Gå til innhold

Forslag til billig sommermat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke grillmat. Til ca 10 personer.

Anonymkode: 0f76f...830

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kyllingsalat eller rekesalat, kan lages i utallige varianter, og inneholde pasta, ris, cous-cous eller bønner for å være mer mettende. Nøtter og egg er også godt å blande inn :) 

Løk- eller ostepai, servert med en enkel grønn salat

Koldtbord/ tapas/ meze med noen få retter, og godt brød med smør/ aioli

Anonymkode: e79a6...d2e

Skrevet
20 timer siden, Zienna skrev:

Hva med kald laks/ørret med agurksalat, rømmedressing, sandefjordsmør og poteter?  Dette er sommermat de Lux som ikke koster en formue.  Og så kan det meste lages på forhånd, og før gjestene kommer :)

https://www.godt.no/oppskrift/7990/bent-stiansens-kokt-laks-med-agurksalat-og-sandefjordsmoer

Såvidt jeg vet så koster en fire pk med laks eller ørret ca 70-80 kr pakken. Det holder til to stk, maks. Så billig er det vel ikke?

Anonymkode: 1e77d...213

Skrevet

Salat med kikerter og linser, med brød til. Ha fjern epler, fetaost og vannmelon i salaten.

Anonymkode: c4f27...7ef

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Såvidt jeg vet så koster en fire pk med laks eller ørret ca 70-80 kr pakken. Det holder til to stk, maks. Så billig er det vel ikke?

Kjøp en hel, frossen ørret eller laks, de koster da ikke all verden.

Anonymkode: b460d...9c7

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Laks/ørretfilet i ferskvaredisken har nok en rimeligere kilospris enn hummer og blåskjell.

Hummer og blåskjell det ville kostet en formue.

Skrevet
3 minutter siden, sstinemor skrev:

Laks/ørretfilet i ferskvaredisken har nok en rimeligere kilospris enn hummer og blåskjell.

Hummer og blåskjell det ville kostet en formue.

Hummer og blåskjell koster ikke det samme, for å si det sånn.

Anonymkode: cfcb2...f4f

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hummer og blåskjell koster ikke det samme, for å si det sånn.

Anonymkode: cfcb2...f4f

Nei, det er helt sikkert! Blåskjell pleier å ligge på mellom 50 og 60 kroner kiloen, mens hummeren koster 4-5-600?

Fiskesuppe er mitt forslag. Det er lett å lage til mange, det koster ikke skjorta og det er skikelig godt, spesielt hvis du baker en langpanne med focaccia og lager aioli du kan servere til.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...