Gå til innhold

Blir det munnbind påbud likevel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.nettavisen.no/nyheter/hoie---oker-smitten-ma-vi-stenge-landet-pa-nytt/3424003725.html 

Ble gjort oppmerksom på dette via en Facebook-gruppe. Hvis man blar litt ned i artikkelen står det følgende:

"- Vi kan forvente påbud om munnbind fredag, opplyser Høie" 

Dette virker jo veldig lovende, men synes det var rart at dette var alt som sto anhående temaet. Det ville jo være relevant å gå ut med nå hvis det blir tilfelle så alle sinkene som enda ikke har skaffet seg munnbind får gjort det, ellers ender vi opp med milelange køer til apotekene på fredag.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
41 minutter siden, Iceman skrev:

https://www.nettavisen.no/nyheter/hoie---oker-smitten-ma-vi-stenge-landet-pa-nytt/3424003725.html 

Ble gjort oppmerksom på dette via en Facebook-gruppe. Hvis man blar litt ned i artikkelen står det følgende:

"- Vi kan forvente påbud om munnbind fredag, opplyser Høie" 

Dette virker jo veldig lovende, men synes det var rart at dette var alt som sto anhående temaet. Det ville jo være relevant å gå ut med nå hvis det blir tilfelle så alle sinkene som enda ikke har skaffet seg munnbind får gjort det, ellers ender vi opp med milelange køer til apotekene på fredag.

Hvorfor tror du at de drøyde dette tema sist fredag? De skal selvsagt tilrettelegge for at alle får tilgang på munnbind når påbudet trer i kraft...

• Liker 2
Skrevet

Høie gikk langt i å antyde at det kommer munnbindpåbud på fredag på dagens pressekonferanse.

Anonymkode: 92cc5...3d3

Skrevet
1 minutt siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Hvorfor tror du at de drøyde dette tema sist fredag? De skal selvsagt tilrettelegge for at alle får tilgang på munnbind når påbudet trer i kraft...

Reagerer vel mest på at alt det sto om temaet var en eneste linje, det er fortsatt mange som ikke har noen tro på at munnbind kommer til å bli anbefalt engang.

Er ikke bekymret for min egen del, har ønsket et påbud velkommen siden mars og kjøpte nok ffp3 åndedrettsvern i januar men kan tenke meg det blir kaos når bagatelliseringsbrigaden plutselig får øynene opp. Husker jo alle nyhetsartiklene om last minute hamstrere i mars når det kom til mat og dopapir.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høie gikk langt i å antyde at det kommer munnbindpåbud på fredag på dagens pressekonferanse.

Anonymkode: 92cc5...3d3

Rart nettavisen nevnte det med kun én linje. Må være ærlig å si jeg ikke har fulgt like mye med i det siste som jeg gjorde i perioden januar-mars. Takk for info.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har forstått det slik at det kun blir påbudt på offentlig transport.

Anonymkode: 74dfa...d2c

• Liker 4
Skrevet

Spiller ingen rolle for meg. Jeg har et gammelt engangsmunnbind liggende som jeg blir å bruke til det omtrent går i oppløsning. Jeg gidder ikke bruke penger på dette tullet.

Anonymkode: a6e2e...325

• Liker 6
Skrevet

Jeg har mulighet til å unngå de stedene det evnt blir påbudt med munnbind. Har ingen planer om å bruke det med mindre jeg absoludt må, og tenker vi heller burde oppfordres til distanse, når jeg ser hvor mange feil de som bruker munnbind ute nå gjør under bruk. Folk aner virkelig ikke hvordan de skal brukes riktig, og utsetter seg for økt smitterisiko ved feilbruk pga at de kontaminerer munnbindet

Så jeg er ingen sinke som ikke har kjøpt, jeg kommer bare til å holde avstand/unngå de arenaene i stedet siden jeg faktisk kan. Jeg håper de fleste som kan ta bil/sykkel/bein gjør det siden det er mye tryggere enn å ta buss med munnbind. 

Anonymkode: aa145...805

• Liker 3
Skrevet

Leste noe om at 17% ellerno svarte på en undersøkelse at de nekter å gå mes munnbind hvis det blir påbudt

Skrevet

Så hvis jeg ikke har munnbind på meg, hva blir konsekvensene? Er det kontrollører som står klare til å gi meg bot?  Eller vil de andre passasjerene dytte meg ut av bussen?

• Liker 1
Skrevet

Hm? Ikke les nettavisen, hør pressekonferansen. Han sa da vitterlig anbefaling i rushtiden?

Skrevet
3 minutter siden, Pipaluk skrev:

Så hvis jeg ikke har munnbind på meg, hva blir konsekvensene? Er det kontrollører som står klare til å gi meg bot?  Eller vil de andre passasjerene dytte meg ut av bussen?

Bøter og fengsel sikkert. 

Anonymkode: 2c888...97f

• Liker 2
Skrevet

Er dette med munnbind blitt en slags sutteklut folk klamrer seg til for å tro på at det skal gå bra? Det er jo mange land med munnbindpåbud mange steder og fortsatt skyhøye smittetall. Og etter at pandemien er over blir vel folk redde for å ta dem av seg igjen. 

Anonymkode: c7dcd...31e

• Liker 8
Skrevet
17 minutter siden, Pipaluk skrev:

Bot ja, hva tror du påbud betyr?

• Liker 2
Skrevet

Blir ikke påbud, kun anbefaling er jeg redd..

Anonymkode: 04dc8...647

Skrevet
21 minutter siden, Pipaluk skrev:

Buss sjoføren kan jo nekte deg adgang om det er påbudt med munnbind å du ikke bruker det.

Anonymkode: 11570...c16

• Liker 3
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mulighet til å unngå de stedene det evnt blir påbudt med munnbind. Har ingen planer om å bruke det med mindre jeg absoludt må, og tenker vi heller burde oppfordres til distanse, når jeg ser hvor mange feil de som bruker munnbind ute nå gjør under bruk. Folk aner virkelig ikke hvordan de skal brukes riktig, og utsetter seg for økt smitterisiko ved feilbruk pga at de kontaminerer munnbindet

Så jeg er ingen sinke som ikke har kjøpt, jeg kommer bare til å holde avstand/unngå de arenaene i stedet siden jeg faktisk kan. Jeg håper de fleste som kan ta bil/sykkel/bein gjør det siden det er mye tryggere enn å ta buss med munnbind. 

Anonymkode: aa145...805

Folk som ikke klarer å bruke munnbind er de samme folka som nekter å lære seg det og heller ikke klarer/gidder/vil holde avstand, så for dem spiller det ingen rolle hva som er påbudt eller ei. De gjør alt feil uansett hva dry er, enten på grunn av latskap, trass eller dumhet. 

Anonymkode: 98c63...dba

• Liker 2
Skrevet

Det er jo lov og mulig å benytte munnbind selv om det hverken er påbudt eller sterkt anbefalt.

Ut fra hvor mange som sier/skriver at de ønsker et påbud er det merkelig få som bruker det selv. Har sett kun en person, den siste uken, som har brukt munnbind.

Så hvorfor benytter ikke de munnbind, de som skriver at det burde bli påbudt å bruke det?

Anonymkode: 1396f...2f0

• Liker 1
  • Opprett ny...