Gå til innhold

Orker ikke tanken på en my lockdown...

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er så sint så sint...og frustrert. 
Jeg er litt sinna på regjeringen som slapp opp for reiser utenlands og sint for at folk absolutt måtte til syden kun for ferie (støtter det hvis det er for å besøke familie el. av medisinske grunner etc). 
Våren og sommeren var ikke noe bra for meg mentalt...jeg blir amper, lett irritert, giddeløs, rastløs etc..
Jeg er 21 år står på venteliste på studie som jeg har så veldig lyst til å begynne på...men nå er jeg redd for at fadderuka setter en stor stopper for resten av høsten... Hadde gledet meg så veldig til både den ene og den andre konserten, komme tilbake på jobb og gjøre som før.. Jeg er så utrolig skuffa over alle studenter som ikke tar hensyn og absolutt må gå ut i parken og feste.. 

Har så innmari lite lyst på en lockdown til...er så lei av å sitte hjemme, jeg vil tilbake til hverdagen!!

NOTE: Med lockdown mener jeg nedstenging.. feil ordbruk beklager

Endret av dancerchilli
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå må du slappe av litt. Lockdown er bra for folkehelsa. Endelig kan vi få fred å ro til å gjøre det som er fornuftig. Ikke mer slarv og vas.

Anonymkode: c9c09...d29

• Liker 3
Skrevet

Ja, det er bra ja, og hvis det må til så må det til og det er greit, men greia her er det at jeg ikke har noe lyst til at det skal skje igjen. Jeg skulle så ønske at folk kunne være forsiktige helt fra starten av, så vi slipper igjen :P

Skrevet

Det er mye bedre med lockdown enn normal hverdag. Vi blir gal av hverdagen. Den gjør oss så syke at vi må ty til sosiale sammenkomster og drikke oss fulle i helgene.

• Liker 2
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du slappe av litt. Lockdown er bra for folkehelsa. Endelig kan vi få fred å ro til å gjøre det som er fornuftig. Ikke mer slarv og vas.

Ikke for alle! Mange som vil få økt stress, angst, depresjon av å ha nedstengning. Man vil ikke kunne få pratet med psykologer, leger osv. Pluss de som er ensomme og er utsatt for vold i hjemmet blir det verre med!

En av grunnene til at regjeringen sier at det skal mye til for å stenge SFO og skole er pga. de fikk ikke lengre varsler om mistanke om vold blant de yngre og de som var ensomme var også veldig sårbare for isolasjonen.

Endret av Lasox
Skrevet

Jeg er også livredd for en ny lockdown. Det kommer jeg rett og slett ikke til å takle. Å måtte være hjemmelærer for tre barn og samtidig gjøre jobben min med hjemmekontor. Da må jeg seriøst sykmeldes for ikke å gå på en smell. Var like før sist gang... 

Anonymkode: b9d6b...0d9

• Liker 4
Skrevet

Haha jojo! Men for de av oss som ikke er på fester og blir gale av å sitte hjemme og gjøre mye av det samme hele tiden så hadde det vært godt å komme ut til en hverdag med rutiner og litt variasjon

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

???
Det synet tror jeg ikke det er mange som deler, ikke engang blant de reddeste her inne.
Bare "lock" deg selv "down" du, hvis det er så stas og du har slik tro på det.
Men det kommer nok ikke til å bli sidestilt med 5 om dagen med det aller første.

Anonymkode: 6b21a...376

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Lasox skrev:

Ikke for alle! Mange som vil få økt stress, angst, depresjon av å ha nedstengning. Man vil ikke kunne få pratet med psykologer, leger osv. Pluss de som er ensomme og er utsatt for vold i hjemmet blir det verre med!

En av grunnene til at regjeringen sier at det skal mye til for å stenge SFO og skole er pga. de fikk ikke lengre varsler om mistanke om vold blant de yngre og de som var ensomme var også veldig sårbare for isolasjonen.

🙌 akkurat det jeg mener!! Takk!!

• Liker 1
Skrevet

Ja de sa sikkert dette under krigen og. Gud hjelpes for en sutring. Vil du leve eller dø? Er det dette handler om. Døden! Sykdommen tar liv! Dette er dønn alvorlig. 

Anonymkode: 63bdf...e96

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye bedre med lockdown enn normal hverdag. Vi blir gal av hverdagen. Den gjør oss så syke at vi må ty til sosiale sammenkomster og drikke oss fulle i helgene.

Da gjør du noe gærent 😂 

Anonymkode: df361...866

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sant. På meg går det ekstremt utover psyken. Blir også kjempe ensom da jeg må ha ordentlige rutiner og hverdag. Det er alt for lett å ty til alkoholen. Jeg mista hverdagen helt da det var lockdown og fant dessverre trøst i alkoholen. Sammen med psykologen var vi enige om at lockdown var det utløsende årsaken til min dårlige psykiske helse og dårlig alkoholbruk. 

