AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #1 Del Skrevet 11. august 2020 Vil gjerne lære å sy, men akkurat nå har jeg ikke så god råd. Så jeg vil gjerne forsøke å sy for hånd og etter hvert om jeg liker det så kan jeg spare til en ordentlig symaskin. Har dere forslag til ting som er enkle å sy? Det bør være noe man kan bruke til noe og som ikke man bare legger i en skuff. Kom gjerne med tips til type stoff, nåler osv som er lett å håndtere for en nybegynner Anonymkode: 58121...5ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #2 Del Skrevet 13. august 2020 Redesign av klær kanskje? Anonymkode: f3a87...657 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #3 Del Skrevet 15. august 2020 Du kan sy hva som helst for hånd. Man må bare ha litt tålmodighet og en god arbeidsstilling. Og kanskje start på noe enkelt og ikke så stort. Du kan få.eks sy et lite kosedyr, eller et skjørt. For begynner vil jeg anbefale et fast stoff med jevn vev. F.eks lin. Da er det lettere å få rette sømmer. Ikke bruk stretch. Gå på YouTube og søk på hand sewing. Det er masse gode råd og ideer der. Nåler kommer litt an på vaner og hva man foretrekker, men det er stort sett alltid en fordel med en tynn nål. Det glir bedre og gir mindre hull. Jeg liker korte nåler, før likte jeg lange nåler. Kjøp en multipakke og prøv deg frem. Jeg anbefaler også å bruke fingerbøl. Men det er noe som må læres. Se YouTube. Jeg syr for hånd når jeg skal lage noe virkelig spesielt. Håper å bli ferdig med et maxi- skjørt i dag. Har bare halve fallen igjen nå. Lykke til 😘 Anonymkode: 81161...594 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå