AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #1 Del Skrevet 11. august 2020 Tenker du på helserisikoene ved å være overvektig? Det kan synes at folk gjør det, og da jeg selv hadde noen kilo for mye, så sa jeg alltid at jeg ville gå ned i vekt for helsen, men egentlig så var ikke det så viktig som å kunne gå med de klærne jeg ville. Brydde meg egentlig døyten om "risikofakter". Hører alltid at "jeg er klar over at jeg veier for mye, ingen trenger å fortelle meg det". Men føler at det er en stor grad av selvfornektelse rundt det å være overvektig. Søskenbarnet mitt er i fedmekategorien, og hun blir oppriktig indignert over leger som knytter helseplagene hennes til vekten. Fordi hun kjenner slanke folk også som har kneproblemer, og onkelen vår fikk hjerteinfarkt selv om han var tynn, og kollegaen hennes har diabetes selv om hun er slank. Og at overvekt er en risiko for å bli alvorlig syk av korona er bare tull. Tenkte på alt dette når jeg så dette. En lege som har snakket om helserisikoen ved å være overvektig som har blitt hengt ut som en "fat shamer" Anonymkode: 7a1d2...c93 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #2 Del Skrevet 11. august 2020 Ja, jeg (fedme) tenker på det, og det er min sterkeste motivasjon for å bli normalvektig. Jeg var 40 kg over normalvekt, nå er jeg 20 kg før jeg når normalvekt. Skal innrømme at det ikke har vært sterkeste motivasjon tidligere, kanskje det kom med alderen eller etter hvert som barna (og jeg) har vokst. Anonymkode: 2c3e3...530 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #3 Del Skrevet 11. august 2020 Jeg er kun et par kilo over normalvekt så helsen min er ikke spesielt utsatt, men jeg er definitivt klar over at om jeg fortsetter i denne retningen så vil det bli et problem til slutt. Anonymkode: f18a0...e53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå