Gå til innhold

Alle mirakeldiettene, alle overvektige..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom over en tråd om podcasten «spis deg fri», dette måtte jeg Google. Spise seg fri fra hva? Spise seg fri fra matvarer? Spise seg laktosefri, glutenfri, sukkerfri, animalskfri eller spise seg fri fra depresjon og sykdom? 
Det ble nevnt en ting som nevnes I HVER diett, nemlig «vekttap». 

Er vekttap det eneste rundt all livsstil? Hva er det overvektige gjør? Jeg spiser hva jeg vil men er undervektig. Men går turer og rydder og gjør smøring i stedet for å kjedespise så det kan være det.. 

Slik var det ikke før. Folk spiste det som var tilgjengelig. Forskjellen er bare at de var mer i aktivitet før! Kan ikke folk innse at det trengs litt mer aktivitet? Virker som folk leter etter mirakeldietten der de kan spise og spise uten at det får konsekvenser...

Anonymkode: 3b0dc...c87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forskjellen er ikke bare at folk beveger seg mindre. Ja, de spiste kanskje det som var tilgjengelig, men det som var tilgjengelig var ikke potetgull og brus. Noen av oss er også gamle nok til å huske da folk flest spiste tre måltider daglig. Nå "trenger" vi påfyll og mellommåltider hele dagen, og litt godteri innimellom.

Overvekt er ikke problemet i seg selv, men det opptrer nesten utelukkende i forbindelse med dårlig helse. Det er med andre ord veldig usannsynlig at du har god helse hvis du også er overvektig. Du kan selvsagt ha dårlig helse som normal- eller undervektig også :)

Anonymkode: 22fc0...ba8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...