjelpe i forhold til å gi råd om du kan prøve å påvirke ham til å bli mer selvstendig. Har han venner? Familie? Kunne dere hatt en hund? Eller hobbyer som du kunne spore ham til? Hvis han ellers er en god samboer, men bare uselvstendig, så kan jo det være en løsning at han fikk et større nettverk selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.8.2020 den 0.01, AnonymBruker skrev:

Si at du trenger tid til deg selv, at selvom dere er kjærester betyr det ikke t du vil være sammen 24/7. Si han må skaffe seg et liv selvom dere er sammen. 

Du er dum som lar deg styres av han. Gi faen i hans sjalusi. Vil du ha instagram og snap så ha det. Har han det? Eller har han slettet sitt?

Anonymkode: dc27f...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporinger og svar til dette. 

- Matas, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke klart et sånt forhold. Jeg trenger tid for meg selv, og med venner.

Har du prøvd å prate med han om dette?

Anonymkode: 22ba9...d86

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/12/2020 at 12:20 AM, AnonymBruker said:

Enten klager folk her over fraværende menn eller så er de for innpåslitne. Jeg vet ikke helt, tror dette er typiske i-lands problemer..

Meg og samboer gjør det meste sammen, vi liker å oppleve ting ilag. Men jeg kan fint ta en joggetur alene, blir kanskje litt skuffet der og da når han ikke gidder bli med, men jeg fleiper bare lett om det til han også er alt greit. Det betyr jo bare at jeg vil ha hans selskap og det er vel bra?

Samboeren din mener det sikkert godt. Det er jo bra at han vil tilbringe mest mulig tid med deg. Men bare du kan sette grenser.

Synes det er litt umodent å bare dumpe han pga dette. Du er vel glad i han?

Prøv å si ifra istedenfor å klage her. Kan han ikke leve med at du trenger litt space kan du heller vurdere brudd. Men gi fyren en sjanse og vær ærlig om hva du føler. Virker som du ikke har sagt klart ifra? 

Å slette sosiale medier kan være sunt både for parforhold og deg selv. Synes ikke det er riktig å sitte og trykke likes på ekser sine bilder eller søke oppmerksomhet fra det andre kjønn når man har kjæreste. Hadde du derimot helt uskyldige profiler synes jeg det er overdrevent at du må slette .

Jeg har ikke sosiale medier, men samboer har. Bekymrer meg lite og jeg sjekker aldri. Han sovner og våkner med meg hver dag, tar meg med til familien sin og viser alle at jeg er jenta hans så hva skal jeg bekymre meg for. Har du gitt ham grunn til å bli usikker? 

Alt i alt, gi fyren en sjanse til å tilpasse seg deg litt mer. 

Anonymkode: dc056...e2d

👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...