Noen er avhengig av en ordentlig hverdag med rutiner for å fungere. Og ikke bare være hjemme i sin egen leilighet på 40 kvm i flere måneder. Men er det det som må til for at andre skal overleve pandemien, så skal jeg godt slite med psykiske problemer, men det kan være farlig om det går for lang tid. 

Anonymkode: 771c7...e42

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, Lasox skrev:

Det har de bare godt av. Ingenting er så bra for folk som å klare seg selv og få ro og fred.

Skrevet
18 minutter siden, dancerchilli skrev:

Jeg er så sint så sint...og frustrert. 
Jeg er litt sinna på regjeringen som slapp opp for reiser utenlands og sint for at folk absolutt måtte til syden kun for ferie (støtter det hvis det er for å besøke familie el. av medisinske grunner etc). 
Våren og sommeren var ikke noe bra for meg mentalt...jeg blir amper, lett irritert, giddeløs, rastløs etc..
Jeg er 21 år står på venteliste på studie som jeg har så veldig lyst til å begynne på...men nå er jeg redd for at fadderuka setter en stor stopper for resten av høsten... Hadde gledet meg så veldig til både den ene og den andre konserten, komme tilbake på jobb og gjøre som før.. Jeg er så utrolig skuffa over alle studenter som ikke tar hensyn og absolutt må gå ut i parken og feste.. 

Har så innmari lite lyst på en lockdown til...er så lei av å sitte hjemme, jeg vil tilbake til hverdagen!!

Hvis man dro for å besøke familie eller av medisinske grunner burde man da fortsatt sitte i karantene ved hjemkomst? Eller tror du corona-viruset vurderer hvilke grunner et menneske har for å oppholde seg der de gjør, før det bestemmer seg for å smitte?

Anonymkode: 872c0...ba2

Skrevet

Alt vil ordne seg, det dere bekymrer dere for vedr studier osv vil ordne seg. 

Anonymkode: 066f6...67e

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også livredd for en ny lockdown. Det kommer jeg rett og slett ikke til å takle. Å måtte være hjemmelærer for tre barn og samtidig gjøre jobben min med hjemmekontor. Da må jeg seriøst sykmeldes for ikke å gå på en smell. Var like før sist gang... 

Anonymkode: b9d6b...0d9

Uff...tenker på deg! Vi er flere i samme båt! Krysser fingrene for at du klarer dette!! 

• Liker 2
Skrevet

Vet ikke om dere som sier dere ønsker det troller og er ironiske, men det er vel virkelig et skrekkscenario for alle som kunne vært unngått dersom det plutselig ikke var frislipp for alt mulig i sommer. Et inderlig håp om at alle er ferdig med reisene sine, og at folk bruker litt vett framover. 

Anonymkode: db202...af6

• Liker 2
Skrevet

Selv jeg som er introvert, bor alene og bare har behov for èn god venn havnet i kjelleren av isoleringen i våres. Det var rett og slett forferdelig når jeg ser tilbake. Godt for folkehelsa liksom, håper dere tuller. 

Anonymkode: 935a2...772

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man dro for å besøke familie eller av medisinske grunner burde man da fortsatt sitte i karantene ved hjemkomst? Eller tror du corona-viruset vurderer hvilke grunner et menneske har for å oppholde seg der de gjør, før det bestemmer seg for å smitte?

Anonymkode: 872c0...ba2

....ja for så dum er jeg at jeg tror det hahah neii! Ja folk burde uansett grunn sitte i karantene ved hjemkomst.. men poenget mitt her var at det er unødvendig å dra på ferie til feks Spania for å slappe av på stranda og få den sydenferien man liksom må ha...

Skrevet
6 minutter siden, Lasox skrev:

Enig! Kan bare snakke for meg selv, jeg er i mammapermisjon og holder på å klikke. Barselgrupper er avlyst, babysvømming er avlyst, åpen barnehage er avlyst, babysang er avlyst osv.. Jeg var SÅ lykkelig nå når det omsider åpnet opp litt igjen og det var mulig å dra ut og snakke litt med andre og møte folk igjen. Men nå kan det se ut til at jeg må fortsette med å ligge på gulvet og leke «tittebø» på 9’ende måneden på rad. Og telle sekunder frem til mormoren kommer hjem fra jobb og vi kan dra på besøk så jeg får snakke voksenspråk et øyeblikk 😅 Ikke misforstå, jeg vet at mange har det verre enn meg og jeg vet at de i risikosonen knapt har snakket med folk siden mars, men jeg skulle ønske andre også tok litt hensyn og droppet harryhandelen og sydenturen.

Anonymkode: 9ea81...ad2

• Liker 5
  • Opprett ny...