Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 14 og har jobbet mine faste nattevakter frem til nå uten noe som helst problem. Er bittelitt mer trøtt enn vanlig men ellers er alt som før. Håper jeg klarer å fortsette med det så lenge som mulig! 
Hvor lenge klarte du å jobbe nattevakter før du måtte stoppe/jobbe andre vakter?😊

Anonymkode: c609d...04c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobbet 19 timers vakter frem til starten på 3.trimester. Gikk fint :) Det er ganske vanlig for leger, selv om det en del steder er noe tilrettelegging og noen steder går de ut tidligere, blant annet pga studiene som vises til over. 

Anonymkode: fe6a1...1dc

• Liker 3
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva jobber du med da?

Anonymkode: c609d...04c

Jeg er sykepleier, men risikoene er jo de samme for gravide nattevakter uansett hvor de jobber.

Anonymkode: 42883...0e7

Skrevet

Hmm. Sist svangerskap ble jeg sykemeldt så fort jeg visste jeg var gravid (uke 8 eller 9 eller noe), men det var fordi jeg har historie med depresjon og angst og legen er generelt negativ til nattarbeid og mente det var en klar sammenheng mellom de to. Men jeg jobbet da annenhver helg 2 netter på rad, og linken over her sier at det er risiko ved 2 eller flere i uken. Jeg er nå gravid igjen, så spent på hva legen sier 🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: 8cbf1...129

Skrevet

Jobbet også 19 timers vakter frem til uke 28 (også sykehuslege), det var helt uproblematisk. Rent fysisk kunne jeg gått i vakt lenger, ulempen var at jeg var leder for hjertestansteamet på natten og jeg beveget meg særdeles langsomt så det var like greit for både kollegaer og pasienter at jeg gikk over til dagarbeid😅

Anonymkode: 86db9...4d1

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jobbet også 19 timers vakter frem til uke 28 (også sykehuslege), det var helt uproblematisk. Rent fysisk kunne jeg gått i vakt lenger, ulempen var at jeg var leder for hjertestansteamet på natten og jeg beveget meg særdeles langsomt så det var like greit for både kollegaer og pasienter at jeg gikk over til dagarbeid😅

Anonymkode: 86db9...4d1

Her har også alle legene bortsett fra en ( hun sluttet med 18 t vakter 2 uker før fødselsperm) jobbet vaktene sine helt fram til permisjonsstart. De er med i alle akutteam på huset. Helt uproblematisk. Gynekologene jobber også vakter. 

Anonymkode: 21613...f12

Skrevet

Litt OT men prøver. Jeg går tredelt turnus og hos oss kan ikke gravide gå natt. Nattevaktene er jo flere timer pr vakt kontra dag og kveldsvakter. Arbeidsgiver mener at vi da må jobbe inn disse nattvaktstimene. Dvs at jeg da evt må jobbe på dager hvor jeg har turnusfri for å jobbe inn timene jeg egentlig skulle ha gått natt. Jeg synes det høres mest logisk ut å gjøre om feks to nattevakter til to dagvakter, så ferdig. Men det høres urettferdig ut at jeg må jobbe inn de ekstra 6 timene en fridag når jeg faktisk ikke får _lov_ av arbeidsgiver til å gå natt? Hvordan gjøres dette andre steder? 

Anonymkode: 074ba...889

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt OT men prøver. Jeg går tredelt turnus og hos oss kan ikke gravide gå natt. Nattevaktene er jo flere timer pr vakt kontra dag og kveldsvakter. Arbeidsgiver mener at vi da må jobbe inn disse nattvaktstimene. Dvs at jeg da evt må jobbe på dager hvor jeg har turnusfri for å jobbe inn timene jeg egentlig skulle ha gått natt. Jeg synes det høres mest logisk ut å gjøre om feks to nattevakter til to dagvakter, så ferdig. Men det høres urettferdig ut at jeg må jobbe inn de ekstra 6 timene en fridag når jeg faktisk ikke får _lov_ av arbeidsgiver til å gå natt? Hvordan gjøres dette andre steder? 

Hos oss ble det gjort som sjefen også ønsker. Jobbet timer mot timer, ikke vakter mot vakter. Syns det var litt surt akkurat der og da men jeg ser den er rettferdig. Derimot fikk jeg beholde nattillegget mitt da :)

Anonymkode: 4b19c...74b

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hos oss ble det gjort som sjefen også ønsker. Jobbet timer mot timer, ikke vakter mot vakter. Syns det var litt surt akkurat der og da men jeg ser den er rettferdig. Derimot fikk jeg beholde nattillegget mitt da :)

Jobbet forøvrig kun nattvakter til uke 18. Skulle gjerne jobbet lengre da det er oftest er betydelig roligere på natt, og jeg kunne stort sett sitte. Men det kom inn flere urolig pasienter på den ene avd som jeg hadde ansvar for. (Sykepleier). Ble flyttet på dag/kveld med ansvar for noen andre. 

Skrevet

Jeg sluttet å jobbe netter pga risikoen for spontanabort da jeg fortalte sjefen, i uke 6.

Anonymkode: 6ba1b...338

Skrevet

Sykemeldt fra uke 6-12 på grunn av kvalme, men ble så sendt ut med svangerskapspenger resten av svangerskapet 😂🙈 jeg jobbet på en plass med utagerende pasienter. Ingen mulighet til å flytte meg over på dag. 

Anonymkode: 8a5c4...6ca

Skrevet

Uke 31 var siste nattevakt 

Anonymkode: 806e6...18c

Skrevet

Jeg jobber bare nattevakter. Jobbet til permisjonsstart i uke 37. Jordmor på fødeavdeling.

Anonymkode: acd53...866

• Liker 1
Skrevet

Frem til uke 26 🙂

Anonymkode: 0aa34...b61

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her må jeg si jeg er enig med arbeidsgiver. Blir gjort sånn på min arbeidsplass også.

Anonymkode: 0aa34...b61

Skrevet

Hvorfor jobber sykehuslegene så lange vakter?

Anonymkode: 95383...25e

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du får fastlønn og nattetillegget er det jo selvsagt rett. Høres veldig kjedelig ut da, det forstår jeg. 

Selv håper jeg det blir sykemelding når jeg en dag blir gravid, for jeg har ikke 100 % fast stilling og dermed ikke fastlønn, og tar ekstravakter når jeg kan. Får ikke med meg nattetillegget om jeg må gå over til dag de få jeg har fast i mnd, og går dermed masse ned i lønn. Det er også langt færre dagvakter å få ekstra. 

Anonymkode: 8cbf1...129

• Liker 1
Skrevet

jobber 80-90% natt som sykepleier. er i uke 25 nå. 

Anonymkode: 70411...617

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...