Gå til innhold

Hvor mye koster nytt bremsebånd bak?

Anbefalte innlegg

Gjest Guest
Skrevet

Bil:

Ca. hvor mye koster det å gå til en gjennomsnittlig pris- verksted for å få dem til å skaffe og bytte bremesbåndet bak på bilen?

Bremseklossene foran har nettopp blitt byttet, men jeg frykter at det er bremsebåndet som er problemet/slitt: bremsen gir pipelys, og den må presses langt inn før den tar ordentlig. Håndbrekket er helt ute av drift..

Bilen er 8 år gammel og ellers i fin stand.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke noen som kan skifte dem for deg da? Vi skifta bremsebånd og sylinder bak på bilen i går og det kosta oss ca 1000 kroner i deler og noen timers arbeid på gårdsplassen. På merkeverksted her skulle de ha pluss/minus 4000 kroner for jobben. Antakeligvis må wiren på håndbrekket smøres og strammes.

Skrevet

Om det er lekkasje på bremsevæsken, noe som indikeres ved at lyset for håndbrekket lyser/blinker, må du få gjort dette umiddelbart.

Gjest Guest
Skrevet

Nei, det er ikke bremsevæsken...det har jeg vært i gjennom alt, og da byttet de ut klosser og sånt på verkstedet så det ikke lekker mer.

Det du sier er at det er billigere hvis jeg bestiller et bremsebånd til min type bil selv? Jeg har ingen til å hjelpe meg, bortsett fra å gå til et verksted.

Men er det noen forskjell om jeg bestiller bremsebåndet selv eller om verkstedet gjør det? De må jo uansett gjøre jobben...

Det var jo dyrt med 4000,- +/- for å bytte ut et bremsebånd!

PS! Hvis det er mer rimelig å bestille bremsebånd selv for å ta det med til verkstedet, hvor bestiller jeg isåfall slike bremsebånd fra?

Takk for svar.

Gjest handyman
Skrevet

siden ikke brekket virker så virker ikke selvjusteringa heller derfor dyp pedal.

mulig du må bytte vaier å. bremse sko koster ca 500- 1000 kr.

Skrevet

Vi kjøpte bemsebånd på Biltema og de kosta 249 for to + 99 for monteringssett (men det trenger du bare om du skal gjøre jobben selv). Ikke så mange verksteder setter pris på at du kommer med egne deler for de vil helst bruke sine deler som ofte er dyrere. Vi måtte betale nesten 700 kroner for bremsebånd om vi skulle kjøpt dem på verksted, så noen kroner er det å spare.

Men uansett - ring alle verksteder du kan komme på. Prisene varierer veldig, og om du har mulighet til å skaffe deler selv så si fra om at du har egne deler og få pris på operasjonen.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...